Miehet ystävinä (naisella)
Miten läheiseksi ystäväksi olette ajautuneet miesten kanssa? Olen naimisissa ja tunnen muutmaman miehen kanssa outoa sielunkumppanuutta. Voiko meistä tulla vain ystäviä vai onko olemassa riskiä jostain seksuaalisesta myös? Jotenkin tuntuu pahalta jättää tälläiset ihmiset pois elämästä vain sen takia, että sattuvat olemaan miehiä. Minulla ei ole koskaan tätä ennen ollut läheisiä miespuolisia ystäviä.
Kommentit (8)
Katso mitä tapahtuu. Älä ihastu, älä harrasta seksiä ja ala kiukutella. Niillä pitäisi pärjätä.
Minulla on miespuolisia ystäviä. He tosin ovat alunperin olleet veljeni kavereita,mutta olivat lapsena meillä niin paljon että ovat minulle rakkaita. Toisaalta suhteemme on aika veljellinen kun 5-vuotiaina kurahousut viuhuen mentiin pitkin pihoja.
Riski "jostain seksuaalisesta" riippuu ihan itsestäsi. Sinä voit pitää homman ystävyytenä tai tuoda siihen seksuaalisen lisäm. Kyse on valinnasta ja vastuusta.
Minulla on miepuolisia ystäviä ja heillä tietenkin naispuolisia ystäviä. Aviomiehellänikin on naispuolisia ystäviä. Meillä kenelläkään asiaan ei kuulu mitään seksuaalista, mutta olisi voinut kuulua, jos olisimme niin halunneet.
Jos haluat pitää ystäväsi, älä sotke siihen eksiä, sillä siitä yleensä seuraa ystävyyden katkeaminen. Tämänkin olen nähnyt, mutta onneksi vain sivusta.
Minä olen saanut ensimmäiset naispuoliset ystävät vasta aikuisena. Siihen saakka kaikki olivat poikia. Edelleen moni näistä "pojista" on hyvä ystäväni, mutta eipä elämäntilanteet ihan kohtaa enää eikä miesten kanssa ihan samallai pysty puhumaan raskaudesta ja vauva-arjesta. Mutta mitään seksuaalista ei tosiaan ole ikinä ollut kenenkään kanssa. Ei ole tullut edes mieleen. :D
Paras ystäväni on mies. Ystäväpiirissä on aika 50-50 miehiä ja naisia.
Uskokaa pois, vaikka teille ei mitään seksuaalista mieleen tulisikaan, niille miehille kyllä tulee. Sukupuolet ovat biologisesti hyvin erilaisia. Minusta mies ei voi olla naiselle vain ystävä, aina mukana on jonkin verran seksuaalista / romanttistakin vetoa.
Eli varokaa oikeasti, ettei joskus "vain tapahdu niin". Tiedän nimittäin montakin mies-nais -kaveriparia, jotka jossain vaiheessa ovat sitten "ajautuneet" seksinkin puolelle. Aina miehen aloitteesta ja tietoisesta ohjauksesta.
T. Mies.
Minulla on useampikin miespuolinen ystävä. Osa on ollut jo 25 vuotta, joten ei ole ihan tuoreita tapauksia. Kaikki ovat nimenomaan ystäviä, ei muita. Miehet ystävinä ovat minulle luonnollinen juttu, koska olen kiinnostuneempi miehisistä jutuista, kuten autoista ja talousasioista, kuin vaikka kynsilakan väristä tai rakennekynsistä.