Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* marrasmasujen viikonloppu *

22.07.2006 |

Tällainen viikonlopun pituinen pino on varmaan vielä loma-aikoina sopivan mittainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääpä katsomassa :)

Vierailija
2/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy weather.com jolla on 10 vrk ennusteet, ja vaikka onkin amerikkalainen sivusto niin löytyy sääennuste ihan minnepäin maailmaa vaan. Suomesta kaikkia pikkukaupunkeja ei tunne, mutta esim Porvoo löytyy vaikkei mikään iso kaupunki olekaan. Kirjoita " enter US city or ZIP" kohtaan vain esim Porvoo, Finland ja sitten kun sivu aukeaa valitse 10 day weather, ja kannattaa vielä valita Metric units niin saa lämpötilat celciuksina eikä Fahrenheiteina. Kohtuu hyvin ovat pitäneet paikkansa, ja current weather for Espoo, Finland on aina ollut juuri se mitä ikkunasta näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kiukku katosi eile illasta vihdoinkin.

Siten olikin vauvan vuoro mellastaa,koko illan kova meno masukilla.

Välillä tuli jo semmoinen olo että eikös se väsy koko iltana.

Nimittäin se potkiskeli melkein 4.30 tuntia muutaman minuutin välein kunnon potku sarjoja.

Onneksi yöllä antoi nukkua,kohtalaisesti tuli nukuttuakkin.

Nyt poika kiukuttelee isälleen aamupalasta ja nuorin touhuaa tossa nojatuolissa omiaan ja vanhin neiti syö kiltisti muroja...

Joku kyseli jossain vaiheessa noista aamupaloista niin meillä kesällä ei ole kovin raskaat aamupalat lapsilla menneet alas,jogurtti ja murot ovat olleet kesän aamias suosikkeja.

Itse syön yleensä tomaattia ja kurkkua sekä yhsen leivän jos jaksaa,yleensä ei tee aamusta mieli muuta kuin tomaattia...

Ja verensokerin nousun takia tuo erittäin pieni aamupala onkin paras.

Kunhan sitten syö päivällä vähän enemmän ja onhan mulla tuon huonon syömisen takia käytössä vitamiinitabletit ja rautatabletit.

Mutta eipäs kai mulla tälle aamulle muuta!

Rv 22+6

Vierailija
4/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vihdoin herätty. Lapset kun yleensä heräävät heti seiskalta, jos ei ennen sitä, niin tänä aamuna nukuttiin vartin yli ysiin. Eilen ei kyl päikkäreitä nukuttukaan, kun oltiin siel Tykkimäessä... Onneksi ei ollut kuuma ilma, ei kyl satanu vettäkään, eli tosi ideaali keli.

Oma masukka: Olo oli illalla suht kamala. Takaisin tullessa autossa alkoi kivistämään mahaa, joka ei tahtonut helpottaa millään. supistuksiakin tuli paljon enemmän illan aikana, kun normaalisti.. Saapi siis nähdä kuinka tää äippä huomenna töissä pärjää - 8 tuntia kyykkyä, nostoa ja juoksua ;) Ystäväperheen äiti (jotka olivat mukana huvipuistossa)) sanoi, et katotaan olenko jo ke saikulla...

Nyt pitäisi lähteä keräämään punaherukat, kun niitä mummolassa on parin puskan verran. Jos sit illan keittäis mehuksi... Marja-aroniat on onneksi vielä ihan raakoja, et niiden keittämisellä ei ole kiire....

Mut nyt muille vuoroa...

--Unikeko Mirpa ja masukki rv 22+3--

Vierailija
5/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta sääsivulta löytyi tosiaan Porvoo ainakin, jospa Porvoon sää ei olisi kovin erilainen kuin Kouvolan sää. Ihan hyvä keli ois sitten luvassa :)

Päivä pelastettu! Voihan nuo ennusteet muuttua aina.. mut ei ainakaan sadetta ollut luvassa, joten hyvä niin!

Vaavi potkii masussa niin kovasti että istuminen on hankalaa :D

Hyvää sunnuntaita kaikille!

T.Vaavaa ja Vaavi 23+4

Vierailija
6/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota otsikon asiaa siis täällä vaan. Supistelee ihan ärsyttävän paljon ja " jossain tuolla alhaalla" vihloo ikävästi. Tiedä sitten, että onko vauva niin huonossa asennossa että saa liikkeillään vihlonnan aikaan vai onko jotain muuta. Esikoisesta samaa oli joskus rv 37 jälkeen... Suppareita tulee ihan säännöllisen epäsäännöllisesti, en ole niitä jaksanut kyllä laskea sen kummemmin. Yli kymmenen kuitenkin päivässä, ehkä parikymmentä? Tulevat parin-kolmen supparin sarjoissa ja pistävät pysähtymään ja puhkumaan. Mutta eivät _todellakaan_ ole mitään synnytyssuppareihin verrattuna, siksi en jaksa niistä huolestua. Mutta ärsyttävää tämä on.

Minullakin vielä ensi viikko kesälomaa ja sitten pitäisi taas töihin. Esikoiselta olin saikulla rv 29+6 eteenpäin äitiysloman alkuun. Toivottavasti tämän toisen kanssa saa ainakin yhtä kauan olla töissä, siellä olisi nimittäin aika paljon selvitettäviä juttuja ennen mammalomaa. Loppuun asti en enää usko jaksavani töissä, sillä istuminen on minulla yleensä se supistelut laukaiseva juttu. Itsehän teen siis vain toimitotyötä, joka ei muuten ole yhtään raskasta, vain se istuminen tökkii. Ja seisoakaan en voi (heti tulee huono olo), joten ainoa sopiva asento on kai maaten...

Mutta nyt pitäisi kai mennä katsomaan noita miehiä ulos... Huomenna lähdetään siskon perheen kanssa yhteiselle mökkilomalle, joten enpä taaskaan ehdi täällä pyörimään...

Mukavaa uutta viikkoa siis kaikille!

Marrastoive rv 26 tasan

Vierailija
7/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys : stressaako kukaan muu ennenaikaista synnytystä?

Minua stressaa nyt se että on päässyt jo viikolle 25 ja keskenmeno on jo ohitettu,mutta olisi ihan kamalaa jos vauva nyt jo päättäisi syntyä eikä selviytyisi.Nythän jokainen viikko on kotiinpäin,kun vaan pääsisi viikolle 30 (ainakin).

Kuulostaa varmaan hullulta,varsinkin kun kaikki neljä lastamme ovat syntyneet viikoilla 41-43. Hullut ajatukset johtunevat siitä että se hcg-hormoni oli niin korkea seerumiseulassa ja sanottiin että tämä raskaus vaatii tarkempaa seurantaa koska kohonnut hcg voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen,sikiön kasvuhäiriöitä tai istukan irtoamisen (apua!).

Tsemppiä teille jotka ovat levossa näiden asioiden takia!

Jas ja pikkuneiti 24+2

Vierailija
8/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös supistelee helposti ja paljon. Tänään mentiin katsomaan näytelmää, niin käveleminen oli vaikeaa, kun alavatsaa painoi ja sitten istuessa tuli useita supistuksia muutaman minuutin välein. Myös niitä vihlontoja " tuolla jossain" mulla on ollut.

Soitin neuvolaankin noista sarjasupistuksista, kun niitä tuli alkuviikostakin, mutta sanottiin vaan, että jos ovat kivuliaita, niin sitten lääkärille tutkittavaks. Muuten ei ilmeisesti syytä huoleen...

Vaikka just eilen luin vanhasta Vauva-lehdestä ettei tässä vaiheessa tarvis vielä tulla noin tiheään supistuksia. Samasta asiasta on puhuttu täälläkin, ainakin nimim. momentti, joka on vastaillut mun supistushuoliin.

Vasta kuukauden päästä on lääkärineuvola, joten sinne asti pitää arvailla onko supistukset saaneet mitään aikaan alapäässä....

timaja 23+3

Vierailija
9/18 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia myös täällä ja inhottava paineen tunne alavatsalla varsinkin kävellessä. Täytynee kai soittaa aamulla neuvolaan.

Masussa potkitaan suoraan virtsarakkoon,joten väärinpäin on asukas vielä. Onneksi aikaa ja tilaa on kääntyä.Kakkonen leikattiin meillä perätilan vuoksi ja en haluaisi sectiota taas,toipuminen oli hidasta.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan!

-kisupikkukuu-

Vierailija
10/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut vastailla sen kummemmin pariin viikkoon. Jotenkin meni mehut kun miehellä alkoi kesäloma. Odotukset loman suhteen ovat suuret,mutta kun miehellä on useinkin ' omaa ohjelmaa' .. No,riittää valitus.

Anoppi ja äiti järjestivät minulle kaksi päivää lomaa,hyppäsin junaan ja vietin päivät läntisessä merenrantakaupungissa.Oli ihanaa herätä ja katsella merelle,myös rannalla ehdin maata ilman häiriötekijöitä. Oli ihanaa torkkua eikä tarvinnut joka toinen minuutti tarkistaa missä lapset ovat!Eilen kotiuduin,enkä ollut niin pirteä kun olin toivonut.Lapset olivat kyllä innoissaan kun äiti oli taas kotona.

Pikkuneiti potkii,mutta nyt on rauhallisempaa.Hän varmaan kasvaa hyvin nopeasti joten nukuttaa. Neuvolassa kaikki ok,hb oli tosin vain 109.

Viikonloppua kaikille, t. Jas ja pikkuneiti 24+1

Vierailija
11/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra Brunolla meni hyvin vaikka hänellä olikin kova kiire ja aika oli yli puoli tuntia myöhässä. Kaikki oli hyvin, pää on alhaalla ja istukka oli noussut pois kohdunsuun tienoilta. Raskausviikkoja oli eilen 25+1 ja painoarvio oli 780g, eli toistaiseksi jatketaan hiuskarvan verran alle keskikäyrän! Syntymäpainoarvio noin 3,5kg eli suht. normi ja laskettu aika 2.11. pitää paikkaansa. Ihan parasta kasvokuvaa ei saatu, mutta sukupuoli näkyi selvästi ja se on TYTTÖ!! Tosi hassu fiilis kun itsellä on ollut niin poikaolo ja nyt sitten saakin asennoitua prinsessamekkojen ostoon :) Siihen shoppailuun ei tosin kauaa tarvinne asennoitua kun ajattelin lähteä sinne Lindexin alemyyntiin heti kun kaupat aukeaa ;)

Ultran jälkeen kävimme Ikeassa ja sieltä matkaan tarttui vauvan kylpypyyhe, pukluliinoja, lakanat pinnikseen ja huopa pikkuiselle kun talvivaavi on tulossa. Matkalla kävimme vielä kyläilemässä ja automatka kotiin olikin sitten aika tukala... Niin ja lopuksi mieheni oli pakko päästä vielä tontille tepastelemaan kun siellä oli ollut pommimiehet räjäyttelemässä, eikä hän päässyt " valvomaan" työtä. Oli se aika lohduttoman näköistä kun vanha talo on purettu pois ja puolet meidän kauniista tontista on nyt täynnä kivimurskaa. Noh, minun ei tarvitse kuin pysyä optimistisena että se uusikin talo siihen nousee, kun mies on kumminkin tehnyt kaiken työn tähän mennessä...

Työstä puheen ollen... Sinnekkin pitäisi muka viikon päästä palata ja lomalla olen huomannut että pienestä kävelystäkin alkaa supistelut. Työni on niin raskasta että hypin lääkärissä vaikka kuperkeikkoja jotta saisin saikkua ÄL asti :) Niin muuten, sellainen positiivinen juttu odottaa jo postissa kuin äitiyspakkaus! Siihen ei mennyt kuin hiukan yli viikko Kelan paprujen viemisen jälkeen! Aikas nopiaa oli täällä Tampereella ainakin.

Onkos muuten kenelläkään tullut vielä raskausarpia? Tai jos niitä tuli aiemmissa raskauksissa, niin millä viikoilla ne ilmestyi? Itselläni ei ole vielä mahaan tullut, mutta rinnoissa on pikkuisen vanhat arvet tummuneet... Hyvää lauantaita kaikille, luovutan vuoron seuraavalle!

the-masu ja pikkuakka

Vierailija
12/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jas- oletko kokeillut sitä rautamehua (nimeä en muista) saa apteekista ja luotaistuotekaupoista. imeytyy kuulemma paremmin kuin tabut ja monet sitä suositteleet.

the-masu: onnittelut ihanasta ultrasta!

täällä makkaillaan vaan. mies repi sitten eilen kellarin auki. saunaosasto ja takkahuone suunnitteilla. hauskaa sillä ukolla oli kun moukarin ja sorkkaraudan kanssa siellä heilui, joi siideriä ja kuunteli red hot chili peppersiä (juu, ei ole lapset kotona) alakerrasta löytyi huonoksi mennyttä puuta, kun siellä on ollut vesivahinko edellisten omistajien aikaan.se oli tiedossa ja nyt mies on repinyt kaiken irti.

nyt mulla olis sitten hommana suunnitella koko saunaosasto ja takkahuone uusiksi. vinkkejä otetaan vastaan mistä nestitä löytyis jotain kivaa tietoa!

lasitiiltä sinne tulee ja laitetaan 2 suikua yhden tilalle. ongelmana on kuitenkin seinät takkahuoneessa. ei viittis pelkkää kivitiiltä sinne jättää..

mun isä on taas huonossa kunnossa. sillä on outo kohtaus ollut vuorokauden päällä ja on kuulemma sekava. sairaalassa on ja sokerit 25 luokkaa, haima ei toimi, ei maksa, pumpusta on ottanut jne.. näitä on ollut ennenkin mutta yleensä palautuu nopeammin kuin nyt. sisko ramppaa sairaalassa ja soittelee voinnista jos on muutosta. tekis mieli mennä sinne, mutta ei voi :-(

mom rv24+1

Vierailija
13/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla palailtiin sitten mailta. Ihan kivasti meni, vaikka säät eivät ihan suosineetkaan. Mukavaa kuitenkin, kun ei koko ajan ollut älytön hiki =) Lapsilla oli mukavaa, kun paikalla oli muutakin sukua eikä vain tylsä ja kireähermoinen äiti...

En ole ehtinyt lukea kaikkia kuulumisia kuluneelta viikolta. Enkä varmaan ehdikään. Nyt pyykätään ja sitten kauppaan, kun tuo jääkaappi ammottaa aika tyhjänä. Pojat ovat aivan innoissaan, kun vihdoin parin viikon eron jälkeen näkivät isin! Yhtä naamaa koko ajan =) Ja onhan se itsellekin mukavaa. Arvaahan sen, mitä isi ja äiti toisiltaan eron jälkeen kaipaa =P

Omassa navassa ei sen kummempia muutoksia. Tiitiäinen touhuaa välillä rajusti ja välillä rauhallisemmin. Painoa on varmaan tullut hurjasti, kun valmiiseen pöytään on saanut viikon istua, hui! Meillä ei mitään painoarviota aikanaan ultrassa annettu. Varmaan olisi ollut aika hurja, sillä koko ajan pelko on, että vauvasta tulee reippaasti yli nelikiloinen. Vaikken erityisen *huonosti* syökään, syyttäisin sitten varmasti ikuisesti itseäni vauvan isokokoisuudesta... Tuo pääkoppa on kummallinen =(

Siitä Kelasta tuli mieleeni, että itse sain todella nopesti (mielestäni) päätökset. Vein paperit kaksi viikkoa sitten perjantain ja täydensin maanantaina työttömyyspäivärahapäätöksellä. Päätökset, niin äitiyspäivärahasta kuin pakkausrahasta (emme ottaneet pakkausta, kun jo yksi sellainen on), sain perjantaina eli yhdessä työviikossa! Muistaakseni täällä on aina ollut nopeaa toimintaa. Ainakin molemmilla aikaisemmilla kerroilla. Varmaan, kun ei ole mitään erikoista vaan aika simppelit jutut...

Ja nyt unohtui se toinen, mitä piti kommentoida... =o Palailen taas, kun kotona nyt ollaan, kun joudan.

Mukavaa viikonvaihdetta! Ihanaa muuten, kun sataa, ilma raikastuu =)

TalviSalama + Tiitiäinen 25+2

Vierailija
14/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenet vaan kaikille.

Momentti, minulla samat suunnitelmat, eli siis alusta kerrokseen sauna ja takkahuone ;) Niin ja onnittelut eilisistä hyvistä uutisista:)

Nyt täytyis alkaa siivoomaan mutta kun ei jaksais :/ mies nukkuu kun tuli vuorosta 0800 ja lähtee heti takaisin töihin kun herää.. äh.. Mut vannotin et yks kuorma viedään ennenkun töihin lähdet niin tää kämppä täällä päässä näyttäis ees vähän siistimmältä kun ei olis niin noita laatikoita joka seinällä.

Omanapa; Olin eilen jatseilla ja tuli käveltyä kiitettävästi mikä liikunnan kannalta hyvä, mutta kyllä sen sit kropastaan heti huomas et suuret väkimäärät, välillä joku tönii, kova musiikki jne jne ei tehny loppu peleis hyvää.. Mä olin siellä muuten ku pikkumuksut, minä tahdoin pehmiksen, ja lakua ja hod dogin ja kaikkea :)

Minulla hp 102 ja novodan ei sovi, mikäs se joku rauta juoma oli, tahtoisin kokeilla jos auttais..

No mutta nyt ei muuta kuin hyvää vkolopun jatkoa kaikille

tittuska rv 22+5

Vierailija
15/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sillä rautajuomakuurilla, nimeltään se on FLORADIX Kräuterblut-Saft. Ihana nimihirviö :) Siinä on sitä rautaa ja sit sellaisia vitamiineja jotka auttaa raudan imeytymisessä, ei ainakaan sotke mun masua niin kuin tabut ja on kuulemma yli 40 vuotta vanha mehuvalmiste.

Vierailija
16/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 24 viikkoa kasassa eli periaatteessa elinkelpoinen pikkukeskonen olisi... toki ei minulla mitään ennenaikaisen syntymisen oireita ole ollut joten eiköhän tässä marraskuulle mennä...edelllisessä raskaudessa jouduin supistusten ja kohdunsuun avautumisen takia sairaslomalle ja vuodelepoon 27 viikolla, mutta poika syntyi lopulta laskettuna päivänä.

Neiti liikkuu tosi ahkerasti, niin voimakkaasti että isotveljet ja mieheni ovat hyvin kädellä päässeet tuntemaan potkut. En kyllä osaa sanoa onko pää alaspäin vai ei.

Veljeni vaimolla on laskettu aika vajaan 3 viikon päästä mutta luultavasti käynistetään aikaisemmin verenpaineen ja istukkavajaatoiminnan takia... eli ihan koska vaan voi meidän lapsilla olla uusi pieni serkku! jännittää...

huomenna alkaa taas aurinkoinen sää ja lähdetään taas veneilemään!

t mari 24+1

Vierailija
17/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää munkin kokeilla tuota rauta-juomaa :) kun hb ollu 104 pitkään eik nouse spartocinella. Obsidaniakin pitäis testata, toimisko se paremmin.

Viikko häihin! Jännitys on alkanut nousta pintaan ja pientä panikointia välillä, että onko kaikki asiat hoidossa ja mitä kaikkea vielä tekemättä. Kakkupohja nytkin uunissa :)

Voi kun viikon päästä ois parempi keli mitä tänään. Oispa netssä joku sivu missä ennustettais viikon päähän.. Meillä kun häät on ulkosalla niin sää vaikuttaa niin paljon juhlien onnistumiseen. ja se kun ei ole mun hallinnassa :( No toivotaan, toivotaan aurinkoa.

Vaavi potkiskelee voimakkaasti ja myllää paljon, välillä ihan häiriöksi asti. no ei vaan, hyvähän se on että liikkuu, eipähän tarvi olla huolissaan onko masussa kaikki hyvin.. Väsymys on voimakasta ja voimaton olo on karseaa. Onneks anoppi lupas tehdä leivonnaisia juhliin avuksi :)

Näin viime yönä unta että synnytin kaksoset. Ensin pojan ja yllätykseksi syntyi perässä pieni tummatukkainen tyttö. Uni kai kertoo siitä etten yhtään osaa enää aavistella kumpi masussa myllää. Alussa oli niin vahva tyttö-olo, joka muuttui poika-oloksi. Nyt vaan odotellaan malttamattomina marraskuuta :) Oishan se kiva tietää jo kumpi ois tulossa..

t.Vaavaa &vaavi 23+3

Vierailija
18/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tänne muuta kuin pahantuulinen äiti...

Markkinoilla oltiin ja kamalat tappelut kahden nuoremman kanssa ja saimpa aikaan supistuksiakin noiden kiukuttelujen ja tappeluiden takia.

Jonkin aikaa sängyllä makailin ja rauhoittui tuo masu onneksi ja nyt ei supistele ainakaan tällä hetkellä ja vihlomista ei tunnut ainakaan nyt.

Melkoisesti tääläkin potkitaan ja välillä oikein voimalla,eilen lapsia nauratti kun nuorin laittoi 2 bodyä päällekkäin mun mahalle ja vauva potkasi niin että bodyt pomppasivat nähtävästi jonkin verran ja kerran potkasi puolipotkarit koonaan masun päältä lattialle.

Vauva pyörii täysin ympäri tuola masussa koska välillä potkii ylös mutta automatkoilla kääntyy aina potkimaan tuota virtsarakkoa...

Mikähän siihe vaikuttaa niin paljon että vauva kääntyy kokonaan ympäri silloin kun autolla matkustetaan?

Mutta tämän päiväisen kiukuttelun ansiosta tein päätöksen etten lähde ennen vauvan syntymää lasten kanssa enään minnekkään kerran koulu alkaa pian ja mieskin on kotona,niin pääsen yksinkin meneen tai sitten pienemmällä porukalla ainakin kuin että kaikki viisi ihmistä lähdettäisiin.

Mutta eipä tässä ihmeempiä,pitää mennä juomaan kahvia ja rauhottumaan tästä kiukusta!

Rv 22+5