Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotteko te muut oikeasti kahvin maun takia? Minulle se on vain sosiaalinen tapahtuma ja rituaali esim. töistä tullessa

Vierailija
06.10.2020 |

Olen kokeillut eri kahvimerkkejä, kermaa, maitoa ja mustana mutta ei silti edelleenkään ole mitään herkkua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään perustetta juoda pahaa kahvia. Kieltäydyn tai otan teetä, jos tiedän että kahvi on huonoa.

Hyvää kahvia sen sijaan juon mielelläni.

Vierailija
22/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se oli mullakin ennen. Join mustana, ja oikeastaan mitä vain. Erikoiskahvit ei kiinnostanut. Cappuccinon ja varsinkin latten valtava määrä kuumaa maitoa (en pidä mausta enkä ajatuksesta) ei innostanut.

Sitten löytyi cortado eli espanjalaisten "cappuccino." Tummaa hyvää kahvia ja maitoa vain nimeksi. Aah...

Tummapaahtoisesta kahvista löytyi uusi maailma, ja sitten löytyi kauramaito, joka sopii kahvin maun pariksi paremmin kuin maito.

Nyt teen kauramaito-cortadoja työkseni! Niin se elämä muuttui ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin mummolassa 5v. vanhana kahvin juonnin. Toppasin pullaa sun muuta. Hyvää oli ja on edelleen. Nyt nelikymppisenäkin maistuu yhtä hyvältä.

Joo sama täällä. Mummo keittelee edelleen vanhaa kunnon pannukahvia ☺️

Vierailija
24/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia ensisijaisesti piristyäkseni, mutta onhan se joskus hyvän makuistakin.

Vierailija
25/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme mukillista hyvää vahvaa kahvia aamulla, sillä se päivä käyntiin lähtee.

Vierailija
26/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pääsääntöisesti teetä. Kyllä kahvikin mustana alas joskus tarjotaessa menee, mutta itse en itselleni sitä tee. Maidon kanssa sitä ei juo erkkikään, hyi helvetti. Mustana ja kuumana menee joskus poikkeustilanteissa.

Vierailija
27/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti! Juon espressoa kuuman maidon ja

kauramaidon kanssa. Se on ihanaa.

Suodatinsumppiin en koske.

Vierailija
28/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on pahaa ja siitä menee maha sekaisin.

Vierailija
29/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi ristiriitainen olo tästä.

Aamuisin varsinkin pidän kahvin hajusta ja sitä tekee mieli. Jos otan hörpyn niin tekee mieli ottaa lisää.

Silti jotenkin se välillä vähän ällöttää ja viimeiset hörpyt mukista saattaa maistua jo vähän pahalta ja epämiellyttävältä. Silti taas hetken päästä tekee mieli lisää.

Vierailija
30/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni joka ei tykkää kahvista opettelee juomaan sitä koska teen pyytäminen katsotaan noloksi ja kaakaon taas lapselliseksi. Suomalaiset ovat kahvikansaa.

Korkeintaan joku teini-ikäinen voi nolotella normaaleja asioita kuten teen juontia.

Vierailija
31/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti kahvin tuoksusta. Juomana sitä juon, koska "kaikki juovat". Mutta jos en saisi laittaa joukkoon maitoa ja sokeria, jäisi juomatta ja valitsisin jotain muuta. Ilman noita lisukkeita kahvi maistuu suussani pahalta (juu, kokeiltu on).

Vierailija
32/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin joisin kaljaa.

Minä juon mielummin kahvia sillä haluan tavata selvinpäin olevia ihmisiä päiväsaikaan, enkä käy iltaisin missään hämärissä kapakoissa kuuntelemassa humalaisten örinöitä. "Lähdetkö kahville" on sanontatapa, jolla voi pyytää jonkun ihmisen seurakseen kahvilaan olipa hän mies tai nainen. Silloin on tarkoitus istua rauhassa saman pyödän ääressä kaksin tai isommallakin porukalla.

Tosin juo kahvia kotonakin ollessa ja korona-aikaan kahviloissa istuminen on vähentynyt. Yleensä 2 kuppia päivässä on se maksimi.

Vierailija
33/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin juon maun takia. Myös tuoksu on huumaava! Harmi vaan, että kofeiini ei sovi mulle ja runsas kahvin juonti aiheuttaa tykytystä ja paniikkikohtauksia. Olen yrittänyt vaihtaa kofeiinittomaan kahviin, mutta se ei ole maultaan yhtä hyvää kuin tavallinen. Yhden tai kaksi kuppia kofeiinillista kahvia kyllä kestää juoda, ja varsinkin ennen aamuvuoroa on pakko saada kunnon suodatinkahvia maidolla.

Vierailija
34/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon sekä maun että vaikutuksen takia. Kahvi tuoksuu ja maistuu niin hyvältä!

Vierailija
35/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin joisin kaljaa.

Minä juon mielummin kahvia sillä haluan tavata selvinpäin olevia ihmisiä päiväsaikaan, enkä käy iltaisin missään hämärissä kapakoissa kuuntelemassa humalaisten örinöitä. "Lähdetkö kahville" on sanontatapa, jolla voi pyytää jonkun ihmisen seurakseen kahvilaan olipa hän mies tai nainen. Silloin on tarkoitus istua rauhassa saman pyödän ääressä kaksin tai isommallakin porukalla.

Tosin juo kahvia kotonakin ollessa ja korona-aikaan kahviloissa istuminen on vähentynyt. Yleensä 2 kuppia päivässä on se maksimi.

Siis sinä luulet, että kaksi kuppia kaljaa päivässä tarkoittaa, että ihminen on koko ajan kännissä?

-ohis

Vierailija
36/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kahvista mutta aina pitää olla jotain syötävää mukana, pelkkää kahvia en tykkää litkiä.

Vierailija
37/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin joisin kaljaa.

Kaljaa juodessa tosiaan tulee juotua vain aamukahvit. Allekirjoitan että kalja vähentää kahvin juontia.

Vierailija
38/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kahvi on pahaa. Silti juon sitä mustana monta kuppia päivässä.

Vierailija
39/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wain parhaita laatuja. Mitään kahvilan pohjaan palanutta kultakatriinaa nyt juo erkkikään ..

Zinc

Vierailija
40/50 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kuumana ja kylmänä.

Edes kerran vuorokaudessa pitää koko perhe olla yhdessä samaan aikaan kahvipöydässä, illalla onnistuu parhaiten,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä