Meillä ei herkutella tänä jouluna.
Päätin tänä vuonna pistää stopin joulumässäilylle. Joulupöydässä jouluateria toki, mutta epäterveellisimmät karsittu pois (perunalaatikko, rosollinkastike, jälkiruuat, juustot). Kinkun kanssa salaattia ja ruokajuomana vesi. Lapset sai syödä jo koulussa yhden "normaalin" jouluaterian, joten mässäilyä ei voi perustella lastenkaan ilolla. Sukulaisille ilmoitin että konvehteja turha antaa lahjaksi mutta jos joku yrittää niin lentävät roskiin samantien.
Kommentit (16)
Onko ilonpidon määrää myös säännöstelty?
Niin, ei meilläkään mässäillä mutta saahan sitä nyt kerran vuodessa vähän herkutella. Joten ilmoitin, että joulun kunniaksi perhe saa pettuleivän sijaan oikeaa näkkileipää ja hanaveden sijaan mässäämme juomalla kaupan pullovettä.
Miksi pitäisi pilata joulu kamalalla ähkyllä ja tuhansilla kaloreilla? Eikö joulu ole joulu ilman mässäilyä? Ap.
En mä ainakaan syö itseäni ähkyyn joulupöydässä, vaikka syönkin siinä olevia herkkuja. Syödä voi myös kohtuullisen määrän. Kalorit eivät kiinnosta, joten niistä en osaa sanoa mitään. Mulle ei tule joulua ilman perinteisiä jouluruokia.
Muista myös laskea kodin sisälämpötila alle 15 asteen. Ehkä muutama nasta tuoleille tekee myös terää. Ja vessan veto max kerran per vuorokausi.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 18:03"]
Miksi pitäisi pilata joulu kamalalla ähkyllä ja tuhansilla kaloreilla? Eikö joulu ole joulu ilman mässäilyä? Ap.
[/quote]
Miksi teet omasta laihduttamisestasi koko perheen ongelman?
Voisitte nauttia jouluaterian seisten, istuminen on tutkitusti vaarallista terveydelle.
Olen ihan normaalipainoinen.. Mies sai jo jouluruokaa työpaikallaan, joten ei haittaa. Ja kuten sanoin lapsille ruokaa tärkeämpää on lahjat. -ap
Minä en koskaan näitä keskusteluja lukiessa ymmärrä, miten mässäily ja tuhannet kalorit on synonyymi herkuille? Esimerkiksi henk koht lempi herkkut jouluna on homejuustot, mäti smetanan kera, lohi eri muodoissa, juustokakku ja laadukas suklaa. En kuitenkaan syö näitä herkkujani kaksin käsin vaan useampana päivänä kohtuullisesti.
Yhtenäkään jouluna en ole lihonut, en kisko jouluruokaa kaksin käsiin ja mässäile itseäni ähkyyn, vaan määrällisesti syön lähes samoin kuin arkenakin, panostaen laatuun. Täytyy myöntää että olisin helvetin pettynt jos mulle joku tulisi tarjoamaan salaattia ja vettä jouluna kehuen, että hei nyt ei mässätä!!
Meillä tuodaan kalkkunat pöytään jouluaattona suunnilleen kuuden aikaan. Ne nokkivat jäljellejääneet näkkileivänmurut pois.
Kukaan ei liho siitä, vaikka mässäisi aamusta iltaan yhtenä päivänä vuodessa. Olet joko provo, tai sitten päsmäröivä nipottaja jonka perhettä käy sääli.
Järkyttävä nipottaja ap :D huh huh ja hoh hoh
Aloitin jo herkuttelun, lasissa kuohuviiniä, yhtä hyvää kuin shamppanja, vaikkei ole Champagnen alueelta. Kalkkuna uunissa ja sen jälkeen kinkku, savulohi on hyvää ja konvehteja mennyt muutama rasia. Kerran vuodessa pitää herkutella. Ap, teilläkö ei nautita hyvästä ruoasta juomineen.
Jos provo niin älä jaksa.
Jos et, älä pilaa muoden joulua. Entisenä anorektikkona omat joulusyömiseni ovat rajattua ja vaikeaa, aiheuttavat ahdistustakin, mutta ei tulisi mieleenkään rajoittaa toisten juhlaa papattamalla ja perustelemalla kaloreilla. Parin päivän syömisillä ei ole mitään merkitystä.
Maut, herkullinen ruoka ja niistä nauttiminen kuuluvat juhlaan. Omien neuroosejesi kanssa voit painiskella mutta älä siirrä lapsillesi tätä "tässä on tuhansia kaloreita, läski, teistä tulee lihavia kun syötte jouluruokaa!!" ajatusmallia.
Minä en ole herkutellut jouluna vuosikymmeneen enkä ole jäänyt mistään paitsi. En syö suklaata enkä joulutorttuja koska en pidä niistä ja joulupöydässä on jouluruokaa, joka ei minusta mitenkään suurta herkkua ole. Ihan tavallista sikaa, aladoopia ja porkkanalaatikko ja salaattia syön.
Laitat varmaan stopin myös ylenpalttiselle seksihurjastelulle, koska miehesi sai panna jo viime viikolla?