G: Kuinka monen kummi EI muistanut lahjalla?
Ajankohtainen kysymys, kuinka monen lapsen kummi unohti lahjan.
Oman lapseni (3v) kummi ei lähettänyt lahjaa, kortin vain. Ennen muistanut lahjalla
Kommentit (25)
Jokohan on sadas vaiko tuhannes "kummi ei lähettänyt lahjaa" -aloitus?
Jos lapsillamme on kummit, lienette kristillisen kirkon jäseniä. Toki myös jotkut kirkkoon kuulumattomat ovat tuttujaan pyytäneet kasvatuksen tueksi. Suomalaiseen kasvatusmalliin tuntuu kuuluvan lahjominen, muttei arvojen sisäistäminen.
hahaa, en lähettäny kummilapselle lahjaa, koska sen äiti on ******************** *****!!!!!!!!!!!!
Ei ole näkynyt kummien lahjoja meilläkään, itse ostamme lapsille lahjat. Meiltä meni kummilasten lahjoihin noin 200 euroa.
Ei ole tullut lapsen kummeilta mitään, vaikka itse muistin ja olen aina muistanut heitä. Yleensä on tullut jotain pientä, vaikka pesuaine mutta nyt ei mitään.
Mun molemmilla lapsilla on kahdet kummit. miehen puolelta valitut muistavat. Oman suvun kummit ovat molemmat nykyisin päihdeongelmaisia. Ei vaan vissiin kiinnosta. Tiesin kyllä etukäteen...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:34"]
pesuaine? kiva lahja :D
[/quote]No, he eivät ole kovin varakkaita.
En tiedä, kun meillä lahjat jaetaan vasta huomenna.
Mutta luulisin, että muilta kummeilta tulee lahja paitsi molempien lasten yhdeltä kummilta, jotka eivät muutenkaan ole ikinä lahjoja antaneet tai olleet sen kummemmin yhteyksissä. Muilta luulisin lasten jotain saavan tai jos ei, niin ainakin kummit tulevat käymään, lahjoista ei kukaan pidä lukua.
Kummilapsi täyttää ensi vuonna 12 vuotta. Viimeisimmän kerran olen nähnyt hänet alle kouluikäisenä. Vuosittaisiin joulu- ja synttärilahjoihin olen laittanut viime vuoteen asti 25-70 euroa.
Tästä lähtien mennään korttilinjalla, sillä en keksi syytä, miksi lahjoisin ihmistä, jota en kadulla tunnistaisi ja jonka vanhemmat eivät ole olleet yhteydessä kuin lahjoja pyytäessään.
Puuttuvia tai olemassa olevia lahjoja enemmän mua harmittaa kummit, jotka eivät pidä lapsiin mitään yhteyttä. Suoraan sanottuna mun veli on ainoa, joka pitää lapsiin yhteyttä (on kaikkien kummi.) Ei lahjat lohduta, jos ei muuten tunne koko ihmistä. Mä en mitään uskonnollista kasvatusta odota, mutta voisihan lapsille vaikka soittaakin joskus. Meidän lapset ovat aina pienempänä soittaneet ja kiittäneet esim. synttärilahjoista (joululahjoista eivät, kun uskoivat joulupukkiin.) Myös muuten joskus soittelivat kummeilleen. Lopetettiin sitten se, kun homma oli niin yksipuoleista, ja lapset olivat vaivaantuneita, kun soittelivat ihmisille, joita eivät edes tunteneet. Lukuisista kutsuista huolimatta eivät ole juurikaan tulleet kylään tms.
Meillä on kyllä muuten ystäviä eli ei olla mitenkään erikoisia, mutta kummit ovat niin "kiireisiä" yms., ettei riitä mielenkiinto kummialapsiaan kohtaan kuin sen pakollisen joulu- tai synttärilahjan verran :(
Itse olen yrittänyt pitää yhteyttä kummilapsiini, mutta valitettavasti vanhempi kummilapsistani on ollut aina niin arka ja asunut kaukana, ettei todellinen yhteys ole voinut muodostua, myöskään yhtään kiitosta lahjoista en ole koskaan saanut. Nuorempi on vielä liian nuori pitämään itse yhteyttä ja äitinsä on eristäytynyt :(
Vanhemman lapsen toinen kummi (miehen veli) ei ole muistanut mitenkään. Näemme pari kertaa vuodessa (kummi asuu miehen synnyinkaupungissa). Joka vuosi olemme lähettäneet hänelle myös lapsen kuvan, lapsen piirroksen tai nyt myöhemmin kirjeen sekä tietysti hänen lapsilleen lahjat. Lahjoista ei ole niin väliksi, mutta olisi kiva jos hän vaikka välillä soittelisi.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:40"]
myöskään yhtään kiitosta lahjoista en ole koskaan saanut.
[/quote]
Tuo on kyllä omituista, ettei kiitetä lahjoista!!!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 20:59"]
Ajankohtainen kysymys, kuinka monen lapsen kummi unohti lahjan.
Oman lapseni (3v) kummi ei lähettänyt lahjaa, kortin vain. Ennen muistanut lahjalla
[/quote]
hep! kummastuttaa kun kummi on muuten läheinen ja tärkeä mutta lahjoja ei tule. Siis ei viime synttäreillä, ei tänä jouluna. Ei sillä että se olisi tärkeintä kummiudessa mutta ihmetyttää vaan. Köyhyydestä ei ole kyse. Eikä tarvitsisi olla mitään kallista.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:40"]Puuttuvia tai olemassa olevia lahjoja enemmän mua harmittaa kummit, jotka eivät pidä lapsiin mitään yhteyttä. Suoraan sanottuna mun veli on ainoa, joka pitää lapsiin yhteyttä (on kaikkien kummi.) Ei lahjat lohduta, jos ei muuten tunne koko ihmistä. Mä en mitään uskonnollista kasvatusta odota, mutta voisihan lapsille vaikka soittaakin joskus. Meidän lapset ovat aina pienempänä soittaneet ja kiittäneet esim. synttärilahjoista (joululahjoista eivät, kun uskoivat joulupukkiin.) Myös muuten joskus soittelivat kummeilleen. Lopetettiin sitten se, kun homma oli niin yksipuoleista, ja lapset olivat vaivaantuneita, kun soittelivat ihmisille, joita eivät edes tunteneet. Lukuisista kutsuista huolimatta eivät ole juurikaan tulleet kylään tms.
Meillä on kyllä muuten ystäviä eli ei olla mitenkään erikoisia, mutta kummit ovat niin "kiireisiä" yms., ettei riitä mielenkiinto kummialapsiaan kohtaan kuin sen pakollisen joulu- tai synttärilahjan verran :(
Itse olen yrittänyt pitää yhteyttä kummilapsiini, mutta valitettavasti vanhempi kummilapsistani on ollut aina niin arka ja asunut kaukana, ettei todellinen yhteys ole voinut muodostua, myöskään yhtään kiitosta lahjoista en ole koskaan saanut. Nuorempi on vielä liian nuori pitämään itse yhteyttä ja äitinsä on eristäytynyt :(
[/quote]
Ainakin itse olet yrittänyt! Olen sitä mieltä, että tavallaan kummisuhde pilaa ystävyyden. Helposti tuntuu menevän jotenkin yksipuolisen huomioimisen odottamiseen.
Toiselta tuli, mutta toiselta ei. Tosin tiedettiin ettei osta synttäri, eikä joululahjoja. Ollaan silti väleissä, mutta oliko hänen pakko saada avata lapsille tili, jos sinne ei kukaan laita rahaa.
Olenko ainoa, kun minua häiritsee, kun kummi muistaa tyttöämme. Kyseessä miehen suvun puolelta ex-puoliso, joka ei enää elämässämme mukana. Emme koskaan olleet läheisiä eikä olla oltu kahteen vuoteen missään tekemisissä. Kummiksi pyysimme, kun emme kehdanneet olla pyytämättä puolisoa (olivat tuolloin vakaassa suhteessa, perheestä ja häistä puhuttiin, yhdessä olivat yli 10v), kun suvuissamme on ollut tapana pyytää pariskunnasta molempia. Ja itse kummi selvästi odotti, että häntäkin pyydetään.. Sanoinkin miehelleni esikoisen syntyessä, että jos se liitto ei kestä, niin eihän kummius tätä toista sido...
Nyt minua kuitenkin häiritsee, kun olen odottanut, että muistaminen loppuisi. Lapsemme ei edes tunnista kummiaan ja paketit hän toimittaa aina välikäsien kautta, jota en myöskään ymmärrä. Alkuun lähetin kiitoksen ja kuvia, mutta kun hän ei itse voi kommunikoida kanssasi ilman välikäsiä, niin olen senkin lopettanut. AARRRGGGHH!
Poikamme sai molemmilta kummeilta lahjan niin kuin aina ennenkin ja myös minä vein jokaiselle neljälle kummilapselle lahjat ihan niinkuin aikaisemminkin. Muistin myös hemmottelulahjoin molempia pojan kummeja.
Ei ole tullut kummeilta lahjoja...poikamme tyttökummi vetäisi överit kolme vuotta sitten kaksvitosena ja varsinaiset kummit juhlistavat menestyksekästä yritystoimintaansa lähibaarissa kuten käytännössä jokainen päivä jo viisi vuotta tulleen konkurssin jälkeen
kummit lähettävät positiivisia ajatuksia