Nyt olen lievästi sanottuna kusessa :0. Tarjosin vieraille kaksi päivää vanhaa lohta. Kaikki ilmoittivat olevansa vatsataudissa..
Meillä pitä tänää olla jatko "kokous" kotonani ja kaikki neljä ovat ilmoittaneet kärsivänsä vatsataudista.. En tiedä oliko kovin fiksua, mutta valehtelin jokaiselle, että ikävää, mutta kaikki muut ovat tulossa ja kokoonnnumme kuitenkin!
Voi helvetti, mitä jos he puhuvatkin keskenään tästä? Apua mitä teen?
Itse olen lähes oireeton paitsi vatsaa hieman nipistelee ja mahani oli lievästi aamulla sekaisin..
Kommentit (33)
Siis ovatko oksennelleet vai ripuloineet? Ehkä joku heistä oli jo valmiiksi taudissa ja se tarttui.
Ei voi johtua kalasta. Joku vieraista ei luultavasti ole kunnioitanut muita tippaakaan vaan on tullut oireilevana paikalle ja tartuttanut muut..
Vierailija kirjoitti:
Ei pilaannu kahdessa päivässä.
Harvalla on jääkaappi lähellä 0 C, joka kalan säilytyslämpötila.
Kala voi olla jo kaupassa useamman päivän vanhaa.
Keittäjä kirjoitti:
Toi ei ole mitään. Mulla on aina vähän huono omatunto, kun raastan vähän sianlihaa vegaanin ystävän ruokaan. Hänen parhaaksi se on kuitenkin + aina kehut päälle ruuan mausta. Lisäksi laitan kouluruuan joukkoon islamin uskoisille ruuanvalmistuksessa sianverta. Eivät ole sulaneet siihen. Vaan porskuttavat hyvin eteenpäin.
Arvostan!
Itsekin aina väitän että kaikki munatonta-maidotonta-lihatonta-vegaanista ja viljatonta. Ikinä ei kukaan ole valittanut mistään oireista vaan syönyt hyvällä ruokahalulla ja ottanut lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi johtua kalasta. Joku vieraista ei luultavasti ole kunnioitanut muita tippaakaan vaan on tullut oireilevana paikalle ja tartuttanut muut..
Ap taisi vastata omaan ketjuun muka muuna :D. Kirjotustyyli paljastaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava tarjosi huonosti kypsennettyjä lihaa. Yksi vieras joutui tiputukseen.
Minkä elukan lihaa? Nautaahan syödään raakanakin esim. tartarissa.
Laadukasta nautaa, jauhetussa lihassa lisääntyy kaikki pöpöt... EHEC ei ole mikän harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava tarjosi huonosti kypsennettyjä lihaa. Yksi vieras joutui tiputukseen.
Minkä elukan lihaa? Nautaahan syödään raakanakin esim. tartarissa.
Laadukasta nautaa, jauhetussa lihassa lisääntyy kaikki pöpöt... EHEC ei ole mikän harvinaisuus.
Siis tarjosit naudan jauhelihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanot vain, että et tiedä vatsataudista mitään. Sinun lohesi oli ainakin tuoretta, oikein säilytettyä ja valmistettua. Ei kellään ole mitään todisteita, että tuo johtuisi siitä kalasta
Benella-kalaan en koskisi ainakaan. Niille syötetään Itämerestä pyydettyä dioksiinipitoista kalaa:-(
Tarkoitan sellaista kalanrehua:
https://www.biotalous.fi/suomalainen-benella-kirjolohi-syo-kasvispainot…
"Kotimaiselle kasvatetulle kirjolohelle myönnetty WWF:n vihreä valo ja Benellalle myönnetty Sydänmerkki ovat vahvoja signaaleja siitä, että kalatalousala on oikealla tiellä."
Tämä on jo aivan liian "paksua" !!!!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dioksiinit#Haittavaikutukset
Sun täytyy nyt toimia välittäjänä ja kysellä ne oireet, täsmääkö.
Jos oli vakuumipalattua kalaa ja yli käyttöpäivän olet tehnyt kaikille ruokamyrkytyksen.
Olet aika paskiainen kun tarjoat vanhentunutta ruokaa.
Miksi vatsatautiset/ruokamyrkytyksen saaneet haluaa tulla tartuttamaan muita?
Jäät kiinni, onnea vaan myrkyttäjö.
"Kotimaiselle kasvatetulle kirjolohelle myönnetty WWF:n vihreä valo ja Benellalle myönnetty Sydänmerkki ovat vahvoja signaaleja siitä, että kalatalousala on oikealla tiellä."
Tämä on jo aivan liian "paksua" !!!!