Millähän todennäköisyydellä sylikummilta tulisi lapselle vielä kortti
Lapseni sylikummi ei ole nyt yli vuoteen ollut missään yhteydessä, itse olen yrittänyt kaksi kertaa soittaa mutta kun ei soita takaisin niin ei sit soita. Joulukorttiakaan ei ole tänä jouluna näkynyt. Tulisikohan vielä maanantaina? Me laitettiin interfloran kautta kukkalähetys ja joka vuosi ollaan häntä muistettu. Samoin on kummitäti muistanut joka vuosi (lapsi on 5 vuotta nyt). Pitää varmaan ajatella, että kummius ei merkitse nykypäivänä oikein mitään. Kummitäti on kuitenkin ihan "aikuinen nainen", viisikymppinen, jonka omat lapset ovat muutama vuosi sitten lähteneet maailmalle. Vähän kummastuttaa ja harmittaakin. Kummitäti näyttää jäävän lapselle ihan vieraaksi, hän ei vain halua pitää yhteyttä. Tuli varmaan tehtyä "väärä valinta". Rehellisempää olisi kieltäytyä kummiudesta heti kättelyssä kuin unohtaa koko jutun.
Ääh, jokaisella on oma elämänsä mut silti vähän harmittaa.
Ei tule todennäköisesti ollenkaan. Meillä sama juttu: kummi jaksoi sen kortin verran olla läsnä n. 3-4 vuotta, sitten homma vaan jäi. Yhtäkkiä kummi havahtui ja lähetti lahjan pojalle tämän ollessa 10-vuotias. Viime vuonna rippijuhlia ei muistanut mitenkään ja nythän ne velvollisuudet sit päättyikin.
Oon kyl samaa mieltä, että on rehellisempää vain kieltäytyä. Veljeni kaveri kieltäytyi veljeni lapsen kummiudesta, koska hänellä oli jo entuudestaan 3 kummilasta ja siitä ei jäänyt mitään hampaankoloon.
Perinteet muuttuu mutta onko tämä henkilö muuten ollut läheinen teille?