Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivista koronassa: tajusin, että haluan kuluttaa vähemmän

Vierailija
06.10.2020 |

Olen ennen kuluttanut surutta. Käynyt joka viikko useamman kertaa ravintolassa, teatterissa, leffassa, kerran viikossa kauneushoitolassa tai kampaajalla jne.

Koronan myötä olen tajunnut, että en oikeastaan tarvitse sellaista ollakseni onnellinen. Tykkäänkin enemmän liikkua luonnossa, lukea kirjoja, olla kotona.

En aio palata vanhaan tyyliin kuluttaa. Haluan tehdä vähemmän töitä, maksaa vähemmän veroja, elää maalla.

Teen vähemmän töitä ja pärjään vähemmällä, koska suon jatkossa kuluttaa vähemmän.

Laihduin kesällä 20 kg. Mulla on kaapit täynnä vaatteita, joihin mahdun taas. Voin elää 5 vuotta tarvitsematta ostaa uusia rättejä.

Sen jälkeen ostan vaan mitä tarvitsen, en kaappeja täyteen.

Mulla on hyvä auto. Ajattelin alunperin vaihtaa sen uuteen, mutta miksi oikeastaan? Hyvällä saksalaisautolla ajaa vielä 20-30v. Miksi laittaisin rahaa uuteen, kun siitä menee vaan kamalasti veroja?

Miksi antaisin yhtään enempää rahaa Marinin kassaan kuin on pakko?

Noihin ravintolasyömisiin ja teatteriretkiin hotelleineen eri puolilla Suomea ja shoppailuihin on mennyt sievoinen summa vuosittain.

Nyt koen, että ne on nähty. Ei huvita enää.

Mulle riittää jatkossa, että saan asumus- ja ruokakulut katettua ja vähän päälle rahaa elämiseen.

Verotus syö niin ison osan palkkaa tässä maassa, että ihan turha raataa enää niska limassa jonkun pintaliitoelämän ja uuden Bemarin vuoksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laitoin kuussa esim kampaajalle 200 euroa. Jotta olisi eriväriset hiukset kuin itsellä on luonnostaan.

Mitä oikeastaan ajattelin? Onko oikeasti 200 euron arvoista, että minulla on muun kuin luonnollisen värinen tukka?

Tuostakin on mennyt monta kymppiä alviin puhumattakaan kampaajan maksamista veroista.

Kuinka tyhmä olen ollut?

Sama nuo kauneushoidot. Iho voi paremmin nyt, kun liikun enemmän ulkona enkä rasita sitä niin usein meikeillä. Kuorinnan ja jalkahoidon voin tehdä itsekin.

Luksusta on käydä joka ilta puusaunassa ja kastautua järveen. Enemmän luksusta kuin istua oopperan aulassa kuoharilasi kädessä joku kallis mekko päällä.

Vierailija
2/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että tosissasi luulit tarvitsevasi sitä kaikkea.

Näitä oli jo keväällä paljon uutisissa eniten pahaa teki ne vanhempien kommentit jotka vasta nyt tutustuivat omiin lapsiinsa, syöpyi mieleen erityisesti yksi joka kertoi vasta nyt tajunneensa että hänen teinillään on huumorintaju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen liikkumiseen on mennyt rahaa. Nyt polttoaine kallistuu, menisi vielä enemmän. Onko se kaupoissa juokseminen ja viikonloppu vaikka Tampereella sen arvoista, mitä se maksaa?

Ei ole . Arvokkaampaa on saada elää luonnon lähellä.

Aion jatkossa tehdä ihan toisenlaisia valintoja.

Vierailija
4/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kaikki sama päätös niin saadaan verot nousuun.

Vierailija
5/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa ja perheellinen?

Vierailija
6/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta olen huomannut itselläni saman.

Zinc

Olen alkanut miettimään, että en mä mitään uutta tarvi. 

Olen eristyksissä pärjännyt aivan hyvin vanhoillakin tavaroilla.

Vierailija
7/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kaikkea ajattelin jo ennen koronaa muutama vuosi sitten. Pohdin sitä kohtuullisen elämäntavan näkökulmasta.

Vähemmälläkin pärjää. Vaatimaton elämäntapa on selkein ja elämä pysyy tasaisen onnellisena ku osaa hidastaa kaikessa, elää hetkessä.

Vierailija
8/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä oli jo keväällä paljon uutisissa eniten pahaa teki ne vanhempien kommentit jotka vasta nyt tutustuivat omiin lapsiinsa, syöpyi mieleen erityisesti yksi joka kertoi vasta nyt tajunneensa että hänen teinillään on huumorintaju.

Totta. Surullista ja typerää.

Jatkossa annan piutpaut kulutusyhteiskunnalle. Kiskokaa rahanne Espanjaan ja Italiaan joltain muulta.

Vierailija
9/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit leveilemään rahoillasi? Useimmilla ei tollaseen kulutukseen ole ollut varoja ennenkään.

Vierailija
10/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa ja perheellinen?

Perheellinen kyllä, parisuhteessa en.

Lapsenikaan ei tarvitse sitä määrää vaatteita ja leluja kuin on tähän asti ostettu. Esim vaatteita on ollut niin paljon, että ei ehdi kaikkia edes käyttää, kun jää jo pieniksi.

Vierailija
11/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa annan piutpaut kulutusyhteiskunnalle. Kiskokaa rahanne Espanjaan ja Italiaan joltain muulta.

Sinulta ne kiskotaan vieläkin. Jää vain muutama välikäsi siitä pois eli ne suomalaiset työntekijät.

Vierailija
12/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit leveilemään rahoillasi? Useimmilla ei tollaseen kulutukseen ole ollut varoja ennenkään.

No, en tule itsekään tarvitsemaan jatkossa. Olen tehnyt liikaa töitä, elänyt liian vähän.

Vierailija
13/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään värjätä ja laittaa tukkaani ja näytän paremmalta sekä olen onnellisempi, kun se on laitettu kampaajalla "epäluonnolliseksi". On kivaa myös väkertää erilaisia kampauksia hiuksiin.

Vierailija
14/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kulutus on päinvastoin lisääntynyt. Korona-ajan ilmapiiri on niin ankeuttava, että tarvitsen enemmän ristelyjä, baari-iltoja, ulkomaanmatkoja, viinaa, uusia vaatteita, tavaroita ja ja muuta hupia.

Vierailija
15/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta ne kiskotaan vieläkin. Jää vain muutama välikäsi siitä pois eli ne suomalaiset työntekijät.

Milläs kiskovat, jos tienaan vähemmän? Veroprosentti laskee. Eikä tule sitten maksettua niin paljon alvia tai polttoaineveroja.

Vierailija
16/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en tule itsekään tarvitsemaan jatkossa. Olen tehnyt liikaa töitä, elänyt liian vähän.

Monilla ei oopperailtojen vastakohtana ole puusauna ja järvi vaihtoehtona. On se kerrostaloasunto.

Vierailija
17/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkään värjätä ja laittaa tukkaani ja näytän paremmalta sekä olen onnellisempi, kun se on laitettu kampaajalla "epäluonnolliseksi". On kivaa myös väkertää erilaisia kampauksia hiuksiin.

Minäkin tykkäsin ennen. Nyt totesin, että aivan se ja sama. Käytän 200 euroa mielummin muuhun.

Vierailija
18/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on käynyt vähän päinvastoin. Tajunnut kuinka paljon tykkään käydä ravintoloissa, keikoilla ja urheilutapahtumissa. Ja myös matkustelu on välillä tosi kivaa, vaikka lähinnä kai syntiä nykyään.

Vierailija
19/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mutta mieluummin kuluttaisin rahani vaikkapa matkustamiseen, sitä on ikävä. Ei niinkään materiaa, mutta kokemuksia.

Nyt on ahdistavaa kun väy vaan etätöissä, välillä ruokakaupassa. Luonnossa voi liikkua, mutta en uskalla kuntosalille. Aika vähän iloa siitä säästetystä rahasta on.

Vierailija
20/45 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakuluttaja kirjoitti:

Minulla kulutus on päinvastoin lisääntynyt. Korona-ajan ilmapiiri on niin ankeuttava, että tarvitsen enemmän ristelyjä, baari-iltoja, ulkomaanmatkoja, viinaa, uusia vaatteita, tavaroita ja ja muuta hupia.

Sama mulla :/ miinus ulkomaat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi