Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen keliaakikko

Vierailija
22.12.2013 |

Silti teen muille ruokia, joista tykkäävät.

Itsellenikin jotain, mutta muille vielä parempaa :o)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointti tähän avaukseen?

Vierailija
2/5 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivotko itsellesi mitään? En itse ole keliaakikko mutta saan gluteenista ikäviä vatsaoireita. Opettelen gluteenitonta leivontaa; jotkut onnistuvat jotkut eivät niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 19:15"]

[/quote]

ap saanut avaukseensa idean ehkä tästä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3903789/ketju/laihdutan_eika_huvita_tehda_muille_herkkuja_jouluksi

Vierailija
4/5 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 19:15"]

[/quote]

ap saanut avaukseensa idean ehkä tästä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/3903789/ketju/laihdutan_eika_huvita_tehda_muille_herkkuja_jouluksi

[/quote]

Silti vähän outo avaus.

Itselläni on keliakia ja monen gluteenittoman ruoan jälkeen voin sanoa, että ei se hyvin tehty gluteeniton ihan oikeasti ole sen pahempaa kuin tavallinen gluteenillinenkaan. Kalliimpaa toki, eli jos pitäisi tehdä isolle porukalle ruokaa niin varmaan tekisin "terveiden" ruoat normaaleista gluteeniaineksista ja itselleni gluteenitonta. Mutta vain hinnan takia, muutoin ei.

Samaan tapaan en vaadi missään, että minua varten pitäisi varautua gluteenittomalla. Joko olen syömättä, tai sitten nappaan laukkuun mukaan jotain pikkupurtavaa evääksi.

Vierailija
5/5 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 19:17"]

Leivotko itsellesi mitään? En itse ole keliaakikko mutta saan gluteenista ikäviä vatsaoireita. Opettelen gluteenitonta leivontaa; jotkut onnistuvat jotkut eivät niinkään.

[/quote]

En ole ap, mutta vastaanpa kuitenkin.

Parhaiten onnistuu kun käyttää valmiita jauhoseoksi (semperillä on hyvät karkeat ja hienot jauhot). Sitkoksi sitten psylliumia tai ksantaania (kirjoitettiinko noin, en ole varma).

Muutoin kaikki ihan normaalisti kuten gluteenileivonnassakin.Meillä kokeiltiin viimeksi tehdä korvapuusteja, ja hyviä oli. Samaten sämpylöitä tehtiin yksi päivä.

Kannattaa vaan laittaa pakkaseen heti ne, joita ei saman päivän aikana syö. Gluteeniton tykkää mennä nopeasti kovaksi ja sen jälkeen onkin kuin kiviä söisi. Mikrossa jäisinä sulattaessa taas tulevat ulos mukavan pehmeinä.