G: Kodin ilmapiiri tällä hetkellä?
Räjähdysherkkä.. Mies aaton töissä (joulupukki ja aajatukset jo töissä) ja oma joulu pitkälti mun vastuulla..
Kommentit (74)
Ikävä. 2v. kirkuu suoraa huutoa ei saanut ajaa potkuautollaan joulukuusen päällle. mies kiukkuinen kun suutuin kun hän antoi 2v:n ajaa joulukuusen päälle sillä aikaa kun tein lanttulaatikkoa keittiössä (hän pelasi kuulokkeet korvilla ja ei vahtinut lasta). 6v. korvatulehduksessa sängyssä. Hoh hoh.
Ihanan rento, kuusi koristeltu, siivottu, takka loimottaa ja hörpin teetä.
Rauhallista joulun odotusta, lapsi intoilee välillä aaton tulosta. Juodaan tässä glögiä parhaillaan. Siivottu on jo ja huomenna mukavia puuhia, kinkun paistoa ja perunasalaatin tekoa yms. Nautin joulusta ja sen valmistelusta :)
Hyvän normaali. Lapset nahistelee (no ei pahasti mutta sellaista ikuista veljesten välistä, riitaa ja rakkautta, itkua ja kikatusta), minä vaan istuskelen tässä koneella ja pyykkikone laulaa, koti ok, mies juuri nyt hallilla laittamassa lisävaloja autoon. Mutta fiilis hyvä, viikonloppu oltu laittamassa mummolaa joulukuntoon, siivottu, leivottu ja laatikot tehty, kaikki kutakuinkin valmiina, hauskaa on siskon perheen kanssa ollut olla yhdessä ja lisää luvassa kun taas aattona sinne kaikki mennään.. Kerrassaan stressitön olo. Varsinkin kun nyt tultiin pariksi yöksi kotiin olemaan itseksemme, ei sitä viikkoa jaksa suvun kanssa saman katon alla. Pari pakettia pitää vielä paketoida kunhan lapset menee nukkumaan. :)
Mukava tunnelma. Koti on jo aika siisti ja kerään voimia viimeiseen siivousponnistukseen. Kylppäristä pitäsi kerätä pyykit. Mies katsoo jalkapalloa ja lupasi siivota keittiön loppuun. Lapset ulkoiluttaa koiraa. Mies sanoi juuri, että rakastaa elämää mun kanssa. Aikaisemmin päivällä piti hieman hermoilla lapsille, että saatiin ne siivoamaan omat huoneensa.
Lapset ovat kiukutelleet jännittyneenä joulusta koko päivän. Itse olen ollut vuoteenomana, koska jouduin tekemään raskaudenkeskeytyksen ja tänään oli tyhjennyspäivä. Nyt olo alkaa olla jo huterahkon kohtalainen, ja yritän päästä jatkamaan jouluvalmisteluja. Mies on passannut minua, hoitanut lapsia ja kokannut koko päivän. Illalla pitäisi vielä paketoida lahjoja, ja suunnitella viimeiset ruokaostokset ennen kuin lähdetään huomenna ajamaan mummolaa kohti.
Lannistunut ja kireä... Loma raskaasta työstä alkoi eilen, mutta raskaampaa taitaa olla tääl kotona.
Vielä pitää siivota ihan hulluna (jouluvieraita tulossa eikä olla kovin siistejä ihmisiä joten siivottavaa ja raivattavaa riittää). Lahjoja hankkimatta, jouluruuat ostamatta..
Levollinen tunnelma. Joululomani alkoi ja miehen loma alkaa huomenna. Koti on siivottu ja kaapit täynnä ruokaa. Kohta teen itselleni jalkahoidon ja yhdeksältä aion katsoa Revolutionary Roadin. :)
Rauhallinen. (Tai no, perheen teini juoksee ees taas etsimässä tavaroitaan kun on lähdössä salille.) Kohta sauna on lämmin ja sen jälkeen iltapala.
Jännittynyt,Odottava. Aamulla suunnataan viikoksi lomalle.
Jännittynyt täälläkin. Pyörähdin päivällä Stockalla hakemassa oman joululahjani. Koti on siisti, pyykit pesty ja laukku pakattu. Lennän huomenna Pariisiin. Tämä on ensimmäinen matkani yksin (jos työmatkoja ei lasketa) ja olen aivan intoa täynnä. Tästä olen haaveillut pitkään. :)
rento, syön suklaata,mies on pienempien kanssa saunassa,isommat pelaavat.
Ihan mukava. Mies tuli just kotiin asioiltaan ja rupeaa siivoamaan keittiötä. Kohta rupean nukuttamaan lasta, mulla alkoi loma perjantaina ja mies menee huomenna töihin. Kunhan saan lapsen nukkumaan niin meinaan juoda kupillisen aikuisten glögiä, paketoida viimeiset lahjat (jos jaksan paketoida kaikki loput, muuten jää huomiselle vielä) ja katsella samalla joulukonserttia maikkarilta(?).
siivoukset tehty, kuusi on olkkarissa valoilla koristeltuna ja syömingit hoidetaan aattona mun porukoilla ja joulupäivänä anoppilassa.
Huomenna koristellaan koko kuusi, imuroidaan, haetaan kaupasta rosolli ainekset ja riisipuuroriisit, kalat ja joulukukkia sekä paketoidaan ehkä illalla vielä ne vikat lahjat.
Vauhdikas, iloinen. Kolme poikaa leikkivät.
Ihan mukava, itsellä jonkin verran kankkusta muutaman päivän tissutteluista johtuen, no korjaan sitä olotilaan parhaillaan mäyräkoiralla.
Vaimo vei mukulat saunomaan, iloisella mielellä ollaan kaikki.
Tylsää. Tylsää. TYLSÄÄ.
Mulla on niin perkeleen tylsää että oksat pois. Miksei aikuisille ole pleikkarin veroista ajantappajaa? Tvstä ollaan läpituijotettu kaikki jamieoliverRomKomkotikuntoonpihapuhtaaksikuningatarkaisat. Ja vielä pitäisi ainakin perjantaihin jaksaa.
Leivoimme joulutorttuja aiemmin päivällä ja mies ilmoitti, että ovat oudon makuisia, koska on tottunut syömään itsetehdystä taikinasta tehtyjä (eli tätäkään en osannut tehdä oikein). Ei joulumusiikkia, koska vihaa sitä. Ei ole ostanut lahjaa minulle, koska aikaa ei ole ollut. Kiva joulu tulossa...
Kolmatta päivää juon. Vielä ois koko viikko edessä lomaa!
Mukava, syötiin just lasten kanssa ja mies on ONNEKS jossain ostoksilla ja kaveria moikkaamassa. Lapset leikkii kotia ja minä laitan herkkulahjoja parille ystävälle.