Juotteko te muut oikeasti kahvin maun takia? Minulle se on vain sosiaalinen tapahtuma ja rituaali esim. töistä tullessa
Olen kokeillut eri kahvimerkkejä, kermaa, maitoa ja mustana mutta ei silti edelleenkään ole mitään herkkua.
Kommentit (50)
Pidän jo pelkästään tuoksusta mutta ihan kiva on saada kuppi kuumaa mitätahansa. Ja vatsa toimii paremmin.
Pidän kahvin mausta ja tuoksusta, mutta se on myös rituaali ja sosiaalinen tapahtuma. Kahvi on tärkeä osa aamua ja juhlia, maistuu hyvässä seurassa ja rytmittää työpäivän. Juon yleensä vaaleaa tai keskipaahtoista kahvia. Olen kokeillut kahvin sekaan eri maitoja ja kauramaitoakin, mutta paras on kahvikerma tai täysmaito. Kauramaitokin oli ihan hyvää. Siitä tuli vähän makeampi ja erilainen maku. Olen harkinnut kahvimyllyn ostamista jo pitkään, että saisi jauhaa pavut itse. Vastajauhetun kahvin tuoksu ja maku on niin hyvä.
maku, tuoksu <3 juon helposti puolipannua vapaapäivänä. Ainut miinus, miesytäväni pakki menee kahvista sekaisin ja silti juo sitä, nyt on ollut pakko vähentää kahvin juontia kun kahvin tuoksusta tulee mieleen vaan hänen vessareissunsa.
Ennen join kahvia pannu tolkulla päivässä. Nykyään yhdestä kolmeen kupillista virkistyksen ja nesteenpoiston vuoksi. Enemmästä määrästä käyn ylikierroksilla, enkä enää välitä siitä tunteesta näin vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on pahaa ja siitä menee maha sekaisin.
Kaikki ei sovi kaikille. Jos sinulla on herkkä vatsa, niin vaihtoehtojahan on.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin juon maun takia. Myös tuoksu on huumaava! Harmi vaan, että kofeiini ei sovi mulle ja runsas kahvin juonti aiheuttaa tykytystä ja paniikkikohtauksia. Olen yrittänyt vaihtaa kofeiinittomaan kahviin, mutta se ei ole maultaan yhtä hyvää kuin tavallinen. Yhden tai kaksi kuppia kofeiinillista kahvia kyllä kestää juoda, ja varsinkin ennen aamuvuoroa on pakko saada kunnon suodatinkahvia maidolla.
Kofeiini ei maistu miltään joten kofeiiniton kahvi ei ole sen pahempaa
Juon nimenomaan maun takia! Kahvi maistuu ja tuoksuu ihanalta, varsinkin aamulla. Kahvi myös jotenkin rauhoittaa mieltä ja tekee onnelliseksi.
Ihan perus suodatin/pannukahvi maidolla on parasta, en välitä mistään erikoiskahveista.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin juon maun takia. Myös tuoksu on huumaava! Harmi vaan, että kofeiini ei sovi mulle ja runsas kahvin juonti aiheuttaa tykytystä ja paniikkikohtauksia. Olen yrittänyt vaihtaa kofeiinittomaan kahviin, mutta se ei ole maultaan yhtä hyvää kuin tavallinen. Yhden tai kaksi kuppia kofeiinillista kahvia kyllä kestää juoda, ja varsinkin ennen aamuvuoroa on pakko saada kunnon suodatinkahvia maidolla.
Minusta kofeiiniton maistuu ihan samalta kuin kofeiinillinen.
Ei tavallinen kahvi kovin hyvää ole, mutta päivittäin pakko saada riippuvuuden takia. Erikoiskahveista nautin