Varaa laittaa vain 100-200 euroa sänkyyn, millaisen saisin?
Kommentit (24)
Torista kannattaa katsoa vähän käytettyä. Saa jopa ilmaiseksi.
Sänky on harvoja asioita joita ei kannata ostaa käytettynä.
Käytä vaikka viimeiset pennit siihen ja hanki ruuat jostain jakelusta, selkä kiittää talvella.
tori.fi tai sitten oman paikkakuntasi roskalava tai jokin muu vastaava Facebook-ryhmä. Niistä saattaa saada jopa ilmaiseksi.
Roskalavalta tms runko ja patjaa Ikeasta koko rahalla.
Hyh,en ostaisi käytettynä ainakaan patjan kans tai runkopatjaa...Pelkkä runko, mutta varo tuliaisia..
Vierailija kirjoitti:
Torista kannattaa katsoa vähän käytettyä. Saa jopa ilmaiseksi.
Ei kiitos luteille
Hanki mistä tahansa muualta paitsi Sotkasta ja Ikeasta. Olen puolivuotta nukkunut suht kalliilla Ikean sängyllä ja on kyllä huonoin sänky heti Sotkan sängyn jälkeen. Sotkan sänky kesti 1/3 vuotta hyvänä, Ikea kesti 1/2 vuotta hyvänä. Eikä ole eka Ikean sänky. Tämä nykyinen ei ole minun sänky niin en voi uuttakaan ostaa.
Katso torista runko patjallesi. Ymmärsin, että patja sinulla jo on?
Haet jostain riittävän määrän kuormalavoja . Ladot ne sopivan kokoiseksi pötköksi ja ostat alesta niin hyvän patjan kuin 200 eurolla saa. Esim. Sotkassa on säännöllisesti patjat -50% alessa.
Vierailija kirjoitti:
Roskalavalta tms runko ja patjaa Ikeasta koko rahalla.
Roskalavalla tarkoitin fb:n annetaan-ryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki mistä tahansa muualta paitsi Sotkasta ja Ikeasta. Olen puolivuotta nukkunut suht kalliilla Ikean sängyllä ja on kyllä huonoin sänky heti Sotkan sängyn jälkeen. Sotkan sänky kesti 1/3 vuotta hyvänä, Ikea kesti 1/2 vuotta hyvänä. Eikä ole eka Ikean sänky. Tämä nykyinen ei ole minun sänky niin en voi uuttakaan ostaa.
Miten läski olet? Meillä edelliset Sotkan joustinpatjat kesti hyvänä yli 10 v. Nykyiset on olleet 3 vuotta. Toki ovat sieltä kalliimmasta päästä, mutta tarjouskamppanjasta ostettu. Ennenvanhaan ohjeistettiin kääntämään joustinpatjat kerran kuussa sekä pitkittäin että poikittaissuunnassa. Näin teen edelleenkin.
Puinen laverisänky löytyy halvalla kyllä melkein miltä tahansa kirpparilta joka myy huonekaluja. Kannattaa katsella ruokakauppojen ilmoitustauluja myös, usein löytyy ilmoituksia ainakin alueilla missä asuu opiskelijoita.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/hamarvik-joustinpatja-kiinteae-tumma-beige…
Mulla on tämä. Tori.fi:stä ostin parilla kympillä sängynrungon, sälepohjan ja sijauspatjan kanssa tuo on ainakin ollut ihan hyvä viimeiset pari vuotta.
Saahan 200 eurolla esim. Maskusta, Sotkasta tai Jyskistä kevytrakenteiselle tarkoitetun, 80 tai 120 cm leveän runkopatjan jaloilla. (Jostain syystå 90 cm leveät ovat yleensä kalliimpia?) Sijauspatjan voi joutua ostamaan vielä erikseen.
Ikean edullisin runko ja sälepohja maksaa muutaman kympin. Ja on hyvä verrattuna niihin vanhoihin sänkyihin joissa on joutunut mummolassa ja kavereilla nukkumaan.
Patjahan sulla jo on?
No meiltä saisit siistin 120 cm leveän, 3,5 vuotta hoikalla opiskelijalla käytössä olleen Sotkan sängyn 80 eurolla. En vaan nyt korona-aikana taida vielä pistää myyntiin. Rahat menee opiskelijalle, vaikka minä sen sängyn joskus ostin.
Vierailija kirjoitti:
No meiltä saisit siistin 120 cm leveän, 3,5 vuotta hoikalla opiskelijalla käytössä olleen Sotkan sängyn 80 eurolla. En vaan nyt korona-aikana taida vielä pistää myyntiin. Rahat menee opiskelijalle, vaikka minä sen sängyn joskus ostin.
Jenkkisänky siis, eläimetön ja tupakaton talous.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla budjeteilla todellakaan osteta runkopatjaa. Sen sijaan halvimmat rungot esim. Ikeasta ovat aivan riittävän hyviä.
Käytettynä löytyy varmaan ihan hyviä, jos on jo oma patja.