Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavallista esinettä et omista?

Vierailija
06.10.2020 |

Onko jotain mikä saa vieraat kysymään yllättyneinä: "Ai sulla ei ole ----?

Kommentit (693)

Vierailija
661/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahdin, mikro, tv.

Heino leivänpaahdin meni erossa 15 v. sitten ja jostain syystä en oo vaan saanu aikaiseksi ostaa uutta, tai saanut lahjaksi. Nyt on tosiaan aika pieni keittiö, että ei haittaa. Paistinpannu ajaa saman asian tarvittaessa. Mikroa en ole koskaan halunnu. TV:tä lopetin hankkimasta kun alkoi olemaan kaupat täynnä jotain ihme lyhenteitä ja kalliita juttuja.  

Mutta yksi juttu mikä mulla ei oo, joka on kyllä listalla on pesukone. Edellinen ikivanha hajosi hiljattain. Jotenkin tuntuu tyhmältä että äidilläni on 2 kpl (vaki ja kakkosasunnossa), ja kun veljeni muutti yhteen nyksänsä kanssa hänen kämppänsä jäi tyhjäksi pesukoneineen. 

Mietin vaan että toisilla on yllin kyllin ja toisilla ei mitään. Oon käyttänyt näitä em pesukoneita. Joutuu kyllä autolla menemään että ihan koska huvittaa ei voi pyykätä, mutta ei haittaa kun asuu yksin. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Kyseessä tällainen saatanallinen vuokrakasarmi, niin talon omistama tila/kämppä on täysin heitteille jätetty. Kun toisilla (espoolaisilla eläkeläissijoittajilla) on varaa pitää neliöitä Helsingin ytimessä tyhjänä rapistumassa. Siinä olisi asukkaille sauna ja pesutupa, mutta köyhät kyykkyyn. Köyhä olen siis kun vain yhden kämpän omistan, ja senkin puolet velaksi.

Ja koko ajan on jotain, ettei sitä pesukonetta pysty ostaa vaikka halvimmat eivät monta sataa maksa. Tulot laskeneet koronan takia tänä vuonna, niin jospa ensi vuonna sitten. Aina vaan ilmaantuu jotain menoja.

Jos vielä tarvitset pesukonetta, jätä e-mail (tee vaikka uusi tili itsellesi...) tänne. Ystävä muuttaa kohta ja häneltä jää vapaaksi n. 4 v. vanha hyvin toimiva pesukone. Tämä siis hänen pyynnöstään tähän lisätty! :) Jos joku tarvitsee pesukonetta, samat tiedot. Otan yhteyttä ilmoittautumisjärjestyksessä ja kerron lisää. Kone on siis tietysti maksuton, kanto- ja kuljetusapua ei ole tarjota. Sijainti Hki, keskusta.

Vierailija
662/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroa tai kahvinkeitintä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin

Vierailija
664/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeitin, leivänpaahdin, pesukone, astianpesukone...

Vierailija
665/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dildo, täällä tuntuu moni semmosen omistavan, että ihan jokapäiväiseltä kuulostaa.

Vierailija
666/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitintä. Vain pannukahvia keitellään täällä

Vierailija
667/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että mulla on ihan kaikki vimpaimet.

Sellaisetkin joista sinä et ole kuullutkasn.

Vierailija
668/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone ja kahvinkeitin. juon tosi paljon kahvia, mutta silti ei ole kahvinkeitintä.

Vierailija
669/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompelukone, vohvelirauta, kuivausrumpu, poreamme jne...

Millaisissa piireissä liikut, jos vieraat ihmettelee kun sinulla ei ole poreammetta?

Tai vohvelirautaa. 90-luvun härpäke, nykyään tavarataivaassa.

Pimpparautaa ei ole

Vierailija
670/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi, enimmäkseen. Kun suoli toimii, paperia ei tarvitse. Jos on ripuli, rypistelen ja pehmennän jonkin mainoslehden kuten mummolassa tehtiin, kun vietin siellä lapsuuden kesiä.

Vierailija
671/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en omista hallussani olevia setelirahoja ja kolikoita. Niiden oikea omistaja on Suomen Valtio, joka on vain antanut ne minulle käyttöön. Näin on muuten sinunkin kukkarossasi olevien rahojen laita!

Ikävä kyllä minun kukkarossani olevat rahat eivät ole tarkoitettu sinun käyttöösi, ei edes lainaksi.

Vierailija
672/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpua. Pyykit kuivavat telineessä ihan hyvin eivätkä vie sähköä. Kalliskin mokoma on. 

Vierailija
673/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi and the Leavings - Onnelliset

stereot, talevisio, mikroaaltouuni, videonauhuri, (pieni pakastinlokero on!) kahvinkeitin, (mikroprosessori, tarkoittaen tietokonetta on!), pölynimuri puuttuu.

Lakaisen ja luuttuan lattiat, matot ravistelen tai tamppaan. Telkkariohjelmia näkee kyllä tietokoneelta. Kahvin keitän pikkukattilassa.

Vierailija
674/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio, mikrouuni, astianpesukone.

Vierailija
675/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole henkilöautoa, eikä tule.

Vierailija
676/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone

Astianpesukone

Mikroaaltouuni

Vierailija
677/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone, kahvinkeitin, Ipad

Vierailija
678/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista minkäänlaista yleis-tai monitoimikonetta. Toimin itse taikinan veivaajana ja juuresten pilkkojana. Tosi moni tuttavapiirissä omistaa nuo em. koneet.

Yksikin oikein velvollisuudentuntoisena leipoo jatkuvasti pullaa ja sämpylöitä, ”kun kerran tuli ostettua tämä kallis yleiskone”.

Juuri tuon takia en hanki mitään velvollisuuslaitetta.

Vierailija
679/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reino kirjoitti:

Vessapaperi, enimmäkseen. Kun suoli toimii, paperia ei tarvitse. Jos on ripuli, rypistelen ja pehmennän jonkin mainoslehden kuten mummolassa tehtiin, kun vietin siellä lapsuuden kesiä.

Kyllähän se ulkovessassa hyvin toimii sanomalehtikin. Niitähän voi iltapuhteella jo valmiiksi rypistellä ja hinkata käsien välissä pehmeiksi ja sitten viedä vessaan odottamaan käyttöä.

Mitäpä sitä vessapaperiin tuhlaamaan.

Vierailija
680/693 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D i ldoa. Ilmeisesti jokaisella naisella pitäisi olla, itse en ole koskaan omistanut tai edes halunnut omistaa.

Sama täällä. En varmasti sitä hanki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme