Pilasin joulun, mies kiukuttelee ja vihoittelee
Mulla on mielenterveysongelmia, jotka usein räjähtävät käsiin joulun alla. Kuluva syksy on ollut harvinaisen raskas ja kuluttava, lisäksi mies halusi skipata jouluruoat ja perinteet, ei edes siivottu. No, menetin tänään hermoni jo aamusta kun pilasin riisipuuron ja aloin hermostuneena karjumaan kaikille. Lopulta lukittauduin makuuhuoneeseen ja otin rauhoittavaa, jonka tuloksena rauhoituin ja sain nukuttua hetken. Mies kävi tuomassa minulle riisipuuroa ja lohdutti, että ei se mennyt pilalle.
Jossain vaiheessa hän kuitenkin raivostui minulle, siitä kun pilasin hänen joulumielensä. Olin nukkumassa päiväunia (rauhoittava väsytti) miehen ehdotuksesta, kun heräsin miehen syyttelyyn. Todella ikävästi antoi minun kuulla kunniani ja kiukkusi, lopulta lähti ovet paukkuen menemään.
Myöhemmin tulin kotiin ja yritin keskustella tapahtuneesta, mies vaan nökötti kuulokkeet päässä kuuntelemassa musiikkia ja mökötti. Kuulemma kaikki on minun syytäni siksi, että "se riisipuuro ei ollut mitenkään pilalla ja silti sä otit rauhoittavan". Kysyin että mitä helvettiä mun olisi PITÄNYT tehdä, niin kuulemma vaan mennä rauhoittumaan ja myöhemmin oltaisiin voitu tehdä asioita yhdessä, mm. kokata. Kysyin että mitä helkkaria tässä oli kokattavaa, kun mies ei halunnut jouluruokia syödä, ja itse ehdotti että nukkuisin jne. No jotain siinä mussutti, tokaisi sitten "mene jo pois".
Söin tässä yksin jotain, mitä kaapista löysin, ja siitä mies hermostui lisää. Pitäisikö lähteä psykiatrian päivystykseen?
Kommentit (8)
Soitin äsken Auroraan, kehoittivat "etsimään joulumieltä" tilanteesta ja jos olo on tosi paha, soittamaan johonkin auttavaan puhelimeen "joita löytää netistä". Ei kuulemma ole päivystys nyt oikea paikka.
Harkitsen tässä, pitäisikö vaan lähteä jonnekin ja olla palaamatta.
raivosit "kaikille", eli teillä ilmeisesti on lapsia. Voi toisia raukkoja kun joutuvat kärsimään vanhempien riitelystä ja jouluttomuudesta...
Ei kyllä hyvin mene.... itkettää teidän puolesta.
anna kun veikkaan ap. olet epävakaa?
Ihme pelleilyä. :D :D:D:D:D:DD hahahaha.
Mielenterveysongelmat ovat aivan uskomattoman kuluttavia puolisollekin, kun tuntuu että sitä diilaa uhmaikäisen lapsen kanssa jolta on turha odottaa kypsää ja tasapainoista käytöstä. Erotkaa, ennenkuin vedät miehesikin mukanasi suohon.
Tuntuu siltä että syytät miestäsi omasta pahasta olostasi. Ehkä johtuu sairaudestasi että et ota vastuuta omista raivareistasi.
Ikävää ettei Auroraan pääse. Auttaisiko jos menisit vähäksi aikaa ulos kävelemään (sateesta huolimatta)? Miettisit asioita läpi. Tai sitten vain nukkuisit ja yrittäisitte sitä sopuisuutta uudestaan huomenna?
Lähde päivystyksen. Olet ollut jo aamusta heikossa kunnossa ja miehen syytökset eivät tule parantamaan tilannettasi. Pahimmassa tapauksessa romahdat uudestaan, vielä paremmin.
Terv. Bipolaarihäiriöinen, jonka tauti on nykyisin aisoissa