Apua! Olen rakastunut parhaaseen ystävääni!
Olen ajautunut umpikujaan. Olen rakastunut parhaaseen ystävääni. Olemme tunteneet muutaman vuoden yhteisen kaveripiirin kautta ja aluksi olimme vain tuttavia. Viihdyimme kuitenkin erityisen hyvin toistemme seurassa ja aloimme viettää enemmän ja enemmän aikaa yhdessä. Nykyisin olemme yhteydessä päivittäin. Puhumme aivan kaikesta. Autamme ja tuemme toisiamme kaikessa. Hänestä on tullut paras ystäväni.
Mitä paremmin tutustuimme, sitä syvemmin aloin ihastua ystävääni. Yhdessä vaiheessa meillä oli molemmilla ongelmia elämässämme, jolloin haimme toisistamme lämpöä ja läheisyyttä seksin avulla. Se oli ihanaa, mutta jäi muutamaan kertaan.
Viimeisten kuukausien aikana olen tajunnut rakastavani ystävääni enemmän kuin ketään toista. En ole koskaan tuntenut mitään vastaavaa. Kaikki olisi täydellistä, mikäli ystäväni ei olisi varattu.
Olemme puhuneet tilanteestamme. Ystävällänikin on tunteita minua kohtaan, mutta hän on nykyisin tyytyväinen suhteeseensa tyttöystävänsä kanssa. Hänen mielestä olen ihana ihminen ja täydellinen nainen, mutta hän ei ole silti valmis hylkäämään vuokseni sitä, mitä hänellä nyt jo on. Antaisin mitä tahansa, jos ystäväni näkisi minut riskin arvoisena.
Nyt olen riekaleina. Ystäväni tuo elämääni samanaikaisesti niin paljon valoa ja tuskaa. Välillä olen onneni kukkuloilla. Toisaalta voin sekä fyysisesti että henkisesti pahoin hänen vuokseen.
En tiedä, mitä tehdä. En halua menettää rakasta ystävää. Olosuhteiden ollessa nämä en voi kuitenkaan kuulua myöskään hänen elämäänsä 100 %:sti. Meillä on ihanaa yhdessä omassa kuplassamme, mutta todellisuudessa olen luuranko hänen komerossaan.
Auttakaa!
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:49"]
Älä tapaa ystävääsi muutamaan kuukauteen. Tilanne saattaa muuttua.
[/quote]
Uskokaa tai älkää, tätäkin on koitettu. Olimme kesällä 2 kk näkemättä toisiamme, kun ystäväni oli ulkomailla. Pidimme yhteyttä satunnaisesti. Ikävöimme toisiamme. Ystäväni paluun jälkeen kaikki palasi taas ennalleen ja olemme olleet erottamattomia.
Ratkaisu tähän siis olisi, että katkaisemme välimme kokonaan. Käytännössä tämä on lähes mahdotonta, kuten yllä kerron. Ja kuten olen myös kertonut, ystäväni on paras ystäväni. Rakastan häntä miehenä, mutta ennen kaikkea ystävänä. Pystyn puhumaan hänen kanssaan asioista, joista en kenenkään toisen kanssa voi puhua. En pärjää ilman häntä.
Eli olisiko kenelläkään vielä vinkkiä, miten saisin tämän rakkauden lievenemään pelkäksi ystävärakkaudeksi?
Ap
Nyt on villasukat vaihtaneet omistajaa ja yhteydenpito laitettu jäihin. Tuntuu todella pahalta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 15:11"]Nyt on villasukat vaihtaneet omistajaa ja yhteydenpito laitettu jäihin. Tuntuu todella pahalta.
Ap
[/quote]
Mutta suunta on oikea. Tapanina baariin katsastamaan tarjonta :)
Minusta tuo mies kuulostaa ihan kauhealta tapaukselta.. jotenkin yököttävä petturi. Olisi edes miestä jättää edellinen tyttöystävä kun puuhaa uuden "kaverin" kanssa samalla. Siis olette päivittäin yhteydessä? vaikka mies on seurustellut 5 vuotta?
Ihan järkyttävä tapaus. Ole vaan rakastunut, mutta minusta sinä olet hieman outo. Ja mies todella on outo. Sinä todella liikut vaarallisilla vesillä.
Oikeastaan mun mielestä sä olet ihan kamala.
Aluksi tuntuu varmasti kamalalta, mutta pitkällä aikavälillä tämä on ainoa oikea ratkaisu.
Voimia, pääset ajan kanssa kaikesta yli!
Minulla saman tapaisia kokemuksia vuoden takaa ja tavallaan olen päässyt yli siitä mistä se nyt on mahdollista. Mikään ei kuitenkaan tule muuttamaan sitä tosiasiaa, että rakastan sitä miestä ikuisesti!
Sellaista sattuu varmaan jokaiselle, että rakastuu joskus varattuun ihmiseen. Jos tunne rakkaudessa on vahva molemmin puolin, uskon että sitä ei horjuta mikään. Itse erosin naisesta, n.4 kk sitten. Muutin nykyiseen asuinpaikkaan hänen perässä. Yhteiseloa kesti vuoden verran. Aloin hakemaan harrastekaveria palstan kautta ja tutustuin naiseen, joka veti itseltäni jalat alta. Kävin säestämässä häntä alussa muutamassa tilaisuudessa ja nyt, kun hän vieraili luonani harrastustemme merkeissä, alkoi tuntua siltä, että olen ihan pilviä myöten ihastunut/rakastunut häneen. Nyt hän on tulossa luokseni muutaman päivän kuluttua harrasteen merkeissä. Viime tapaamisella sanoin, että tykkään hänestä tosi paljon....hän ei vastanut siihen mitään. Vähän koskettelimme toisiamme, kun olimme yhdessä. Olen kuitenkin epävarma hänen tunteistaan. Sanoi pitävänsä myös minusta, mutta onko muuta, vai käykö hän samanlaista tunnemyrskyä kuten minäkin? Tuo ihastuminen on itselläni sellaista, että sille ei vaan voi mitään. Onko tunteeni liian voimakas ja turhaa kuvittelua häntä kohtaan jää nähtäväksi. Jos harrastaa yhdessä, on vaikea tietää ajaisiko "tosi rakkaus" harrastuksemme karille.
Suhteesta ei voi tulla mitään, jos toinen on rakastunut ja toinen taas ei. Ystävyyssuhde ei tällöin ole enää vain ystävyyssuhde.
T. kokemusta aivan pirusti tässä asiassa
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:16"]
Miehelle unelmatilanne. Kaks reikää joita vaihdella :). Ilmoita että olet tavannut kiinnostavan kilpakosijan ja harkitset muuttoa yhteen. Naamailmeistä näet mikä on pelin henki
[/quote]
Olen tehnyt eräänlaisen kilpakosijatestin jo aikaisemmin. Käymme ystäväni kanssa paljon yhdessä ulkona ja joskus olen jäänyt juttelemaan muiden miesten kanssa baaritiskille tms. Palattuani ystäväni seuraan hän on kuiskannut korvaani tulleensa mustasukkaiseksi nähtyään minut muiden miesten seurassa.
Aikamoinen pattitilanne...
Ap