Olen kyllästynyt siihen, että "annoin joulukorttirahat lastensairaalalle!"
Mikä se on, että ihmisen pitää tuo ilmoittaa? Yrittääkö nostaa omaa asemaansa?
Minä ostin joulukortit, mutta annan myös hyväntekeväisyyteen. En ilmoita kuitenkaan joulumuistamisessa, että annan hyväntekeväisyyslahjoja.
Sinänsä lastensairaala hyvä kohde, mutta kun 5000 e kuussa tienaava ilmoittaa, että antoi 50 e lastensairaalalle ja ei ollut sitten varaa kortteja lähettää, niin ei uppoa minuun.
Kommentit (22)
Minä tulkitsen tuon niin, että tuollainen ilmoitus on yksi hyväksytty perustelu (muiden joukossa) sille, miksi joku ei lähetä joulukortteja. Ettei sukulaiset ihmettele, että "miksei se nyt meille lähettänyt, vaikka me ollaan aina lähetetty sille"
Ymmärrän. Se on ärsyttävää miten ihmisten pitää olla koko ajan kiilottamassa sädekehiään. En mä sano, että rahan lahjotus ois huono juttu mutta sitteku pitää alkaa prassaileen..
minustakaan ei ole tyylikästä ilmoitella hyvätekeväisyyslahjoituksista, se on omakehua.
Niin annoin minäkin ja kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa niitä kortteja lähettää, vaan se on ele, että ne korttirahat menevät sinne missä on tarvetta. Joka vuosi laitan sen 50-100€ hyväntekeväisyyteen. Joulukorttien lähettäminen on taakse jäänyttä nykyhteiskunnassa.
Täytyisi olla tuhansia tuttavia, jotta ne 'mukamas' lahjoitukseen käytetyt korttirahat olisivat merkityksellisiä. Minulle tuo ilmoitus kertoo laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä ystäviä kohtaan.
Itse lähetin kortit, ostin lahjat ja lisäksi lahjoitin paikalliselle eläinsuojalle. Tätä lahjoitus-asiaa en tosin livenä kerro kenellekään.
Vähältä piti, etten minäkin olisi lahjoittanut jonkinmoisen roposen lastensairaalan keräykseen, mutta kun lehteä selatessa eteeni lävähti kolmesta "daamista", jotka markkinoivat keräystä, niin enpä taidakaan lahjoittaa lastensairaalalle. Onhan niitä muitakin kohteita.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:45"]
Joulukorttien lähettäminen on taakse jäänyttä nykyhteiskunnassa.
[/quote]
Aika monelta nyky-yhteiskunnassa on jäänyt tuo huomaamatta.
Kuka lahjoittaisi vanhustyöhön? Tänäkin jouluna vanhuksia on yksin, ilman viikkoja ulkoiluun pääsemättä, kaksi päivää vanhoissa vaipoissa, ei saa suihkutusta viikkoihin... ei-ihmisarvoista elämää, mutta he eivät osaa/pysty netissä huutamaan kuten lapsiperheiden ärhäkät oikeutensa tuntevat ja vaatimisen osaavat nykyvanhemmat.
On moukkamaista ilmoittaa lahjoittavansa rahaa hyväntekeväisyyteen. Toinen juttu on että tämä nimenomainen lastensairaala kuuluisi hoitaa verovaroin valtion toimesta. Vai miksi maksamme veroja ja siltikin joudumme maksamaan kaikesta itse? Oliskohan syynä tämä järjettömäksi kasvanut byrokratia ja muu sääntely.
Mä en jaksa lähetellä mitään kortteja, koska se on hukkaan heitettyä rahaa. Mieluummin laitan rahat johonkin järkevään ja vieläpä kerron, että mihin niin eipähän tarvi ihmetellä miksi korttia ei ole tullut.
Mä en lähetä kortteja koska ei vaan saa aikaiseksi, mutta en sitä todellakaan perustele ja puolustele millään hyväntekeväisyydellä. Se on jo säälittävää. Ja kortteihin menevä raha on yksi hyttysenpaska, ei kyllä voi tuntua kenelläkään.
Ap kuulostaa just sellaiselta, joka on saanut edellisissä synttäreissään lahjaksi tusinan vuohia Tansaniaan ja viisi lehmää Ambomaalle eikä edes sitä Guessin käslaukkua.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:22"]
Mä en lähetä kortteja koska ei vaan saa aikaiseksi, mutta en sitä todellakaan perustele ja puolustele millään hyväntekeväisyydellä. Se on jo säälittävää. Ja kortteihin menevä raha on yksi hyttysenpaska, ei kyllä voi tuntua kenelläkään.
[/quote]
Hyttysen- vai norsunpaska, no sehän on suorassa suhteessa siihen lähettääkö Tiimarin kortteja vai kunnollisia, paljonko ja minne. Kyllähän 150-200 eurolla jo lentää Eurooppaan ja takaisin.
Pk-seutulaiset ovat niin v*tun ahneita että muun maan pitäis vielä heidän sairaalatkin rahoittaa, muualla (kuin HUS:ssa) kustannetaan omat sairaalat itse!
Jos johonkin lahjoitan niin sille lähimmälle lastenklinikalle, en Helsinkiin. Ja kortit ei niin paljon maksa etteikö niihin olisi varaa joka tapauksessa. Laiskat ne on, jotka lähettämättä jättää.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:02"]
On moukkamaista ilmoittaa lahjoittavansa rahaa hyväntekeväisyyteen. Toinen juttu on että tämä nimenomainen lastensairaala kuuluisi hoitaa verovaroin valtion toimesta. Vai miksi maksamme veroja ja siltikin joudumme maksamaan kaikesta itse? Oliskohan syynä tämä järjettömäksi kasvanut byrokratia ja muu sääntely.
[/quote]
Lastensairaalan rahoituksen "yksityistämisestä" samaa mieltä. Mutta en pidä ollenkaan moukkamaisena siitä, että ilmoittaa pistävänsä vaikka nyt joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen. Se on tietoisuuden levittämistä, että niin voi tehdä ja että se on fiksu valinta.
Annoin joululahjarahat timmille nuorelle miehelle kiihkeästä yhteisestä yöstä. Sellaista ****** harvoin näkee!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:29"]
[/quote]
Hyttysen- vai norsunpaska, no sehän on suorassa suhteessa siihen lähettääkö Tiimarin kortteja vai kunnollisia, paljonko ja minne. Kyllähän 150-200 eurolla jo lentää Eurooppaan ja takaisin.
[/quote]
Juu ahneita ollaan, siellä nykyisessä järkyttävän huonokuntoisessa Helsingin lastenklinikalla, sekä lastenlinnassa hoidetaan lapsia ympäri Suomen, eikä vain pääkaupunkiseudun lapsia. Tutustuisit asioihin, ennenkuin päästät tuollaisia sammakoita suustasi ;)
Pääkaupunkiseutukateus on usein todella hämmästyttävää.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:29"]
[/quote]
Voin sanoa että vaikka pienipalkkainen olenkin niin voisin jopa se 200 pistää kortteihin jos siinä jotain mieltä olisi. Tosin joutuisin kaikille tutuilleni lähettämään ainakin 10 korttia. Mutta ei se tässä konkurssissa tuntuisi missään.
[/quote]
Mun mielestä on tosi hyvä, että ihmiset ilmoittavat laittavansa rahat lastensairaalalle.Tällä tavalla myös muut saattavat niin tehdä ja antaa lahjoituksia muutenkin! En ajattele, että kukaan sillä itseään pönkittäisi että ilmoittaa asian.
Itse lähetin joulukortit, en laittanut niitä lastensairaalle (muuten kyllä olen antanut keräykseen rahaa).