Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luokanopettajissa keskimääräistä enemmän veloja? Ja miksi?

Vierailija
21.12.2013 |

Onko tämä sattumalta vain oman tuttavapiirini ilmiö vai yleisempikin "totuus"? Tajusin, että tuntemistani vapaaehtoisesti lapsettomista erittäin suuri osuus on ammatiltaan luokanopettajia. Onko jokin syy, miksi luokanopettajat ovat veloja tai toisinpäin: miksi velat opiskelevat luokanopettajiksi? Itse en siis ole luokanopettaja (enkä vela), joten siitä ei ole kyse, että tuttavapiirissäni olisi muutenkin keskimääräistä enemmän luokanopettajia. Ihan mielenkiinnosta kyselen. :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni asia on päinvastoin.

Vierailija
2/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän niitä teidän "kullannuppuja" katsellessa häviää kaikki lisääntymishalut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden luokanopettajan, joka on vela. Ja olen siis itsekin luokanopettaja ja tunnen ehkäpä lähes sata opettajaa. Tietenkään en voi sanoa ihan kaikista lapsettomista ovatko veloja, mutta itse asiassa lapsettomia luokanopettajia on melko vähän. Eli olettamuksesi lienee väärä. 

Vierailija
4/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan opettaja vanhastaan ollut sellaisten kireiden vanhojenpiikojen ammatti...

Vierailija
5/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olen itse lo, eikä kukaan tuntemistani kollegoista (kymmeniä) ole vela. 

Vierailija
6/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jap, tälläkin luokanopettajalla se kokemus, että luokanopettajilla yleensä on lapsia ja siis ihan monikossa. En ole itse asiassa edes yhtään lapsetonta parisuhteessa olevaa yli 30v luokanopettajaa tavannut.

Vierailija
7/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on opettaja ja lapseton omasta tahdostaan. Ei kuulemma haluaa viedä töitä kotiin.

Vierailija
8/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:38"]

Monet korkeasti koulutetut eivät harrasta siviilissä ammattiaan. Ei ole yllätys jos opettajilla on noin!!

[/quote]

Eivätkä seksiäkään.

Vierailija
9/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin huolestuttaisi sellainen luokanopettaja jolla ei ole lapsia. Miten hän voisi ymmärtää ja samaistua perhe-elämään kun itsellä ei siitä ole kokemusta. Ja miten muuten jaksaa olla lasten kanssa jos ei ole lapsirakas. Mutta näitä leipäpappejahan taitaa olla joka alalla....

Vierailija
10/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 02:17"]

Minua ainakin huolestuttaisi sellainen luokanopettaja jolla ei ole lapsia. Miten hän voisi ymmärtää ja samaistua perhe-elämään kun itsellä ei siitä ole kokemusta. Ja miten muuten jaksaa olla lasten kanssa jos ei ole lapsirakas. Mutta näitä leipäpappejahan taitaa olla joka alalla....

[/quote]

koulumme kaksi taitavinta, innokkainta ja yksinkertaisesti parasta opea on lapsettomia. Toinen vielä nuori joten voi niitä hankkia. todella hölmö oletus tuo. Minulla kolme lasta ja varmaan vähän leipiintynyt työhöni  olen. Sama virsi kotona ja koulussa. Kun kotona katsoo tätä perhe-elämää, niin tulee välillä mieleen, että ois kiva tehdä työkseen välillä jotain aivan muuta.

Vierailija
11/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No eihän lapseton ja vela ole mitään synonyymejä. Oma siskoni ei halua omia lapsia mutta tykkää lapsista kuitenkin. Ja lapset tykkäävät hänestä =)

Vierailija
12/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, äkkiseltään ei tule mieleen yhtään vapaaehtoisesti lapsetonta kollegaa. Tunnen sentään kymmeniä luokanopettajia. Edellisessä työpaikassani oli paljon nuoria naisia ja jatkuvasti joku oli raskaana/äitiyslomalla. Joten enpä ap allekirjoittaisi ajatustasi.. Ja ot, hauska huomata, kuinka paljon täällä palstalla on luokanopettajia :)

Vierailija
13/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokanopettajan perustehtävä olis se opettaminen.. Mikä perhe-elämän asiantintija hänen pitäs edes olla??

Vierailija
14/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin huolestuttaisi sellainen luokanopettaja jolla ei ole lapsia. Miten hän voisi ymmärtää ja samaistua perhe-elämään kun itsellä ei siitä ole kokemusta. 

[/quote]

No olen lapseton opettaja, ja voin kertoa, ettei ole mitään halua samastua perhe-elämään. Tehtäväni on tukea lasten oppimista eikä leikkiä mitään tukihenkilöä.

Vierailija
15/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljon opettajia joilla ei ole lapsia. Itse tiedän ainakin 4. Työssään tajuavat että lapset on raskaita että ei kiitos!

Vierailija
16/21 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vela, huono yleissivistys minulla. Ai vapaaehtoisesti lapseton?

Vierailija
17/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:38"]

[/quote] No onkos kireä vanhapiika sitten vela? Ei kai...

Vierailija
18/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi se olla ;)

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:38"]

[/quote] No onkos kireä vanhapiika sitten vela? Ei kai...

[/quote]

Vierailija
19/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ajattelen asiaa, niin meidän yläkoulussa (40 opettajaa) lapset on hankittu opiskeluaikana. Kukaan vasta työelämän aikana pariutunut ei ole hankkinut lapsia. Ymmärrän sen hyvin. Kun katsoo murrosikäisiä päivästä päivään ja vuodesta toiseen, ei todellakaan tee mieli sellaista elämää kotonakin. Näitä veloja on meidän koulussa noin puolet opettajakunnasta. Voihan olla, että joukossa on pari tahattomasti lapsetontakin, mutta yleisesti ottaen ovat ymmärtääkseni vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
20/21 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela mutten lo. Nuorempana ajattelin, että automaattisesti lapsia "tulee" jossain vaiheessa. Kun aloin altistua lapsille kunnolla vähän alle kolmekymppisenä, tajusin velauteni. Ehkä tosiaan työelämä on sellainen shokki vielä lapsettomille opettajille, että oivallus tulee silloin. Jotkut kaverit ovat hankkineet lapsen melkein niin, että lapsista ei ole mitään kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi