En saa joululahjaa mieheltä
Siinäpä se otsikossa. Sanoi tänään että pitää mennä vielä aamulla kauppaan mutta huominen on kiireinen valmisteluineen ja teki tänään ruokaostokset niin sanoin ettei huomenna enää ehdi/tarvi mennä kauppaan. No en saa sitten kuulemma lahjaakaan. Tuli hieman paha mieli.
Kommentit (47)
Voi kuule, minä en ole saanut moneen jouluun ja moni syntymäpäiväkin on mennyt samoin. Mies ei vaan halua miettiä mitä ostaisi minulle eli rahasta ei ole kyse. Kertoo paljon kunnioituksesta.
Ota oma lahjasi sitten pois. Jäätte molemmat ilman lahjaa.
Ei ole tullut tännekään pariin vuoteen. En ostanut miehellekään, taatusti odottaa omaansa!
Sama homma, viime syntymäpäivänä sain lahjan, koska valitin kerran riidan yhteydessä asiasta :P Mutta nyt taas turha odottaa mitään.
En ole mitään toivettakaan esittänyt mutta joku pieni muistaminen olisi ollut kiva. Jos sanon että mene sitten kauppaan niin homma kosahtaa täällä kotona ja pinnaa kiristää. Ei paljon iloa sellaisesta lahjasta. Täällä on paketteja vaikka kuin ystäviltä ja sukulaisilta että ilman lahjaa en jää. Ja annan kyllä omat pakettini miehelle vaikka ensin uhkasin viedä ne roskiin.
En mäkään saa lahjoja yleensä enkä nytkään, mutta mies on sen sijaan juuri viettänyt 6kk kotona lasten kanssa arkea pyörittäen, että mä saan toteuttaa unelmiani opiskelemalla. Joku yksittäinen lahja tai srn puute on ihan yhdentekevää mulle, kunhan kunnioittaa mua elämässä muuten.
Henkisesti kolmetoistavuotiaiden jouluriitoja on jotenkin vastenmielistä seurata.
En saa minäkään. Mies on sairaana, hänellä on ollut terveysongelmia jo pitkään. Hyvä kun voidaan joulu viettää yhdessä. Siinä on lahjaa tarpeeksi.
Nainen voi itse ostaa itselleen lahjoja ja saada mieluisia. Kun ukko kyllästyttää ja on hankala niin voi myös hankkia jotain omaa hupia elämään ihan hyvillä mielin, tarjokkaita aina löytyy.
Jos mies on sanonut, että on menossa aamulla kauppaan tarkoituksena ostaa lahja sinulle,mutta kiellät (?) häntä menemästä, niin mitä oikein valitat? Oletko ihan aikuinen? Kuulostaa jonkun teinin kirjoitukselta.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 01:22"]Henkisesti kolmetoistavuotiaiden jouluriitoja on jotenkin vastenmielistä seurata.
[/quote]
Aivan. Ja sotatilassa pitää olla kokoajan. Tietenkään periksi ei kannata antaa ja vanhoja loukkaamisia kannattaa aina muistella oli vahinkoja tai ei. Tässäpä onnellisuuden avaimet.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 01:22"]Henkisesti kolmetoistavuotiaiden jouluriitoja on jotenkin vastenmielistä seurata.
[/quote]
Aivan. Ja sotatilassa pitää olla kokoajan. Tietenkään periksi ei kannata antaa ja vanhoja loukkaamisia kannattaa aina muistella oli vahinkoja tai ei. Tässäpä onnellisuuden avaimet.
En minäkään saa lahjaa.
Viimeeksi syntymäpäivänäni mies yllätti ostamalla lahjan.
Hän osti autopurkaamolta autooni antennin kun edellinen oli rikki. Itse en koskaan kuuntele radiota mutta mies kuuntelee...
Sain kuitenkin pomoltani viinipullon ja hienomman saippuapaketin sekä tilasin itselleni läppärin. Siinä lahjoja tarpeeksi. Pessimisti ei pety... =)
Kielsit menemästä kauppaan, näköjään haluat olla marttyyri...
Ymmärrän sinua ap.Kyse on viitsimisestä,toisen huomioimisesta ja jos on hankkinut lahjan ajoissa,on nähnyt vaivaa.Viime tippaan asioiden jättäminen on muutenkin typerää.Meillä onneksi mies ihana ja osaa ostaa lahjat ajoissa.Osallistuu kyllä lapsien hoitoon,siivoukseen ja tekee käskemättä!Että eivät kyllä poissulje toisiaan tämä arjen osallistuminen ja lahjojen osto.
Minun mieheni arvo ja arvostus ei liity millään tavoin lahjoihin. Minusta se on suurinta rakkautta miestään kohtaan,ettei kitise ja "vaadi" miestään lahja ostoksille. Mies heikkopäisenä, paniikissa etsii jotain, että vaimo ymmärtää että hänestä pidetään. Tää maailma hukkuu paskaan, ostakaa vaan sitä mitä tarvitsette, älkääkä lahjoja sen takia.kun niitä "pitää" saada, että minusta tykätään. ja voi kavereilleen kehua kuinka paljon se mies minusta tykkääkään.Sekavaa tekstiä, mä lähden nukkumaan rakkaimpani
viereen. Öitä!
En siis todellakaan ole lahjaa niin paljon vailla että olis tarve päästää mies aamulla kauppaan! Periaate että jos olis ostanut, olisi sen voinut tehdä ajoissa. En arvosta lahjaa mikä on hätäpäissään kiireessä haettu että kunhan nyt vaan äkkiä jotain. Ja toisen asenne oli että se on oma syyni sitten kun en saa lahjaa. Ok niin on sitten varmaan jos aattoaamu on maailmankaikkeuden ainoa päivä ostaa lahjat. Olen itse ostanut yksin kaikki lahjat omille ja sukulaisten ja kummilapsille. Nyt arvostan aamulla sitä mistä on eniten apua että mies lähtee lasten kanssa puistoon ja ruokkii ne että saan itse tehdä jouluruokia. Lapsuuden perheessä oli joka joulu sama virsi joka alkoi jo hyvissä ajoin ennen joulua, ettei tänä vuonna osteta lahjoja, mitään en ikinä toivonut etten olisi pettynyt. Sitten kuitenkin jotakin haettiin aamulla tyyliin alennuksesta ja piti olla niin helvetin kiitollinen jos sai jotain paskaa mitä ei ollut edes halunnut. Jotka haukkuu mua marttyyriksi laittaa itse varmaan sen ukkonsa viimeistään aattoaamuna lahjalistan kanssa kauppaan. Helvetin hauskaa joulua itse kullekin.
En minäkään. En saanut viime vuonnakaan. Olen kyllä pettynyt, vaikka sitten tarkoittaisi sitä että olisin kuin 13-vuotias. Kertoo tosiaan kunnioituksesta tai sen puutteesta. Meillä myös kuitenkin odottaa omaa lahjaansa. Oli viimeinen kerta kun sellaisen hänelle ostan, jos en saa mitään.
Osta itse itsellesi joululahjat. Saat taatusti mieluisia.
Voisit myös sanoa miehellesi, että pahoitat mielesi jos hän ei keksi sinulle minkäänlaista lahjaa.