Muita joita ahdistaa kun ei ole mahdollisuutta etätöihin?
Kun voisi jäädä etätöihin, niin ei ahdistaisi tuo korona juuri lainkaan. Mutta ei ole mahdollisuuksia, ei minkäänlaisia. Suorittavan tason portaassa on kurja olla :/
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Osa tyypeistä ei edes tajua, että kaikilla ei ole mahdollisuutta etätöihin.
Meidän hallitus on yksi näistä aargh!!
Olen työtön, mutta töiden hakeminen ahdistaa juuri tästä syystä...
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Miksi sinä olisit yhtään parempi kuin ne tuhannet, jotka siellä töissä joutuvat käymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Miksi sinä olisit yhtään parempi kuin ne tuhannet, jotka siellä töissä joutuvat käymään?
Toinen kuin se jolle vastasit. Työssäkäyvä saa edes palkkaa töistään, työtön joutuu riskeraamaan terveyttään ilman mitään takeita työnsaannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olekaan. Riskiryhmäläisenä ja juuri sairaslomalta päässeenä ei vaan oikein motivoi tuo työnhaku.
Itse olen ollut lähityössä koko tämän koronakriisin. Vieläpä alalla, jossa ihmiskontaktit ilman kunnon suojia ovat päivittäisiä ja jatkuvia. Ei hauskaa, mutta pakko.
Itselläni tämä oli yksi syy muiden joukossa lähtööni edellisestä työpaikasta tänä syksynä. Kuukauden hain töitä joita voisi tehdä etänä ja sain paikan. Olin onnekas, tiedän.
Minun työtäni pystyisi kyllä tekemään etänä, mutta työnantaja ei vihjaakaan mitään siihen suuntaan, että halukkaat saisivat tehdä etätyötä. Kaikki toimistolle vaan.
Vähät minä koronasta, mutta haluaisin etätöihin ihan vaan siksi, että saisin tehdä töitä rauhassa kotona ilman työkavereita.
Töissä ei haittaa olla mutta täpötäydet julkiset ahdistaa. Ymmärrän täysin miksi HUS:n alueella ei pystytä tartuntoja jäljittämään, taitaa olla vain ajan kysymys koska sen itse saa.
Mua ahdistaa sekä töissä, että työmatkalla. Joudun käyttämään julkisia, ja työpaikalla on vain minä ja pomo, sekä asiakkaat samassa pienessä tilassa. Taas sain kuulla pomolta miten illalla oli kipeä olo, yskitti ja kurkku kipeä, mutta aamulla jo ihan terve olo, niin ei se voi mitään olla. Etätyömahdollisuutta ei ole, ja vaikka riskiryhmäläisenä yritän muuten vältellä ihmisjoukkoja, niin työn takia se tuntuu hyödyttömältä.
Mulla on kaikki edellytykset, mutta pomo 80-luvulta. Palkka tulee kyllä täsmällisesti, mutta mulla on työaikakin 8-16, vaikka ei ole asiakaspalvelua. Avokonttori ja pomon suojatyöläinen sukulainen tuhisee ja puhisee ja puhuu itsekseen, menee hermot. Pomo ei edes kyttää, tuo on vain pakkomielle, että ollaan konttorilla. Hän itse toki noudattaa samaa työaikaa - ei, ei tee kotonaan lainkaan töitä, jättää läppärinkin työpaikalle. Päinvastoin, hoitaa omia asioitaan työaikana ja mä lähettelen jopa hänen omia tilauksiaan firman yhteissähköpostista. Firma on hänen, joten teen mitä käsketään kun saan palkan, mutta ärsyttää kun töissä pitää olla kellon mukaan, ei sen mukaan miten on töitä. Lisäksi kotona olisi rauhallisempi ympäristö. Eilen esim. ei ollut juurikaan järkevää tekemistä 14 jälkeen, tänä aamuna sain liudan töitä ja nyt on muutaman päivän kiire saada ne tehtyä.
Ahdistaa kyllä. Kaksi vastustuskykyä ja yleiskuntoa heikentävää pitkäaikaissairautta jo valmiiksi. Olen pyrkinyt suojaamaan itseni niin hyvin kuin pystyn. Kuljen töihin pyörällä/laina-autolla. Työtä teen onneksi pääosin ulkona, ja muita työntekijöitä on päivittäin paikalla vain 0-5, joiden kanssa ollaan harvoin lähikontaktissa. Toisaalta asiakkaina taas on usein lapsia, joita opastaessa turvavälien pitäminen ei onnistu. Välillä järjestetään tilaisuuksia isoille joukoille, mikä pelottaa. Tällä alueella on ollut paljon tartuntoja, ja tuskin enää montaakaan koulua, jossa tautia ei olisi todettu.
Töiden lisäksi käyn kodin ulkopuolella vain lenkillä. Kulutan tällä hetkellä vain ihan pakolliset ruokaan yms. verkon kautta tilaten. Jos tästä työpätkästä selviän vammautumatta/hengissä, jään kotiin niin pitkäksi aikaa kuin säästöillä pystyn.
Meillä on maksullinen pysäköinti. Maksan vuokraa autopaikasta työpaikan hallissa n. 1000 € vuodessa. Joskus se tuntui kalliilta ja mietin paikasta luopumista. Nyt en.
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi tunkea uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi tunkea uuniin.
Voimia pahaan oloosi, kyllä se elämä vielä hymyilee <3
Osa tyypeistä ei edes tajua, että kaikilla ei ole mahdollisuutta etätöihin.