Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheen äiti ei saa haluta lahjoja?

Vierailija
24.12.2013 |

Nyt en pääse taas olleskaan tähän av-maailmaan sisälle. Ihmettelen sitä, että miksi naisen täytyy laittaa perheelle joulua, kokkailla ja koristella, laittaa nättejä paketteja ja vaikka sun mitä. Mutta sitten, kun joku tänne kirjoittaa siitä, että surettaa tai itkettää, kun ei saa yhtään lahjaa, niin johan lytätään heti ja sitä on lapsellinen ja vaikka mitä..

Niin miksi sitä ei saisi edes sitä yhtä lahjaa toivoa ja eikö sen touhuava äiti ansaitsekin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä lahjoja saa haluta, kuka sanoo ettei saisi? Mä haluan ainakin. Mutta haluan ostaa ne itse. Mä haluan lahjaksi vaatteita, namia, leivontavehkeitä ja elektroniikkaa, ne on mun harrastus. En usko, että mies osaisi ostaa mitään sellaista, mistä tykkään enkä halua että hän tuhlaa rahoja (meidän yhteinen tili) mihinkään sellaiseen, mikä menee sitten hukkaan. Ei mies tosin yritäkään, kun hän on melkein yhtä pihi kuin minä.

Kerran mies osti lahjan. Uuden jääkaapin ja pakastimen. Ja oikeanlaiset tuli, vaikka tuo oli todella riski. Satuin tykkäämään juuri niistä miehen valitsemista. Yleensä mä päätän meillä ostokset.

Vierailija
22/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette voi olla tosissanne, että HALUATTE lahjoja?! Tää palsta taisikin olla Demi.fi eikä aikuisten palsta. Taidanpa kadota täältä ja etsiä aikuisten palstan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:36"]Siis te ette voi olla tosissanne, että HALUATTE lahjoja?! Tää palsta taisikin olla Demi.fi eikä aikuisten palsta. Taidanpa kadota täältä ja etsiä aikuisten palstan.

[/quote]

Miksi ei saisi haluta lahjoja? Oletpa tylsä vanha korppu, jos noin ajattelet: eikö ihminen saa haluta nauttia elämästä, iloisista yllätyksistä ja rakkaiden huomionosoituksista? Lahjat ovat lapsena symboloineet noita asioita, miksi asian pitäisi muuttua aikuisena? Toki lahjojen muoto muuttuu vuosien saatossa, mutta idea on sama.

Vierailija
24/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:36"]Siis te ette voi olla tosissanne, että HALUATTE lahjoja?! Tää palsta taisikin olla Demi.fi eikä aikuisten palsta. Taidanpa kadota täältä ja etsiä aikuisten palstan.

[/quote]

Miksi ei saisi haluta lahjoja? Oletpa tylsä vanha korppu, jos noin ajattelet: eikö ihminen saa haluta nauttia elämästä, iloisista yllätyksistä ja rakkaiden huomionosoituksista? Lahjat ovat lapsena symboloineet noita asioita, miksi asian pitäisi muuttua aikuisena? Toki lahjojen muoto muuttuu vuosien saatossa, mutta idea on sama.

[/quote]

Joo, olen vanha korppu, alle 25v. Lahjoja en ole halunnut sen jälkeen kun olin n. 16v, ne lahjat mitä sen jälkeen olen antanut niitä tarvitseville. Olen aikuinen, en halua lahjoja, jos tarvitsen ostan itse. Hävettää saada lahjoja näin vanhana, siksi en synttäreitäkään pidä.

Vierailija
25/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 10:18"]

Nyt en pääse taas olleskaan tähän av-maailmaan sisälle. Ihmettelen sitä, että miksi naisen täytyy laittaa perheelle joulua, kokkailla ja koristella, laittaa nättejä paketteja ja vaikka sun mitä. Mutta sitten, kun joku tänne kirjoittaa siitä, että surettaa tai itkettää, kun ei saa yhtään lahjaa, niin johan lytätään heti ja sitä on lapsellinen ja vaikka mitä..

Niin miksi sitä ei saisi edes sitä yhtä lahjaa toivoa ja eikö sen touhuava äiti ansaitsekin?

[/quote]

Koska se on lapsellista ja itsekästä ja on oikein, että mies jättää sellaisen pirttihirmun, kenelle tulee paha mieli, kun jaetaan lahjat ja kaikilla on iso kasa ja äidillä ei yhtään.

Mies jättää ja hakee nuoremman naisen, kun on tuollainen pirttihirmu vaimona. Nuorempi nainen, kun jaksaa uhrautua ja pikku kätösin puuhailla juhla-aterian ja siivota ja laittaa lahjat miehen suvullekin ja kaikille ja luoda joulutunnelman ja tyytyy siihen, että mies illalla sanoo kähisten, "muru, mulla on sulle juuri sitä lahjaksi, mitä haluat, mun isoa kalua ensi yönä"

Nuori vaimo purskahtaa itkuun kiitollisuudesta, kun saa oikein joululahjaksi miehen kalua.

Vierailija
26/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! On se kumma, että se joka joulun muille tekee, ei saa minkäänlaista palkintoa.

Vierailija
27/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tahdon lahjoja ja todellakin tulisi paha mieli, jos en niitä saisi. Mutta me ollaan suvussa sovittu, että jokainen ostaa jokaiselle vain yhden lahjan ja jokainen toivoo, mitä tahtoo. Näin siis aikuisten kesken. Toimii. Kaikki saa lahjoja ja vieläpä mieluisia. :)

Vierailija
28/28 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 11:36"]Siis te ette voi olla tosissanne, että HALUATTE lahjoja?! Tää palsta taisikin olla Demi.fi eikä aikuisten palsta. Taidanpa kadota täältä ja etsiä aikuisten palstan.

[/quote]

[/quote]

Joo, olen vanha korppu, alle 25v. Lahjoja en ole halunnut sen jälkeen kun olin n. 16v, ne lahjat mitä sen jälkeen olen antanut niitä tarvitseville. Olen aikuinen, en halua lahjoja, jos tarvitsen ostan itse. Hävettää saada lahjoja näin vanhana, siksi en synttäreitäkään pidä.

[/quote]

No ei se korppuus fyysistä ikää katso. Ja minä ainakin häpeän vain olennaisia asioita, en jotain lahjojen saamista. En halua tuhlata elämääni turhaan nolosteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi