Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailmanympärimatka - mahdollisuus vai haaveajattelua?

Vierailija
06.10.2020 |

Olen 35v nainen, ei miestä eikä lapsia. Olen hyväpalkkaisessa työssä, mutta kulutan todella vähän rahaa (olen pienikokoinen enkä syö kovin paljoa, omistusasunto -> kuukausittaiset kulut n. 1/3 nettopalkasta). Säästössä on siis rahaa valmistumisestani asti noin viidenkymmenen tuhannen euron edestä. Lisäksi sain vastikään menehtyneiltä vanhemmiltani lähes sadantuhannen euron arvosta perintöä.

Elämälläni ei ole juurikaan sisältöä. Olen a-seksuaali eikä ystäviä ole kuin pari, hekin ulkomailta, työni on miellyttävää mutta henkisesti raskasta ja kuluttavaa introvertille. Saan iloa lähinnä pienten veljentytärteni läsnäolosta, enkä ole heitäkään nähnyt koronan vuoksi aikoihin.

Olenkin alkanut leikittelemään ajatuksella "karkaamisesta". Haluan paeta rutiineja ja tätä puuduttavaa, merkityksetöntä elämää. Mietin työni jättämistä ja asuntoni myymistä (kaksio lähellä kasvavan kaupungin keskustaa, arvo ~150 000 €) ja maailmanympärimatkalle lähtemistä. Haluaisin kulkea junalla ympäri Euraasiaa, tehdä ehkä jonkinlaista vapaaehtoistyötä tai hanttihommia, joista saa lounasrahat kasaan. Haluan kohdata uusia ihmisiä ja kokea uusia kulttuureja, haluan olla pienille veljentyttärilleni se satujen haltiatarkummi, joka katoaa vuosiksi kerrallaan ja palaa aina hienojen lahjojen ja tarinoiden kanssa.

Rahaa olisi, puhun sujuvasti viittä kieltä, ja olen valmis oppimaan uusia. En nauti tämänhetkisestä elämästäni, ja haluan päästää siitä irti. Puhukaa minulle järkeä, jos tämä kuulostaa ihan järjettömälle - ja kertokaa toki myös, jos tämä unelmani on mahdollista toteuttaa myös tosielämässä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen nainen monessa maassa on avointa riistaa, voi päättyä ikävästi.

Voi pysyä turvallisissa maissa ja turvallisilla alueilla.

Vierailija
22/23 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyt on yleensä sen päivän vaan aina jossai, niissä näkee ne jotkut nähtävyydet,mutta se ideana että pääsee helpolla, ja onhan laiva täynnä tekemistä . Bussit yms, kaikki on valmiina, ruokaa ja juomaa aina saatavilla.. Vaatteetkin tulee pestyinä hyttiin kun haluaa.

Ihan samanlain perus turisti näkee saman museon ja lähtee jatkaan matkaa.

tuolla esimerkkejä https://www.loistoristeilyt.fi/fi/tarjoukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilanteesi kuulostaa hyvältä siinä mielessä että voit hyvin rahoittaa välivuoden maailmalla ja silti kotiinpaluuta varten on tarpeeksi rahaa. Tai jos tykästyy johonkin paikkaan niin voit hyvillä mielin jäädä sinne pidemmäksi aikaa. Jos siis tiedät että tämä on mitä haluat niin lähde!

Toisaalta kuten jotkut ovat jo ehdottaneet voisit kokeilla pienempiä reissuja aluksi. Esim asunto vuokralle jollekin joka tarvitsee lyhytaikaista asumista ja lähdet kesäksi kiertämään Eurooppaa junalla. Pestaudut jollekin tilalle vaikka poimimaan viinirypäleitä yms hanttihommaa jota Euroopassa saa vapaasti tehdä. Eikä vakuutus jutut ole suuri ongelma. Jos voit tämän jälkeen palata töihin vielä parempi. Sen jälkeen teet vuoden töitä ja tällä kertaa otat isomman lähdön Euroopan ulkopuolelle minne vain. Kun on jo varmuus asioihin tullut niin kauemmas matkustaminen on helpompaa.

Näin siis tekisin jos itse olisin samassa tilanteessa. Mutta en ole sinä joten en voi sanoa mikä on ehdottomasti oikea valinta.