Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisette kun lapset ei halua lähteä aattokirkkoon?

Vierailija
23.12.2013 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnellaan jumalanpalvelus radiosta keittiön pöydän ääressä istuen.

Vierailija
2/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon ei kannata ketään, minkään ikäistä, pakottaa. Minut pakotettiin lapsena kirkkoon ja se sai minut inhoamaan syvästi koko kirkkohömpötystä. Erosin kirkosta heti kun muutin pois kotoan 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä sanon että mennään ja sitten mennään. Lapset 12 ja 8, eli vielä ainakin onnistuu.

Vierailija
4/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sen ikäinen että voi jättää yksin kotiin niin jättäisin. Pienemmät lapset lahjoisin tai kiristäisin mukaan jos olisi sellainen olo että pakko ottaa. Tai yrittäisin saada hoitajan mikä tietysti aattona on varmaan aika hankalaa. 

Toisaalta tyhmä vastata tähän kun emme käy missään aattokirkossa erikseen vaan ihan joka sunnuntai normaalisti kirkossa.

Vierailija
5/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:05"]

Meillä mä sanon että mennään ja sitten mennään. Lapset 12 ja 8, eli vielä ainakin onnistuu.

[/quote]täällä sama, ei meillä lapset päätä mitä tehdään tai ei tehdä

Vierailija
6/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan tietysti heidän uskonnonvapauttaan. Kysyisin hyvissä ajoin, ovatko tulossa, ja tekisin suunnitelmat sen mukaan.

Vierailija
7/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä tuo on perinne, ei ole tarvinnut lapsia koskaan pyytää/käskeä. Iltapäivällä jouluaattona kirkkoon, sen jälkeen kinkkua ja lahjat. Lapset jo 14 ja 16v.

Toinen asia mikä menee kun ittellään on se syksyn ensimmäinen koulupäivä, ei ole muistaakseni koskaan tapeltu aiheesta vaan lapset heräävät itse.

Joo ja kirkossa käydään muuten tasan toi kerta + ripit, häät, hautajaiset yms. vuodessa. Ja muuten on aina välillä vähän myrskyisääkin teinien kanssa

Vierailija
8/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin sellainen jo vähän isompi lapsi, muu perhe meni kirkkoon ja mä jäin kotiin.

Vierailija
9/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa käyminen kuuluu perheemme louluperinteisiin, joten sinne mennään niin kauan, kuin lapset asuvat kotona. Myöhemmin voivat itse päättää, haluavatko mennä vai ei.

Vierailija
10/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies lähde mihinkään kirkkoon ja niinpä mullakin se joulukirkkoperinne jäi. Lapset olivat vilkkaita, joten yksin en olisi pärjännyt - rauhoittuvat sitten kasvettuaan, mutta ei heitä kiinnosta.

Vierailija
11/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on jouluun kuuluva perinne, joskin käymme kirkossa silloin tällöin muutenkin. Ei ole aiheuttanut ongelmia (lapset nyt 20, 18, 16 ja 13)

Vierailija
12/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset tulee mun mielestä sinne minne vanhemmat menee: sukulaisten luo, kirkkoon jne. Ei se lapsilla oo mikään uskonvapauden asia.

Vierailija
13/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mei ei käydä kirkossa, mutta riippuisi tilanteesta. Jos on jo sen ikäiset että voi jättää kotiin niin saisivat jäädä, jos pienemmät niin mukaan. Ei meillä lapsi halua aina lähteä esim. kauppaankaan mutta välillä on pakko.

Vierailija
14/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käy aattokirkossa? Jouluaamunahan sinne kuuluu mennä. Aattona rillutellaan ja vasta joulupäivänä synkistellään.

Vierailija
15/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:21"]

Mei ei käydä kirkossa, mutta riippuisi tilanteesta. Jos on jo sen ikäiset että voi jättää kotiin niin saisivat jäädä, jos pienemmät niin mukaan. Ei meillä lapsi halua aina lähteä esim. kauppaankaan mutta välillä on pakko.

[/quote]

Kaupassa käynti on yleensä pakollista, kirkossa käynti ei.

Vierailija
16/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minkä ikäiset lapset? Isommat jää kotiin, pienemmät voi varmaan viedä suvun mustalle lampaalle hoitoon?

Vierailija
17/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana on lähteminen, mut sitten kun ovat siellä, niin tykkäävät kovasti. Siispä mennään, vaikka lähtiessä tuntuiskin, että ei jaksa lähteä.

Vierailija
18/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jäävät kanssani kotiin. En käy joulukirkossa aattona, minusta se on ulkokultaista esittämistä enemmän kuin kristillisyyttä, monelle lapsuudesta periytynyt tapa. Jään kotiin, kun mies vie kynttilät haudoille ja käy kirkossa, joten lapset ovat aina saaneet päättää, menevätkö isän matkassa vai jäävätkö kotiin.

Vierailija
19/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottamalla uskonnon harjoittamiseen rikotte mammat suomen lakia. Pilkunnussimista, sanoo joku, mutta itse kirkkoon ja rukoiluun lapsena pakotettuna irtauduin täysin koko seurakunnan aatemaailmasta. Ja kyllä, olen myös surullinen ja vihainen äidilleni joka uskoaan minulle tuputti. Nyt itkee pakanaa lastaan, joka ei edes kirkkohäitä saa. Hohhoi.

Vierailija
20/22 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käydä aattokirkossa, joten ei ole mitään ratkaistavaa. Sen sijaan menen yksi joulupäivän aamuna klo 7.00 kirkkoon, koska siellä kohtaan lapsuuden joulun tunnelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi