Mielipiteitä suunnitelmistamme!
Odottelemme vauvaa saapuvaksi syyskuussa, ja sairaalan esitietoihin merkittiin nimiksi Otto Kasper Juhana ja Aliisa Selma Elena. Noissa nimissä Juhana tulee perintönä miehen suvusta, isänkin toinen nimi on Juhani. Selma taas tulee minun puoleltani. Muut nimet ovat ihan vaan omaan makuun, ja siksi valittu. Mitä olette mieltä nimistä? Tytölle toinen vaihtoehto voisi olla Meri Selma Emilia, pojasta taas haaveilen toisaalta Aaro - Yrjänä. Jostain syystä olen rakastunut tuohon Yrjänä-nimeen, mutta siihen sopiva kolmas nimi uupuu... Kolme nimeä haluaisimme.
Kiitos!
Kommentit (2)
Otto Kasper Juhana ja Aliisa Selma Elena. Noissa nimissä Juhana tulee perintönä miehen suvusta, isänkin toinen nimi on Juhani. Selma taas tulee minun puoleltani. Muut nimet ovat ihan vaan omaan makuun, ja siksi valittu. Mitä olette mieltä nimistä? Tytölle toinen vaihtoehto voisi olla Meri Selma Emilia, pojasta taas haaveilen toisaalta Aaro - Yrjänä. Jostain syystä olen rakastunut tuohon Yrjänä-nimeen, mutta siihen sopiva kolmas nimi uupuu... Kolme nimeä haluaisimme.
Mielestäni Aliisa Selma Elena on mukava, sointuva nimi. Tykään tällaisista vanhahtavista nimistä, siksi Aliisa vie voiton Meristä, vaikka ei sekään huono ole.
Aaro Yrjänä olisi kyllä hyvä nimi, mutta onko se niin hyvä, että jo kertaalleen valittu Otto Kasper Juhana pitäisi vaihtaa?
Jos pitäisi Aaron jälkeen istuttaa toinen nimi, laittaisin jotain sellaista kuin Pekko/Sisu/Visa/Kuuno, mutta eikö toisaalta voisi ajatella, että on ihan hyvä, kun on nimiä varastossa tulevia lapsia varten...
Itseasiassa Aliisasta en pidä ollenkaan ja Meri on yksi suosikkejani, ihanan raikas ja pirteä nimi. Meri Selma Elena olis minusta mukavin (kaikki nimet makuuni), mutta Emiliakin sopii hyvin. Tai jos haluat Aliisan mukaan: Meri Selma Aliisa?
Yrjänä on mahtava ja miehekäs nimi.
Aaro Alvar Yrjänä
Aaro Aatos Yrjänä
Aaro Vilho Yrjänä
Aaro Juho/Juha Yrjänä (Juhana/ni vähän viittaa tähän)
Otto ja Kasper-nimistä en pidä.