Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amisten ja akateemisten välinen ystäyys

Vierailija
24.12.2013 |

Onko mahdollisuuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Miksei olisi?

Vierailija
2/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mistä juttelisin jonkun amiksen kanssa (ei kiinnosta autot ja seiska), joten en usko että toimisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa ja lähes kaikki läheisimmät ystäväni ovat amiksia. Eli voi?

Vierailija
4/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystäväni on minua 20v vanhempi. Vain kansakoulun käynyt ja nyt työtön. Lukihäiriö ja ylipaino vaivaavat. Ihanampaa, ystävällisempää ja empaattisempaa ihmistä en tiedä. T. FM

Vierailija
5/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse amis ja läheisin ystäväni viimeistelee juuri väitöskirjatutkimustaan, joten todistettavasti akateeminen ja amis voivat olla ystäviä.

Vierailija
6/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee ainain vanhemmalla iällä. Inhottaa ihmiset jotka ovat jotenkin niin juntteja kynnealusetkin ihan mustat. Yhteisiä jutunaiheita ei oikein ole kun en voi samaistua a)puutteeseen materiassa ja b) siihen että pidetään hienona kotain lomia keskellä korpea sukulaisten mökissä. Kamoon hei!

Vierailija
7/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joku yhteinen harrastus tai muu kiinnostuksen kohde.

Vierailija
8/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä paskoja provoja oikein sikiää?

Vierailija
9/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 15:41"]Pitää olla joku yhteinen harrastus tai muu kiinnostuksen kohde.

[/quote]

Niin kuin varmaan jokaisen ystävän kanssa, oli sitten akateeminen tai ei :D

Vierailija
10/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, missä edes tapaisin ammattikoulun käyneitä ihmisiä. Ehkä jossakin koiraharrastuksessa voisin ystävystyä amiksen kanssa, mutta emme ole pennun kanssa vielä missään olleet.

Vierailija
11/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, mutta amikset tuntuvat järjestään halveksivan akateemisia ja pitävän kaikkea yliopistossa annettavaa koulutusta täysin naurettavana. Vaikea sellaisten kanssa ystävystyä, itselläni kun ei ole mitään amiksia vastaan.

Vierailija
12/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat läheisimmät ystäväni ovat olleet ystäviäni jo lapsuudessa tai nuoruudessa, jolloin yhdistävänä tekijänä oli ihan muut asiat kuin koulutus. Sittemmin oma tieni vei yliopistoon, suurimman osan ystävistäni tie vei ihan muualle. Toki sain uusia ystäviä yliopistopiireistä, mutta nimenomaan nämä vanhat ystävät ovat edelleen kaikkein läheisimpiä. Akateemista keskustelua voin harrastaa riittävästi töissä muiden akateemisten kanssa, vapaalla puhun mielummin ihan muista asioista. 

Vierailija
13/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 15:52"]

Omat läheisimmät ystäväni ovat olleet ystäviäni jo lapsuudessa tai nuoruudessa, jolloin yhdistävänä tekijänä oli ihan muut asiat kuin koulutus. Sittemmin oma tieni vei yliopistoon, suurimman osan ystävistäni tie vei ihan muualle. Toki sain uusia ystäviä yliopistopiireistä, mutta nimenomaan nämä vanhat ystävät ovat edelleen kaikkein läheisimpiä. Akateemista keskustelua voin harrastaa riittävästi töissä muiden akateemisten kanssa, vapaalla puhun mielummin ihan muista asioista. 

[/quote]

Näin myös minulla. 

Vierailija
14/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole olemassa mitään tältä väliltä? Mä kun en ole noista kumpikaan...

Vierailija
15/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi epäilys, että näitä amis/amk/yo viestiketjuja rakentelevat täällä av-palstalla muka-akateemiset ihmiset, joilla on itsellään jokin kompleksi omasta koulutuksestaan. Samaiset tyypit sitten leikkivät tietäväistä myös LC-ketjussa, jossa tosiasissa paljastavat tietämättömyytensä vänkäämällä virheellisillä tiedoilla.

Vierailija
16/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan mulle tulla jotain identiteettikriisejä tai itseinhoa tms. kun olen ensin käynyt amiksen ja nyt olen yliopistossa. Vielä ei oireita näy mutta ehkä kun valmistun?

Vierailija
17/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät akateemiset voivat olla ystäviä kenen kanssa vaan. Wannabe-älyköillä on tarve koko ajan ylentää itseään. Esim. veljeni, menestyvä johtaja, ei kuitenkaan tunnettu, lukee sarjakuvia, pelleilee ja hulluttelee lasteni kanssa ja hänen paras ystävänsä on entisajan opiston käynyt serkkumme. Hän myös käy lapsuudenkodissamme ollessaan - kuten me muutkin - mielellään kylässä naapurin vain kansakoulun käynyt mutta yksinään asumaan kykenevän vammaisen luona yms. 

Vierailija
18/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, joka on korkeasti koulutettu ja siirtymässä ison kansainvälisen yhtiön palvelukseen ilmeisesti ulkomaille, parhaat ystävät ovat ammattikoululinjoilta valmistuneet ja sen jälkeen erilaisissa hommissa olleet, nykyisin esim. autokuskeina ym. Läheinen ystävyys on ollut lapsuudesta saakka tällä nelikolla, jonka ainoa korkeakoulun käynyt jäsen poikani on. En näe mitään syytä, miksei toimisi, toivottavasti välimatka ei tee sitä.

Vierailija
19/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen kuin aloittaja ei ansaitsisi yhtään ystävää. Mutta ymmärtääkö hän luokitteluvimmoissaan sitä edes milloinkaan. Tuskin.

Vierailija
20/24 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 18:36"]

Tuollainen ihminen kuin aloittaja ei ansaitsisi yhtään ystävää. Mutta ymmärtääkö hän luokitteluvimmoissaan sitä edes milloinkaan. Tuskin.

[/quote]

Eipä näillä luokitteljoilla taida oikeita ystäviä ollakaan. Kavereita vain. Kun sattuu jotain, vaikka vakava sairaus tai onnettomuus, kaikki ihmiset katoavat ympäriltä ja seurustelevat vain täydellisten ihmisten kanssa, kunnes taas jollekin tulee sama kohtalo vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän