Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Aamiainen on päivän tärkein ateria" Miksi?

Vierailija
05.10.2020 |

Osaatko kertoa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee nälkään aamupäivällä niin ei voi syödä niitä myöhempiäkään aterioita.

Vierailija
2/57 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut jokin mainos, jossa noin väitettiin. Se jäi elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onn varmaan tähnkiin kun toteaaa että näinhän se on niin varmaan heti aletaan haukkkua homoksi.

Vierailija
4/57 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lentävät lauseet voivat olla totta. Tämä ei ole.

Vierailija
5/57 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiainen... : musta myrkynkitkerä kahvi ,tupakka ja tölkki kaljaa.

ilman näitä maailmanloppu

😱

Vierailija
6/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se nimikin kertoo sen: break fast.

Eli aika pitkä paasto tulisi ilallisen ja lounaan väliin ilman aamiaista ja verensokerit laskis.

Vierailija
7/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää pohjaudu johonkin kellogsin mainoskampanijaan jostain viiskyt luvulta?

Vierailija
8/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aamupalaa tarvita mihinkään, välipaloja vielä vähemmän.

Itse syön ekan kerran n. klo 17, vikan kerran n. klo 20 ja enempää ei toimistotyötä tekevä keski-ikää lähestyvä nainen tarvitse. Aamupalan kun söisin lopputuloksena olisi jatkuva lihominen.

Vierailija
9/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun jättää sen pois tai vastavuoroisesti jättää iltapalan pois.

Vierailija
10/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskikka, kuten myös se että pitäisi olla puputtamassa koko ajan. Jotkut jopa markkinoivat, että pitäisi syödä 5-6 kertaa vuorokaudessa.

Ihminenhän ei toimi niin, vaan on aikain saatossa luontaisesti hyvinvoiva, kun noudattaa ns. välimerellistä ateriarytmiä, johon evoluutio on meidät muokannut vuosituhansien saattossa. Eli aamulla vain vettä, ehkä kahviakin. Päivällä joku kevyt välipala, vaikkapa marjoja tai leivänpalanen ja illalla sitten 20-22 maissa maha täyteen ihan kaikessa rauhassa ja hyvässä seurassa. Unikin tulee hyvin kun on syönyt, paino pysyy kurissa ja kroppa toimii niin kuin pitääkin.

Vierailija
11/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuota iskulausetta. Omalla kohdalla pikemminkin: "Aamiainen on päivän vastenmielisin ateria." Aamupalan syöminen on täyttä pakkopullaa ja yököttää. Kaikki mitä yrittää saada kurkusta alas on pidemmän päälle pahaa: puuro, murot, jogurtti, leipä, kahvi... Ja sitten ihmiset hopkee tuota iskulausetta ja kauhistelee, kun kerron, etten juurikaan syö aamupalaa. Ihme, kun olen yhä hengissä kaikkien näiden vuosien jälkeen.

Vierailija
12/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se kaikille on. Itselleni todellakin on. Ilman aamiaista olen voimaton koko aamupäivän ja huimauskin vaivaa. Iltapalan voin kyllä mainiosti jättää syömättä, en tarvitse nukkuessani paljonkaan energiaa ja saan paremmin untakin vähän nälkäisenä.

Mulla on muutama työkaveri jotka aina mainostavat sitä etteivät syö aamupalaa. Eivät kuulemma vain tarvitse sitä, ei maistu. Näistä tyypeistä kyllä näkee että voimat loppuvat viimeistään kymmeneltä, ennen lounasta ovat puoliunisia perseeseen ammuttuja karhuja jotka valittavat nälkäänsä. Ehkä sitä aamupalaa kannattaisi sittenkin kokeilla.

Vierailija
13/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamiaista n klo 14. Onhan se tärkeä, se katkaisee paaston.

Vierailija
14/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumottu toikin mantra varmaan tuhat kertaa mutta yhä tää legenda elää. 

Vierailija
15/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Syön kaksi kertaa päivässä, ekan kerran iltapäivällä, viimeisen joskus klo 19.

Vierailija
16/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kotona ennen aamiaista saattaa emäntä lyödä kaulimella.Siksi se on tärkeä muistaa..

Vierailija
17/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 14 se on kyllä lounas!

Vierailija
18/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syömisestä, sekä aamiaisruuista. Kanamunaa, sesamrinkeliä, juustoja, hilloja NAM! Eihän sitä välttämättä tarvi, eikä kaikille sopivia tai maistuvia ruokarytmejä ja tapoja tulisi tuputtaa. En ole omassa elämässäni törmännyt tohon muiden aamiaisen syömättä jättämisen kauhisteluun, olen kai ollut onnekas kun esim työyhteisössä kukaan ei ikinä kommentoi omia eikä toisten syömisiä.

Vierailija
19/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 14 se on kyllä lounas!

Ihan sama miksi sitä kutsuu. Ensimmäinen ateria paaston jälkeen= break-fast. Kellolla tai vuorokauden ajalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Toinen ruokailu on kl0 19-20. Olkoon se nimeltään vaikka sitten iltapala.

Vierailija
20/57 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten verensokerit on erilaisia. Jos minä jätän aamupalan syömättä niin lounas pitäisi saada jo kymmeneltä, ellei jopa ennen sitä. Tuon jälkeen nimittäin alkavat kädet täristä kuin juopoilla konsanaan. Ja jos jättäisin päivällisen juuri ennen nukkumaanmenoon niin valvoisin koko yön kun olisi niin paljon energiaa. Syön siis näiden "väärien suositusten" mukaan viitisen kertaa päivässä, jotta sokerit pysyy tasaisena eikä tule ruokaväsymystä liian tuhdista ateriasta.