Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka monen kummi EI muistanut lahjalla?

Vierailija
23.12.2013 |

Ajankohtainen kysymys, kuinka monen lapsen kummi unohti lahjan.

Oman lapseni (3v) kummi ei lähettänyt lahjaa, kortin vain. Ennen muistanut lahjalla

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, vanhimman kummi lähetti kaikille kolmelle lahjat, keskimmäisen ja kuopuksen kummit eivät lähettäneet mitään. Itselläni on kolme kummilasta, kouluikäisiä. Saivat jokainen rahalahjan ja kirjeen. Kummilapsista todennäköisesti kaksi kiittää lahjasta äidin kirjoittaman tekstarin muodossa, kolmas ei yleensä ole kiittänyt mitenkään.

Vierailija
22/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:02"]Olenko ainoa, kun minua häiritsee, kun kummi muistaa tyttöämme. Kyseessä miehen suvun puolelta ex-puoliso, joka ei enää elämässämme mukana. Emme koskaan olleet läheisiä eikä olla oltu kahteen vuoteen missään tekemisissä. Kummiksi pyysimme, kun emme kehdanneet olla pyytämättä puolisoa (olivat tuolloin vakaassa suhteessa, perheestä ja häistä puhuttiin, yhdessä olivat yli 10v), kun suvuissamme on ollut tapana pyytää pariskunnasta molempia. Ja itse kummi selvästi odotti, että häntäkin pyydetään.. Sanoinkin miehelleni esikoisen syntyessä, että jos se liitto ei kestä, niin eihän kummius tätä toista sido... 

Nyt minua kuitenkin häiritsee, kun olen odottanut, että muistaminen loppuisi. Lapsemme ei edes tunnista kummiaan ja paketit hän toimittaa aina välikäsien kautta, jota en myöskään ymmärrä. Alkuun lähetin kiitoksen ja kuvia, mutta kun hän ei itse voi kommunikoida kanssasi ilman välikäsiä, niin olen senkin lopettanut. AARRRGGGHH!

[/quote]

Olisiko aika helppoa ottaa yhteyttä kummiin ja sanoa, ettei tarvitse enää lahjoa? Kenties hänkin on kiusaantunut, että on kummiksi lupautunut, muttei kehtaa lopettaakaan lahjomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lahja-asia on hassu, sillä mä en edes oikein mieti tämmöistä. Toki, jos kummi muistaa, niin ollaan iloisia, mutta jos ei, niin mitä väliä? Pääasia, että muuten on elämässä mukana, tosin kaikki ei ole sitäkään.

Meillä on muistettu molempien lapsien kummeja pienesti, osaa jopa enemmänkin. Isomman kummeista varmaan kaikki muistaa jouluna, nuoremman kummeista ehkä puolet. Emme ole kyllä tavaran perään, joten mieluummin ottaisin kummilta joululahjaksi vaikka lupauksen viedä pulkkamäkeen, kunhan lunta saatais maahan.

Vierailija
24/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toinen kummitäti  toimitti paketin ja kirjekuoren(ilm.lahjakortti) toisesta kummitädistä en tiedä hänet tapaamme huomenna mummolassa.Pojallani ikää 15v.Itse muistin omia kummipoikiani 7v.ja 17v.lahjalla. Minun oma kummitätini muisti myös minua kortilla ja rahalahjalla.Minulla ikää43v.Meidän perheessä kummius on elinikäistä muistamme kummilapsia merkkipäivinä ja jouluna.Kummius ei pääty siihen että rippikoukouluun.Kummilapsi on se tärkeä ihminen .

Vierailija
25/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kummallekin kummipojalleni lahjat (n20€/kpl) vaikka olen työtön ja vähissä varoissa. Jotenkin se vaan kuuluu asiaan, varsinkin kun kummatkin asuu pitkän matkan päässä minusta. Pojat on kummatki nalle 5-vuotiaita. Sit kun ovat vanhempia niin otan mielelläni heidät kyllä hoitoon, koska se aika mitä lapsen kanssa voit viettää on miljoona kertaa arvokkaampaa kun joku saatanan pehmolelu.