Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisterin papereilla pelkkä assistentti?

Vierailija
23.12.2013 |

Onko yleistäkin, että maisterin tutkinnolla päätyy luomaan "uransa" sihteerinä? Tai assistenteiksiko niitä nykyään kutsutaan? Olisitko itse tyytyväinen myyntisihteerinä tai johdon assarina, jos olisit opiskellut yliopistossa viisi vuotta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan olisi itse tyytyväinen. Mutta serkkuni, entinen 6 laudaturin ylioppilas ja hyvät paperit saanut venäjänkielentaitoinen maisteri, on selvästikin pienipalkkaiseen assarin paikkaansa tyytyväinen. Sillä tiellä hän on jatkanut jo 15 vuotta, erilaisia sihteerin ja assarin hommia, joten tuskin mistään välityöpaikasta on kyse. Jostain syystä en pidä häntä yhtä niin älykkäänä, mitä sukulaismummot...

Vierailija
22/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n kautta maisteriksi edennyt ei ole oikea maisteri :) ei päässyt normivalinnassa vaan piti luikerrella sisään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari valtio-oppia opiskellutta VTM:ää, joiden titteli on assistentti ja jotka myös tekevät ihan sihteerin hommia. Toinen heistä on itse asiassa tuplamaisteri, mutta en yhtään muista, mitä muuta alaa hän on opiskellut.

Itse olen OTM ja teen koulutustani vastaavaa työtä. Assistentin töitä tuli tehtyä opiskeluaikana, ja ne sopivat silloiseen tilanteeseen, mutta nyt kyllä turhautuisin todella rankasti sihteerin tehtävissä.

Vierailija
24/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistentti on tosiaankin nimikkeenä laaja.Yliopistolla tutkijan ura aloitetaan nimenomaan assistenttina. Sen pestin saaminen on monelle väitöskirjantekijälle suoranainen onnenpotku, kun ei tarvitse anella apurahoja, vaan saa peräti palkkaa työstään. 

Vierailija
25/25 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin itsekin työuran alussa assistenttina. Niitä hommia ei olisi ollut mahdollista tehdä ilman korkeataustaa tai pitkää työkokemusta, toisaalta samassa firmassa oli assistenttinimikkeellä myös sellaisia perinteisiä sihteerinhommia tekeviä, joiden työnkuva oli ihan erilainen kuin omani. En olisi osannut tehdä heidän töitään, ja tuskin hekään minun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme