Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko lumiukko animaatioelokuvan aattona?

Vierailija
22.12.2013 |

Katsotko piirretyn Lumiukko (alkp. the Snowman) animaatioelokuvan lasten kanssa aattona?

Muistan nähneeni animaatioelokuvan tekijän haastattelun. Mieleen jäi miten hän kertoi, että kun teki animaatiota silloin joskus 70-luvun lopulla, niin sinä vuonna satoi ennätysmäärä lunta Englannissa missä hän asui.

Jotain maagista siinä on.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Lumiukko, ja sitten käännetään ykköselle ja katsotaan joulurauhan julistus. :) Vaikka turkulainen olenkin, olen elämässäni vain neljä kertaa ollut paikanpäällä Brinkkalan talon edessä jouluaattona ja kolmena niistä asuin keskustassa kävelymatkan päässä. Se ryysis poislähtiessä on jotain niin järkyttävää, että autolla paikalle meneminen on täysin poissuljettua. Eikä sitten nähtäisi Lumiukkoa, joka on aina se jouluaaton ensimmäinen kohokohta. :)

Vierailija
2/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On niitä harvoja asioita mitä ilman joulu on pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Se on niin ihana ja kuuluu niin vahvasti jouluaaton perinteisiin. Vaikka kuin olisi hommat ja valmistelut kesken, niin niin kiire ei voi olla mihinkään, ettei siksi aikaa voisi istahtaa ja katsoa lumiukkoa.

Vierailija
4/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:35"]

Tottakai. Eihän muuten tule joulumieli, jos ei näe telkusta ryhmää lumiukkoja, jotka luistelevat täyspöhnässä siksakkia. Siinä opetetaan lapsille, että jouluna kuuluu vetää perskännit ja se on hauskaa. Ja lopuksi se lumiukko sulaa. Siinäpä sitä joulumieltä kerrakseen.

[/quote]

AV-mammoilla on ilmiömäinen tapa löytää kaikesta jotain negatiivista :D

Ei ne lumiukot ole pöhnässä,ja lapsikin tietää ettei lumi ole ikuista,vaan ne itse pihaan tehdytkin ukot sulaa kun tulee lämmin.

[/quote]

Jaa ei ole pöhnässä? Katsopa tänä jouluna vähän tarkemmin.

[/quote]

Av-palstalla näköjään häärii joku hc-absolutisti, joka näkee viinan kiroja joka puolella. Anna lapselle raitis joulu äläkä näytä sille Lumiukkoa?

Vierailija
5/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:11"]

Katsotko piirretyn Lumiukko (alkp. the Snowman) animaatioelokuvan lasten kanssa aattona?

Muistan nähneeni animaatioelokuvan tekijän haastattelun. Mieleen jäi miten hän kertoi, että kun teki animaatiota silloin joskus 70-luvun lopulla, niin sinä vuonna satoi ennätysmäärä lunta Englannissa missä hän asui.

Jotain maagista siinä on.

[/quote]

Tässä Raymond Briggsin haastattelu, heti alussa jo kertoo tosiaan tuon miten yöllä oli satanut lunta niin paljon, että aamulla maailma näytti taianomaiselta ja sinä päivänä hän alkoi tekemään tätä elokuvaa.

Vierailija
6/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:39"]

Av-palstalla näköjään häärii joku hc-absolutisti, joka näkee viinan kiroja joka puolella. Anna lapselle raitis joulu äläkä näytä sille Lumiukkoa?

[/quote]

Joo, vaikka kolpakkoja lumiukot nostelevatkin, niin eiköhän ne kuitenkin ennemminkin joulun- ja elämänriemusta tanssahtele kuin viinan voimalla. :D

Vierailija
7/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso. Olen 50-vuotias enkä ole koskaan katsonut hetkeäkään kyseisestä elokuvasta. Walking in the Air -sävelmää kuuntelen kyllä mielelläni erilaisina versioina, en kuitenkaan Tarja Turusen versiota.

Vierailija
8/35 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 12:39"]

[/quote]

Joo, vaikka kolpakkoja lumiukot nostelevatkin, niin eiköhän ne kuitenkin ennemminkin joulun- ja elämänriemusta tanssahtele kuin viinan voimalla. :D

[/quote]

Joo kyllä on joulu vaaroja täynnä. Petteri Punakuono on tietysti ehdoton ei, miten muuten sitä punaisen kuonon saa kuin ryyppäämällä, Sika viittaa tietysti sikakänniin ja kyllä on kaikkinainen tonttu-ukkojen hyppelehtiminen perin juurin arveluttavaa. Turvallisuus ennen kaikkea, kuten Irmeli joulukalenterissa sanoo (vaikkei moista tonttujen koikkelehtimista voi minään roolimallina pitääkään, Irmeli on ainoa järkihahmo koko sarjassa).

Vierailija
9/35 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Holopainen Rumban haastattelussa:

Mitkä lapsuuden tapahtumat ovat erityisesti inspiroineet sinua musiikintekijänä?

“Olen aina tykännyt valtavasti talvesta, ja lapsuuteni joulut olivat kaikki kaikessa. Kannoin kuusen sisään jo marraskuun alussa. Tykkäsin joulun mytologiasta, tontuista, kaikesta. Kun näin Lumiukko-animaation ensimmäisen kerran vuonna 1984 tai 1985, se tarina ja biisi räjäyttivät pääni.”

http://www.rumba.fi/haastattelut/tuomas-holopainen-lumiukko-piirretyn-walking-air-maailmanhistorian-kaunein-kappale/

Vierailija
10/35 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi kyseistä animaatiota sietää. Huonosti piirretty, omituinen ja masentava! Ei kiitos, mutta Samu-Sirkan joulu tuo mulle joulun! =)

Vierailija
11/35 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus 30 vuotta sitten. Kerta riitti.

Vierailija
12/35 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson, pidän kovasti ja se liikuttaa minua.

Mielipiteeni siitä on muuttunut, sillä inhosin koko Lumiukkoa kun näin sen lapsena. Se lumiukko oli minusta ärsyttävä, arvaamaton riehuja ja minua stressasi liikaa se kohta jossa ne sekoilivat vanhempien makuuhuoneessa. Etenkin ne tekarit ja meikkaaminen inhottivat. Lumiukko oli mielestäni vaivaannuttavan metroseksuaali kokeillessaan vaatteita, tanssiessaan ja pelleillessään ja päälle päätteeksi kauhean tuhlaavainen, esim. makaili pakastearkussa kansi auki. Lisäksi säikytteli eläimiä ajellessaan varomattomasti moottoripyörällä öisessä metsässä. :D

Vierailija
13/35 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska samaistun hyvin vahvasti animaation tekijään ja arvostan todella paljon sitä, että hän saattoi työnsä valmiiksi. Lumiukko on minulle se, joka antaa toivoa ja uskoa itseen ja tulevaan. Se myös muistuttaa minua tietyistä ainutlaatuisista, maagisista hetkistä.

Vierailija
14/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuuluu jokaiseen jouluuni. Lapsia minulla ei tosin ole. Ihana animaatio ja Walking in the air on klassikko.

Vierailija
15/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, liian paljon traumoja. 

Vierailija
16/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiukkoon jotenkin kulminoituu mun joulu. Niin kauan oon sen kattonu, ku vaan muistan. Jopa viime jouluna katoin, vaikka olin 4pv vanhan vauvan kanssa vielä osastolla.:D Olin yksin 2 hengen huoneessa, joten kaukosäädin oli mun vallassani.:)

Vierailija
17/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson. Niin kauan kuin jaksan muistaa, olen katsonut sen. Samaa perinnettä olen yrittänyt antaa myös lapsilleni mutta kumpikaan ei oikein tykkää tuosta ohjelmasta.

Vierailija
18/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Eihän muuten tule joulumieli, jos ei näe telkusta ryhmää lumiukkoja, jotka luistelevat täyspöhnässä siksakkia. Siinä opetetaan lapsille, että jouluna kuuluu vetää perskännit ja se on hauskaa. Ja lopuksi se lumiukko sulaa. Siinäpä sitä joulumieltä kerrakseen.

Vierailija
19/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan pitänyt kyseisestä elokuvasta. Thank God lapsenikaan eivät ole sitä voineet sietää...

Vierailija
20/35 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi