Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä liikaa lahjoja lapsille?

Vierailija
23.12.2013 |

Tyttö 9v.

Iso lego friends paketti (n. 100€)

otsalamppu

keijubarbie

monster high nukke

"vauvabarbie" paketti

prinssibarbie

bayala keiju nuket

bayala keijujen "asuinpuu" tjs.

100€ lahjakortti lelukauppaan

poika 9v.

angrybirds pehmolelu

kauko-ohjattava helikopteri

iso legopaketti (n. 120€)

pienempi legopaketti

otsalamppu

pleikkapeli

100€ lahjakortti lelukauppaan

+ joku pieni lelu (isä käy ostamassa jotain, että olis suunnilleen yhtä monta pakettia kuin siskollaan

Lisäksi yhteiseksi

Playstation3 pelikonsoli

Rummikub -peli

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis kaikki lahjat mitä tulevat saamaan kummeilta, vanhemmilta, isovanhemmilta ja tädiltä. Huomaan nyt, että pojalla on näköjään silti yksi paketti vähemmän kuin siskollaan... Ehkä eivät laske paketteja. Yksi tytön kummi ostaa lahjan kummilapselleen ja yksi pojan kummi ostaa molemmille. Siksi poika saa vähemmän. Laskeeko teillä muilla lapset lahjojaan?

ap

Vierailija
2/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, riippuu kai mihin teillä on totuttu ja varaa, mutta sanoisin että onhan tuossa ainakin ihan riittävästi, monen mielestä enemmän kuin tarpeeksi.

itse olen alkanut rajoittamaan sitä lahjapaljoutta ettei tulisi aina liikaa kuten aiemmin on ollut tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ehdottomasti, mutta kukin tyylillään. Meillä ei ole rahasta pulaa, mutta emme opeta lapsia ylepalttiseen lahjojensaantiin kerralla. Meillä ostetaan leluja ja muuta tarpeen tullen pitkin vuotta, jos ne kaikki kerralla jouluna ostaisi, ei lapsi ehtisi nauttia niistä samalla tavalla.

Ja hei, miksi ostaa 9-vuotiaille pleikka3, nelosen saa, jos laitta noiden lahjakorttien hinnan kolmoseen päälle ja nelonen on ajantasaisempi, uudet pelit tulee jatkossa vaan siihen.

Vierailija
4/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta ja pienimmäinen saa mun laskujen mukaan 17 pakettia (tähän sisältyy sukulaisten lahjat). Isommat saa 11-12 pakettia sisältäen pleikan ja pleikkapelejä jne...Apn lapset saavat ihan sopivasti lahjoja, tosin ne lahjakortit mun mielestä ovat vähän turhia ton ikäsille.

Vierailija
5/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos on siis koko suvulta, on määrä varmaan ihan kohtuullinen

4

Vierailija
6/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin tutulta kuulostaa. Meillä suunnilleen tuota luokkaa lahjat. Lisäksi pienempää sälää tosiaan, leluja lähinnä. Ja niitä pleikkapelejä. Viime jouluna taisivat saada 8 peliä yhteensä. 3 lasta. Ja sitten kummit ja isovanhemmat tuovat säkkinsä ennen joulua, mutta niitähän ei lasketa, koska voivat yllättää sisällöllään ;)

Vierailija
7/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ostettiin pleikka kolmonen eikä tunnu yhtään turhalta ostella sitä...paljon pelejä kaupoissa myynnissä.

Vierailija
8/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit tulevat mummolta ja ne on jo lelukauppaan hommattu. Pleikoista en mitään ymmärrä, meillä pelataan niitä niin vähän. Minecraftia lapset haluavat pelata ja sitä varten sitten hommaamme plussaseteleillä tuon pleikka3:n. Mietimme Xboxiakin, mutta se tuntuu tyhmältä kun meillä on ps2 niin vanhat pelit eivät kävisi Xboxiin.

ap

Vierailija
9/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne vanhat pelit käy ps3:kaan.

Vierailija
10/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä kun on alle 10 lahjaa niin on ihan ok, mutta tuossa on aika kalliita juttuja, mutta jos niihin on varaa, niin mikäs siinä. Toivottavasti lapset osaa arvostaa sitä että saavat paljon ja kalliita lahjoja. Minä yritän aina pitää vähän niin, että se ykköstoive olisi, ja yleensä se on se kallein, ja muutama paketti sitten halvempia juttuja mutta kuitenkin järkeviä, eli sellaisia joilla myös sitten leikitään. Meillä 4v pojat saa lelulahjojen lisäksi luistimet ja kypärät, ne olisi voinut ostaa ihan muutenkin, mutta kun pojat vielä uskoo pukkiin niin se on jännempää kun saa ne pukilta. Voi olla että se lahjakasa näyttää liialliselta kun on molemmilla noin isot paketit, ja muutama lelupaketti, ja yhteiseksi jääkiekkopeli. Sitten vasta kun noita alkaa huomenna paketoimaan huomaa mikä määrä siinä on.

Sen olen huomannut, että lapset eivät yleensä tahdo jaksaa avata paketteja jos niitä on yli 5, pitäis siis itse vaan hillitä eikä ostaa aina liikaa. (Musta tuntuu että minä olen aina jaksanut avata paketteja vaikka kuinka paljon, mutta minä olenkin hamsteri)

Vierailija
11/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps3 ei käy ps 2 pelit.

Vierailija
12/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 00:57"]

Ps3 ei käy ps 2 pelit.

[/quote]

näin on.

sitten vaan pelikauppaan vaihtamaan ja päivittämään lempipelit uusiin PS3 peleihin. 

Vierailija
13/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
14/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps3 ei käy ps 2 pelit.

[/quote]

Eikö! No, sepä harmillista! Mites noi singstar mikit? Käykö ne?

Vierailija
15/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 01:09"]

Ps3 ei käy ps 2 pelit.

[/quote]

Eikö! No, sepä harmillista! Mites noi singstar mikit? Käykö ne?

[/quote]

Nehän ovat vuodenvaihteen jälkeen laittomia. Poliisi voi tulla ja sakottaa sekä takavarikoida mikit valtiolle.

Vierailija
16/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeeassä poliisi haluaa pleikan mikkejä??? Muhahaaa! Hyvä suomi taas jos tää on totta :D

Vierailija
17/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeeassä poliisi haluaa pleikan mikkejä??? Muhahaaa! Hyvä suomi taas jos tää on totta :D

Vierailija
18/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kaikki lahjat ovat leluja. Meillä ainakin 7-v tyttö saa myös pehmeitä paketteja. Vaatteita (toppahaalarin, jumpsuitin, ruskovillan alusasun, paidan), peiton, pussilakanasetin ja pari pehmoeläintä. Niin ja karkkia saa ja sitten muutamia leluja.

Vierailija
19/20 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa. Lahjakortti jonnekin muualle kuin lelukauppaan ja missä on kirjat???

Vierailija
20/20 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Lapset saivat lisäksi vielä kirjat ja twister -pelin. Iloinen yllätys siis 20:lle. Meillä lapset saavat leluja ainoastaan synttäreillä ja jouluna. Muulloin niitä ei ostella (paitsi ehkä kirppikseltä). Vaatteita saavat aina tarpeen mukaan.