Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus TAAS nostamassa polttoaineiden hintoja!

Vierailija
06.10.2020 |

Oikeasti, kaatakaa tuo pikkutyttöjen hallitus. Eivät he ymmärrä työssäkäyvien elämästä mitään.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0d0d04f9-0f5f-48ad-91b7-69d7446ef…

Keskusta.. mitä v###a? Miksi se tukee tätä politiikkaa?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu missään kirjoitti:

Suomessa polttoaine erittäin halpaa kun vertaat muihin maihin.

Esim itä-euroopassa se pyörii ihan +/- 20 snt halvempana litrahintana, mutta kk palkat luokkaa 500-700 €, siinä hiukan jo kirpasee tankata täyteen...

Jos siis siellä pystytään bensiiniä myymään noin halvalla, vaikka muiden tulojen määrä on huomattavasti alhaisempi, niin miksei sama onnistuisi Suomessa, jossa tuloveroja tulee huomattavasti enemmän?

Vierailija
62/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppi kirjoitti:

Olen autoilija enkä nyt näe tuota suunnitelmaa niin kovin katastrofaalisena asiana, vaikka ajan 25 000 kilsaa vuodessa vanhalla ja bensasyöpöllä autolla. Jos tarkastellaan nyt ihan realistisesti nykytilannetta, niin eihän bensatankillisen hinta oli muuttunut kymmeneen vuoteen miksikään. Sitä mukaa kun verot nousee, polttoaineen hinta ja autojen kulutus on näyttänyt laskevan.

Erilaiset hybridi- ja sähköautot valtaavat koko ajan enemmän ja enemmän markkinaa eikä niitä veroteta niin hulluna. Polttoaineen hintojen korotukset astuvat voimaan portaittain ja sitä mukaa ehtii köyhätkin vaihtaa autot uusiin. Myös yksityisleasing on yleistymässä ja näppärän, upouuden pikkuauton saa parhaimmillaan 250 euron kuukausimaksulla.

Itse olen tällä hetkellä ikävässä välikädessä, kun vanhasta ja syöpöstä autosta on jäljellä lainaa enemmän kuin sen arvo on. Kun siitä pääsen eroon, ostan tilalle hybridin jollain edullisella rahoituksella ja nautin kevyemmästä verotuksesta ja pienemmästä kulutuksesta. Toisaalta, kun pääsen autolainasta, voin jatkaa sillä ajamista vielä muutaman vuoden, koska huolto- ja bensakulut tuskin ovat sittenkään niin paljoa vuodessa kuin nyt lyhentämäni lainan kuukausierä (380 euroa).

En usko, että hallituksen idea on lopettaa yksityistä liikennettä. Autokannan uudistamista ja sähköistämistä tässä pikemminkin ajetaan takaa. Toivottavasti diesel-puolen liikenteessä ymmärretään sitten suosia maakaasua, biopolttoaineita ja muita myös verotuksellisesti ja hallituksent tuella, koska jos raskaan liikenteen kulut kallistuvat, kaikki muukin kallistuu.

Älä ota mitään rahoituksia, ne on huijauksia. Jos laina on ehdoton, niin sellainen jonka pystyt maksamaan takaisin 3-4 vuodessa. Ja joo, sitten kun nykyinen autosi on velaton, niin älä osta ellei ole ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä tässä asiassa oli yllätys? Koko kevään jaettiin rahaa, joka uutiset lähetys oli jokin porukka itkemässä muutamaa sataa miljoonaa. Ja rahaa jaettiin.

Nyt alkaa oleen maksun aika. Mistäpä muualta kuin verotusta kiristämällä.

Oma veikkaukseni on sähkön verotuksen kiristyminen, siis seuraavaksi.

Itseppä on suomalaiset eduskuntansa valinnut, siitä hallitus muodostettu. Olisko pitänyt miettiä aikaisemmin.

Vierailija
64/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä tässä asiassa oli yllätys? Koko kevään jaettiin rahaa, joka uutiset lähetys oli jokin porukka itkemässä muutamaa sataa miljoonaa. Ja rahaa jaettiin.

Nyt alkaa oleen maksun aika. Mistäpä muualta kuin verotusta kiristämällä.

Oma veikkaukseni on sähkön verotuksen kiristyminen, siis seuraavaksi.

Itseppä on suomalaiset eduskuntansa valinnut, siitä hallitus muodostettu. Olisko pitänyt miettiä aikaisemmin.

Niin no, en minä ainakaan ollut heitä mukaan valitsemassa. Äänestin henkilöä joka istuu nyt oppositiossa eikä todellakaan tahtoisi estää autoilua.

Vierailija
65/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän hallitus vain toteuttaa kansalaisaloitetta dieselveron poistamiseksi. Se sai viime vuonna ennätysmäärän allekirjoituksia ja kansan enemmistön tahtoa kuuluu noudattaa.

Vierailija
66/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän hallitus vain toteuttaa kansalaisaloitetta dieselveron poistamiseksi. Se sai viime vuonna ennätysmäärän allekirjoituksia ja kansan enemmistön tahtoa kuuluu noudattaa.

Juuri näin! Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
67/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan tahto. Pulinat pois.

Vierailija
68/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna itseasiassa yllättynyt kuinka voimakasta tukea kansalalaosaloite sai myös autoilijoiden keskuudessa. Hienoa, että löytyy halua päästöjen vähentämiseen.

Vierailija
69/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeuttaa autokannan sähköistymistä.

Vierailija
70/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on kaikkein vähäpäästöisin kulkuväline silloin, kun sillä kulkee enemmän kuin yksi ihminen. Jos haluat pelastaa ilmaston, suosi autoja. Jos haluat jotain muuta, niin tee sitten jotain muuta.

No jos autolla kulkee useampi ihminen kerralla niin kyllähän se kustannuskin silloin jakaantuu useamman ihmisen kesken. Mutta täällä huutvat aina ne jotka eivät enää voisi käydä yksin 12l/100 km kuluttavalla vanhalla koslalla yksin 50 kilometrin päässä töissä.

Mulla on tammikuussa ostettu auto. Asun kaupungissa mutta työpaikka on maaseudulla jonne ei kulje julkisia. Tältä suunnalta ei käy ketään muuta samassa firmassa töissä, eikä lähellä olevissa. Lisäksi minulla on liikkuva työ, käytän töissä omaa autoa ja saatan suunnata lyhyellä varoitusajalla ihan eri suuntaan kuin missä firma on. Mitenpä luulet että onnistuisi kimppakyydit?? Kyllä mua suorastaan v******aa nää ainaiset autoilijan rokottamiset. Autoilu työ tähän maahan töitä, on autokaupat, korjaamot, tarvikeliikkeet, pesulat jne.

Vierailija
71/71 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää saada fyrkkaa jotta voidaan jakaa yökerhoille, bloggareille ja sossupummille lisää avustuksia.

Ei unohdeta kehitysapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan