Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri paineli alavatsaa melko kovakouraisesti samalla kun se instrumentti oli sisälläni.

Vierailija
06.10.2020 |

Onko normaalia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdun ja munasarjojen tunnustelu vatsanpeitteiden päältä on ihan normaali osa gynekologista tutkimusta. 

Myös peräsuolen kautta voidaan tunnustella emättimen ja peräsuolen välistä seinämää tai kohtua.

Nuo synnytystapa-arviojutut nyrkkeineen on sen sijaan ihan täyttä fantasiaa. 

Totta. Käsi työnnetään emättimeen sormet supussa ja ulosvedettäessä se on nyrkissä, jolloin saadaan käsitys emättimen aukosta.

Tutkimus ei rauhallisesti tehtynä ole kivulias ja kiusallisen äänet ilman purkautuessa ovat aivan luonnollisia.

Lopeta jo tuo valehteleminen. Synnytystapa-arviossa ei arvioida emättimen aukkoa vaan tunnustellaan luiden sisämitta. Ne tuntuvat ihan päällepäin. Tämä myötähäpeä noiden pikkupoikien fantasioista on ihan liikaa.

Vierailija
22/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdun ja munasarjojen tunnustelu vatsanpeitteiden päältä on ihan normaali osa gynekologista tutkimusta. 

Myös peräsuolen kautta voidaan tunnustella emättimen ja peräsuolen välistä seinämää tai kohtua.

Totta. Käsi työnnetään emättimeen sormet supussa ja ulosvedettäessä se on nyrkissä, jolloin saadaan käsitys emättimen aukosta.

Tutkimus ei rauhallisesti tehtynä ole kivulias ja kiusallisen äänet ilman purkautuessa ovat aivan luonnollisia.

Ei kyllä se saadaan tunnusteltua ihan työntämättä koko kättä minnekään. Nyrkillä voidaan kokeilla käsi emättimen ulkopuolella painelemalla, että tuleeko luiden reunat vastaan. Mutta sitä aukkoa ei tarvitse mitenkään venytellä, se ei ole koskaan ongelma koska kudos kyllä tarvittaessa repeää tai leikatan (episiotomia) jos vauva ei meinaa mahtua muuten ulos. Luiset rakenteet on ainoat jotka voi estää alatiesynnytyksen ja niitä ei tutkita työntelemällä nyrkkejä tai avokämmeniä tutkittavien sisään.

Palstapappa alapeukuttaa, kun hyvä fantasia menee nyt pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa ei pitäisi satuttaa, mutta se on valitettavasti arkipäivää monella alalla, juurikin esim gynekologiassa ja psykiatriassa.

Miten psykiatriassa satutetaan?

Pakkolääkinnällä, pakkosähköllä, alentamalla. Helposti kaikki menee potilaan "sairauden" piikkiin.  Myös muuta väkivaltaa käytetään:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Turun_kaupunginsairaalan_v%C3%A4%C3%A4rin…

Tuosta pakkolääkinnästä, minulle tuputetaan masennuslääkitystä vaikka en sitä halua, ja mielipidettäni ei noteerata ollenkaan. Alentavalta tosiaan tuntuu kun olen kuin holhouksen alainen.

Varsinaista pakkolääkintää voi olla vain laitoshoidossa käytännössä. Ja kyllähän sitä onkin. Muuten taas potilas/asiakas voi sanoa mille tahansa hänelle määrätylle tai ehdotetulle lääkkeelle ei, tai sitten sanoa kyllä ja heittää ostamansa lääkkeet suoraan menemään. Tuota viime mainittua on paljon tehty siksi, koska masennuslääkkeen syönti on ollut terapian saamisen ehtona. Mutta ei ne sitä voi valvoa syökö ne lääkkeet oikeasti, riittää että hakee apteeekista säännöllisesti.

Vierailija
24/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei synnytystapa arviossa työnnetä nyrkkiä sisälle.

Ei siitä haittaakaan ole.

Jokaisesta tarpeettomasta toimenpiteestä on haittaa. Mutta tuohan ei ole toimenpide, koska se ei ole totta.

Vierailija
25/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle synnytystapatutkimus oli täyttä väkivaltaa.

Kesti monta minuuttia ennenkuin käsi meni sisälle emättimeen ja pyörittelyä jälkeen kun se vedettiin "nyrkissä kai" ulos tuntui kuin sisuskalut tulisivat mukana.

Luuletko että synnyttäminen ei satu?

Vierailija
26/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa ei pitäisi satuttaa, mutta se on valitettavasti arkipäivää monella alalla, juurikin esim gynekologiassa ja psykiatriassa.

Miten psykiatriassa satutetaan?

Pakkolääkinnällä, pakkosähköllä, alentamalla. Helposti kaikki menee potilaan "sairauden" piikkiin.  Myös muuta väkivaltaa käytetään:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Turun_kaupunginsairaalan_v%C3%A4%C3%A4rin…

Tuosta pakkolääkinnästä, minulle tuputetaan masennuslääkitystä vaikka en sitä halua, ja mielipidettäni ei noteerata ollenkaan. Alentavalta tosiaan tuntuu kun olen kuin holhouksen alainen.

Varsinaista pakkolääkintää voi olla vain laitoshoidossa käytännössä. Ja kyllähän sitä onkin. Muuten taas potilas/asiakas voi sanoa mille tahansa hänelle määrätylle tai ehdotetulle lääkkeelle ei, tai sitten sanoa kyllä ja heittää ostamansa lääkkeet suoraan menemään. Tuota viime mainittua on paljon tehty siksi, koska masennuslääkkeen syönti on ollut terapian saamisen ehtona. Mutta ei ne sitä voi valvoa syökö ne lääkkeet oikeasti, riittää että hakee apteeekista säännöllisesti.

Kiitos. Ein sanominen vaan on niin pelottavaa.

Vierailija
27/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun vatsaa ainakaan ole koskaan tunnusteltu "kovakouraisesti" enkä pidä sitä kyllä normaalina. Valituksen tekisin kovakouraisesta kohtelusta.

Vierailija
28/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, "fistaus synnytystapa-arviona" -hullu on taas keskuudessamme!

Vierailija
29/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle synnytystapatutkimus oli täyttä väkivaltaa.

Kesti monta minuuttia ennenkuin käsi meni sisälle emättimeen ja pyörittelyä jälkeen kun se vedettiin "nyrkissä kai" ulos tuntui kuin sisuskalut tulisivat mukana.

Luuletko että synnyttäminen ei satu?

En luule tiedän, että sattuu taitaa olla kaksi kertaa suurempi vauvan pää kuin lääkärin käsi nyrkissä.

Vierailija
30/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tuo valehteleminen. Synnytystapa-arviossa ei arvioida emättimen aukkoa vaan tunnustellaan luiden sisämitta. Ne tuntuvat ihan päällepäin. Tämä myötähäpeä noiden pikkupoikien fantasioista on ihan liikaa.

Se, että sinua ei ole tutkittu koko kädellä emättimen sisäpuolelta ei tee muista valehtelijoita.

En usko, että sitä edes jokaiselle tehdään ja synnyttäneelle se on tarpeetonta.

Minulle tehtiin ja sain varmuuden, että paikkani ovat normaalit ja tuleva synnytystä siltä osin turvallinen.

Vierailija
31/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottaa kaksosia käyttää lääkäri yleensä molempia nyrkkejä.

Vierailija
32/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tunkeko noita fistausfantasioitanne tähänkin keskusteluun. Teille on laitettu monta kertaa linkki sairaalan sivulle, jossa satuilunne todistetaan höpönlöpöksi. Menkää runk kaa maan yli laudalle.

Mikä tässä tutkimuksessa on joillekin niin hirveää, minulle se oli yksi muiden joukossa ja varmasti minun parhaaksi.

Asiallinen ja ammatillinen toimenpide ja fistauksen josta bautin kanssa tuolla ei kyllä ollut mitään tekemistä.

Vierailija
33/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta hyi s**tana näitä juttuja! Toivottavasti ko. toimenpiteissä edes kerrotaan, mitä ollaan tekemässä ja miksi. Mulla on muutenkin emättimen aukon alareuna arpeutunut ja repeää helposti pidemmässä ja rajummassa yhdynnässäkin kivuliaasti, että jos joku lääkäri kokeilee nyrkillä kokeilla "mahtuuko se vauva" on odotettavissa kivuliaita repeämiä jo ennen koko synnytystä. Hyi että puistattaa, kuulostaa että äitejä kohdellaan koko raskausajan kuin karjaa. Pliis sanokaa joku mulle, ettei tämä ole totta, eihän?

Vierailija
34/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta hyi s**tana näitä juttuja! Toivottavasti ko. toimenpiteissä edes kerrotaan, mitä ollaan tekemässä ja miksi. Mulla on muutenkin emättimen aukon alareuna arpeutunut ja repeää helposti pidemmässä ja rajummassa yhdynnässäkin kivuliaasti, että jos joku lääkäri kokeilee nyrkillä kokeilla "mahtuuko se vauva" on odotettavissa kivuliaita repeämiä jo ennen koko synnytystä. Hyi että puistattaa, kuulostaa että äitejä kohdellaan koko raskausajan kuin karjaa. Pliis sanokaa joku mulle, ettei tämä ole totta, eihän?

Älä käyttäydy kuin elukka, niin sinua ei kohdella sellaisena. Eli lopeta sikiäminen.

Vierailija
35/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tunkeko noita fistausfantasioitanne tähänkin keskusteluun. Teille on laitettu monta kertaa linkki sairaalan sivulle, jossa satuilunne todistetaan höpönlöpöksi. Menkää runk kaa maan yli laudalle.

Mikä tässä tutkimuksessa on joillekin niin hirveää, minulle se oli yksi muiden joukossa ja varmasti minun parhaaksi.

Asiallinen ja ammatillinen toimenpide ja fistauksen josta bautin kanssa tuolla ei kyllä ollut mitään tekemistä.

Tuollaista tutkimusta ei tehdä, koska se on turha ja täysin hyödytön. Ei tuolla saada luiden mittoja selville. Yksikään lapsi ei ole jäänyt jumiin emättimen kohdalla. Suututtaa tuo paskanjauhaminen.

Vierailija
36/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinua ei ole tutkittu koko kädellä emättimen sisäpuolelta ei tee muista valehtelijoita.

En usko, että sitä edes jokaiselle tehdään ja synnyttäneelle se on tarpeetonta.

Minulle tehtiin ja sain varmuuden, että paikkani ovat normaalit ja tuleva synnytystä siltä osin turvallinen.

Onko sinun kudokset jotenkin normaalista poikkeavat, kun lääkäriä kiinnosti niiden joustamattomuus? Epäilen, että kävit valelääkärin vastaanotolla.

Vierailija
37/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin kerrottiin ennen tutkimusta ja sen aikana mitä oltiin tekemässä.

Mielestäni liukastetta käytettiin runsaasti ja sitä laitettiin emättimen suulle ja sisään myös lääkäri näytti laittavan sitä käteensä. En tuntenut kipua.

Tuosta pelostasi kannattaa ehdottomasti mainita, niin se osataan ottaa huomioon.

Vierailija
38/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin kerrottiin ennen tutkimusta ja sen aikana mitä oltiin tekemässä.

Mielestäni liukastetta käytettiin runsaasti ja sitä laitettiin emättimen suulle ja sisään myös lääkäri näytti laittavan sitä käteensä. En tuntenut kipua.

Tuosta pelostasi kannattaa ehdottomasti mainita, niin se osataan ottaa huomioon.

Edelleenkään synnytystapa arviossa ei työnnetä nyrkkiä sisälle

Vierailija
39/39 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa unohtuu hammaslääkäri. Siellä moni on kokenut äärimmäistä kipua. Taas yksi ihan tänä vuonna kertoi töissä kuinka oli juurihoidon kerralla porattu hammasta jota ei saatu tulehduksen vuoksi puutumaan. Ei oltu saatu porattu kokonaan kun sattui niin paljon. Siellä on moni kertonut puristaneensa penkin kahvoja sietämättömässä kivussa. Hampaiden poraaminen puuttumatta on kai kovimpia kipuja. Sitä on käytetty Neuvostoliitossa kidutysmenetelmänäkin. Miksen jos juuri hoidossa hammas ei puutu voida antaa potilaalle morfiinia tms. Vahvimpien kipulääkkeiden luulisi kykynevän viemään juurihoidonkin kipu. Ei siinä kenestäkään narkomaania tulisi muttei myöskään enää olisi näitä ikävä kyllä todellisia kauhutarinoita helvetillisistä kivuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme