G: Kodin ilmapiiri tällä hetkellä?
Räjähdysherkkä.. Mies aaton töissä (joulupukki ja aajatukset jo töissä) ja oma joulu pitkälti mun vastuulla..
Kommentit (74)
Viileää on.. Pitäisi uskaltaa miehelle näyttää lista, mitä sen pitäisi huomenna tehdä helpottaakseen minun työpäivän jälkeen edessä olevaa salaatintekorumbaa. Hyvähän siitä ei seuraa ja ukko saa varmaan raivarit. En siis sano vielä, vaan odotan iltaan ja huikkaan just ennen kuin menen nukkumaan..
Ihanan rauhallinen. Mies ja lapset lähti käymään anoppilassa, saan kerrankin olla ihan itsekseni.
Aikuisilla rento fiilis, lapset vähän jännittyneitä. Eilen siivottiin koko talo ja tänään on tehty jouluhommia: lapset koristelivat kodin, tuotiin kuusi sisälle, koottiin piparkakkutalo, syötiin jauhelihapastaa ja illalla siskonmakkarakeittoa. Nyt lapset tekevät omaa leffaa, illalla leivotaan vielä piparkakut. Huomenna molemmilla on työpäivä, mutta hommana on vain vessojen siivous ja alakerran imurointi. Aattona sitten valmistellaan ruuat. Ai niin, tein tänään myös viimeiset lahja- ja ruokaostokset.
Äärimmäisen levollinen, kuuntelen jouluradiota
- mies iltavuorossa
- 2 nuorta omilla koneillaan
- 2 pikkulasta vielä hoitopaikassa, lähden kohta hakemaan
Olen saanut sopivasti siivottua, leivottua, koristeltua kuusen. Vielä on sauna pesemättä, mutta se on jynssätty aiemmin perusteellisesti. Kunhan mies tulee kotiin, paketoimme yöllä loput lahjat. Huomenna leivon suklaamoussekakun. Jouluaattona kotiin tulevat sitten loputkin lapset (yhtä lukuunottamatta, joka on töissä) ja koko sakki on koossa.
Aika rauhallinen. Siivouksen lomassa laitoin kalkkunarullaa, panzanetta-salaattia ja riisiä, jota justiin syötiin koko perhe hyvällä ruokahalulla. Nyt mies röhnöttää sohvalla, minä menen ripustamaan verhoja ja pojat pelailevat koneellaan.
nuhainen, tytär niistää ja yskii, poika vaan niistää. Vaimolla lievää lämpöä sekä nuha ja mulla 38,5 ja yskä. Näin käy kun se stressi helpottaa :)
Olen yksin eli rauhallista on. Mies ja lapset on muualla, tulee kyllä kohta kotiin. Odotan uutisia veljestäni joka on leikkauksessa, että selviääkö vai ei. Ei siis kovin iloinen tunnelma kuitenkaan vaikka rauhallinen.
Aamulla kamala riita, nyt sitten riidanjälkeistä puolimykkäkoulua. Ja ei, riita ei ollut miehen kanssa, vaan lasten. Kouluikäisten tyhjänpäiväisiin riitoihin ja natinaan kyllästyneenä, en tarjonnut lounasta ollenkaan. Siinäpä sitten olivat. Tiedän, olin äärimmäisen lapsellinen, mutta joskus se kuppi vaan menee nurin. Tämän aamuinen kärjistyminen on seurausta monen päivän suun soitosta.
Kohtuullisen leppoisa. Mies vähän kätisee jotain tuolla, mutta kynttilöitä sytyttelee kuitenkin, muuten tunnelma on mukavan rauhallinen ja odottava. Tänä jouluna ei tule vieraita, mutta molemmat käydään välillä töissä... Siksi lähes kaikki jouluvalmistelut onkin jo tehty ja mentiin siitä mistä aita on matalin. Perussiivous ja laatikot yms. valmiina kaupasta. Tänään tilattiin pitsat.. Lahjat tilattu netistä ja paketoitu.
Kinunpaisto on ainoa isompi ohjelmanumero mitä pitää vielä tehdä, mitä nyt vähän salaattia pilkkoa aattona.
Rauhoittumaan päin! Hieman on ollut viime päivät kireätä, kun on ollut liikaa tekemistä. Joulukuusen runkokin oli vino ja liian paksu kuusenjalkaan. Sahailtiin ja manattiin sitä ja tuli sahattua vahingossa myös parkettia. Parvekkeen oven lukkosysteemikin hajosi eikä varaosaa saa pariin viikkoon, joten viimaa tuntuu olkkarissa. Nyt onneksi kaupan piparitaikina on sulamassa, kiireaskareet tehtynä, täysin vino kuusi saatu vain normaalin vinoksi ja peitetty niin suurella määrällä koristeita ettei runkoa juuri näy, parvekkeen ovi teljetty kiinni niin hyvin, kun näissä olosuhteissa voi ja mies pelaa lasten kanssa lautapeliä yllättävän sopuisasti. Huh. Ehkä tästäkin joulusta selvitään kunnialla ;-D
Mies lähti harrastukseen, sitä ennen sekstailtiin pitkästä aikaa. Vauva imeskelee joulukuusenkoristeita ja juuri isänsä luota palannut eskarilainen ryömii kaverina ja katsoo ettei mitään eriskummaa pääse tapahtumaan.
Kireetä: ruokaa laitetaan ja koristellaan kuusta. Lapset urpoilee ja itellä kiristää pinnaa, kun apua ei saa vaikka pyytää.
Karkas.. Mulla maha ripulilla ja vähän korva kipeä, mutta onneksi lahjat on ostettu jne. Lähdetään jouluksi sukulaisiin joten ei tarvitse sen kummemmin leipoa tai siivota.
nro 13
räjähdysherkkä (jos avaan suuni) pakko kyllä avata jossain vaiheessa,että saadaan miehen kanssa riita sovittua--hän ei aloita sopimista vaikka olisi miten syyllinen ja ei ole kiva lapsille jos joulu menee mykkäkoulussa.
Teininkin kanssa riitaa,että ihan mukavat tunnelmat täällä :(
Leppoisa:) Mies ja tytär katsovat tv:tä 3 kissaa kainalossa ja minä stressaan itsekseni kahvin ja mustikkapiirakan äärellä:) Huomenna on vielä muutama tunti töitä kotitoimistolla ja tämä päivä on mennyt matkalaukkuja pakkaillessa. Heti aaton jälkeen reissuun:D
Meillä kaikilla muilla mukavat ja leppoisat, minä vain olen känkkäränkkä, ilman mitään syytä. Oi ihana PMS.
Ihan kiva ja jouluinen fiilis kun koti on jo "jouluvalmis". Tosin kuusi pitää vielä koristella.
Mies on juuri nyt hakemassa lapsia kotiin kun poika on jalkkisharkoissa ja tyttö poikakaverin luona.
Riisipuuro on uunissa, kynttilät palaa ja pian laitan takkaan tulet.
Rauhallinen ja kiva kuten tavallista.
Leppoisa; lapsi pelaa kaverin kanssa, mies katsoo telkkarii me kissan kans löhötään sohvalla
Laiskanpulskea. Lapsi ja mies pelaa lattialla dominoa, minä laitoin ruokaa tulemaan ja nyt tässä istuskelen läppäri sylissä AV-palstalla ja odottelen, että ruoka on kohta valmis...