Miksi ihmiset ovat niin ilkeitä rumia ja epäsiistejä kohtaan?
En jaksaisi pynttäytyä vieraiden ihmisten vuoksi ja luonnontilaisena saan hieman alentuvaa kohtelua vierailta ihmisiltä. Miten ratkaisisin kyseisen ongelman? Pitäisikö vain herätä puoli tuntia normaalia aiemmin suihkuttelemaan, meikkaamaan ja silittämään vaatteita?
Uskoisin, että luonnonkauniit saavat kulkea rauhassa ryppyisissä vaatteissa ja hiukset likaisina ja silti saavat kohteliaita reaktioita ihmisiltä, mutta itse olen niin ruma, että saan helposti ikävää kohtelua, jos olen hieman rähjäisemmän näköinen. Olisiko ideoita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Se on kieltämättä ongelma. Käytöstavat ja huomaavaisuus kateissa niin monilta. Useimpia ei edes voi opettaa kuin väkivallalla tai sen uhalla.
Aavistuksen erikoinen kommentti, mutta toivoisin, että ihmiset suhtautuisivat mukavasti, vaikka ei olisikaan niin tiptop. Toisaalta itseäni vähän ärsyttää myös se, miten paljon parempaa kohtelua saatan saada, jos olen todella siististi pukeutunut, sillä sekin on hieman feikkiä (kun tiedän sen kontrastin kuitenkin).
Kunpa ihmiset miettisivät muutakin kuin pinnallisia asioita ja aidosti välittäisivät lähimmäisistään ulkokuoresta huolimatta. Toisaalta olisi mukavaa olla sellaisen näköinen luontaisesti, että ulkonäköön ei tarvitsisi kiinnittää juurikaan huomiota, mutta silti saisi aina kivaa kohtelua muilta ihmisiltä.
Itse olen ainakin kohtelias pultsareille ja narkkareillekin. Hekin ansaitsevat lempeää ja kohteliasta suhtautumista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdistät meikkaamisen peseytymiseen?
Peseydyn kyllä, mutta en jaksa hiuksia väkertää tai muuten hoitaa ihoani ihan minimiä enempää. Meikkaaminen tuntuu myös niin feikiltä, kun se on lähinnä virheiden peittelyä. Ei voisi vähempää kiinnostaa sellainen. Jos saisin vapaasti päättää, niin en välittäisi pätkääkään ikinä ulkoisesta olemuksestani. Ärsyttävää, kun ihmiset ovat niin pinnallisia, että välittävät sellaisesta ja kohtelevat sitten niitä luontaisesti rumia ja muuten boheemeja huonosti.
Miten he kohtelevat sinua sitten? Itse olen miettinyt joskus samaa, ja silloin on vaikka kohtaaminen jossa vaikka kassa tai joku muu ohimenevä kohtaaminen ei tervehdi, hymyile yhtään tai tuijottaa.
Jos itse mietin sellaista, millainen on kaunis mies tai nainen, niin mielestäni luontaiset kasvonpiirteet ja vartalon mittasuhteet on se olennainen juttu. Jotkut vaatteet tai kampaus ovat yhdentekeviä, tosin kalju tai liian värjätyt hiukset ovat lähinnä huono asia, samoin kuin tatuoinnit, lihavuus tai liian voimakas meikkikin. Pidän hoikista ja jäntevistä sekä kaunispiirteisistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten he kohtelevat sinua sitten? Itse olen miettinyt joskus samaa, ja silloin on vaikka kohtaaminen jossa vaikka kassa tai joku muu ohimenevä kohtaaminen ei tervehdi, hymyile yhtään tai tuijottaa.
Siis nuivasti ja tylysti. Esim. tietyissä kaupoissa saa huimasti parempaa palvelua, jos on sliipattu ja tyylikäs. Ja miehiltä saa kivempaa suhtautumista, jos olen pari kiloa hoikempi. Naisilta saa parempaa kohtelua, jos on tyylikäs ja meikattu jne.
Vähän vanhemmat naiset ovat keskimäärin kaikkein ankarimpia (toki heissäkin on rentoja ihmisiä onneksi). Juuri boomerit myös arvostelevat miehiäkin aika karsaasti ja arvioivat tyyliä ja siisteyttä miehiltäkin (hiusten pitää olla siististi leikatut ja kammatut ja kenkien siistit). En jotenkin käsitä tuollaista pinnallisuutta, kun se on totaalisen epäolennaista koko maailman mittakaavassa.
Joo justiin tuollaista nuivuutta kohdannut itsekin välillä. Itse kyllä siis pukeudun ihan siististi ja meikkaan aina, mutta on aknearpia ja en vaan ole mikään kaunotar, niin jotkut suoraan suhtautuu nuivasti, jotkut taas suhtautuu ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse mietin sellaista, millainen on kaunis mies tai nainen, niin mielestäni luontaiset kasvonpiirteet ja vartalon mittasuhteet on se olennainen juttu. Jotkut vaatteet tai kampaus ovat yhdentekeviä, tosin kalju tai liian värjätyt hiukset ovat lähinnä huono asia, samoin kuin tatuoinnit, lihavuus tai liian voimakas meikkikin. Pidän hoikista ja jäntevistä sekä kaunispiirteisistä ihmisistä.
Tarkoitatko kaljulla sellaista, joka on muuten vain ajellut hiuksensa vai miksi rinnastat noihin muihin asioihin, jotka ovat lähinnä tyylivalintoja? Muuten vähän epäreilua sairauden (alopecia esim.) tai geenien takia kaljuuntuville.
Ihminen voi olla ilkeä toiselle virallisessakin tilanteessa jossa kaikilla ykköset päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla ilkeä toiselle virallisessakin tilanteessa jossa kaikilla ykköset päällä.
On sellaisiakin, mutta keskimäärin pinnalliset jutut vaikuttavat huimasti ihmisten suhtautumiseen. Jokainen vähänkin "vajavainen" tietää tämän. Ne luonnonkauniit + 24/7 sliipatut eivät ehkä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko kaljulla sellaista, joka on muuten vain ajellut hiuksensa vai miksi rinnastat noihin muihin asioihin, jotka ovat lähinnä tyylivalintoja? Muuten vähän epäreilua sairauden (alopecia esim.) tai geenien takia kaljuuntuville.
Tarkoitan sitä, että tyyli tai "siisteys" ovat aika yhdentekeviä juttuja parisuhdejutuissakin. Toki ei minulla ole mitään kaljuja, tatuoituja tai lihavia vastaan yleisinhimillisellä tasolla tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellaisiakin, mutta keskimäärin pinnalliset jutut vaikuttavat huimasti ihmisten suhtautumiseen. Jokainen vähänkin "vajavainen" tietää tämän. Ne luonnonkauniit + 24/7 sliipatut eivät ehkä ymmärrä.
Joku perusnätti alapeukuttaa. Fakta on se, että käytännössä kaikki aknepotilaat tai paljon painoa pudottaneet/nostaneet tai hiustyyliään joskus muuttaneet tietävät sen, miten raadollisen pinnallisesti ihmiset kohtelevat ulkonäköön perustuen.
Niin. Kannattaa mennä vaikkapa hienompaan ravintolaan syömään tai ostoksille Stockalle tai Sokokselle ostamaan meikkejä likaisissa hiuksissa, lenkkareissa ja rikkinäisessä räikeän värisessä toppatakissa ja suttumeikeissä ja toisena päivänä puhtaissa hiuksissa ja siisteissä vaatteissa ja hillityssä meikissä.
Kohtelussa on ero kuin yöllä ja päivällä. Ja kyllähän se vähän korpeaa, kun ihminen siellä kuoren alla on sama ja saman verran on rahaa käytettävissään jne. Ihmiset ovat todella surullisen pinnallisia.
Opin jo nuorena, että vieraat ihmiset eivät tiedä sinun sisimmästäsi mitään eivätkä välitä ottaa selvääkään. Niinpä kaikki päätelmät älykkyydestäsi, persoonastasi ja sosiaalisesta statuksestasi tehdään enimmäkseen ulkonäkösi perusteella, halusit tai et. Tässä on kuitenkin se hyvä puoli, että voit helposti vaikuttaa siihen minkälaisena ihmiset sinut näkevät. Itse en jaksa rahallisesti panostaa muotiin, mutta vaikka ostankin vaatteeni kirpputoreilta kiinnitän aina paljon huomiota siihen, että vaatteet ovat siistejä ja sopivat väreiltään yhteen. Tässä vielä muutama huomio: ei kannata ostaa vaatteita, jotka rypistyvät helposti, jos et jaksa niitä silittää. Toisekseen, rasvaletin kanssa ei tee koskaan positiivista vaikutusta, mene mielummin vaikka illalla suihkuun jos et aamulla jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Opin jo nuorena, että vieraat ihmiset eivät tiedä sinun sisimmästäsi mitään eivätkä välitä ottaa selvääkään. Niinpä kaikki päätelmät älykkyydestäsi, persoonastasi ja sosiaalisesta statuksestasi tehdään enimmäkseen ulkonäkösi perusteella, halusit tai et. Tässä on kuitenkin se hyvä puoli, että voit helposti vaikuttaa siihen minkälaisena ihmiset sinut näkevät. Itse en jaksa rahallisesti panostaa muotiin, mutta vaikka ostankin vaatteeni kirpputoreilta kiinnitän aina paljon huomiota siihen, että vaatteet ovat siistejä ja sopivat väreiltään yhteen. Tässä vielä muutama huomio: ei kannata ostaa vaatteita, jotka rypistyvät helposti, jos et jaksa niitä silittää. Toisekseen, rasvaletin kanssa ei tee koskaan positiivista vaikutusta, mene mielummin vaikka illalla suihkuun jos et aamulla jaksa.
Kiitokset tästä rehellisestä viestistä. Itse asiassa yllättävän läheisetkin taitavat tehdä ulkonäön perusteella päätelmiä varsinkin, jos henkilö on ujohko. Itse olen hyvinkin ujo ja aika usein ihmiset yllättyvät ajatuksistani positiivisessa mielessä, kun sitten juttelenkin heidän kanssaan esim. joistain ideoistani. Jotenkin itse aina oletan, että ihmiset osaavat "lukea" minua paremmin (ulkoisesta olemuksestani huolimatta), mutta ei se niin mene valitettavasti.
T. Ap
Paljon enemmän katsotaan kieroon kovin laitettuja. Suurin osahan on aika homssuisia.
Se on kieltämättä ongelma. Käytöstavat ja huomaavaisuus kateissa niin monilta. Useimpia ei edes voi opettaa kuin väkivallalla tai sen uhalla.