***LOKAKUISTEN LAUANTAI***
Kommentit (19)
Kateeksi käy kun lukee teidän muiden kirjotuksia kahenkeskisistä illoista ja öistä miehen kanssa :( Meillä tuo mies on niin huono lähtemään mihinkään, että vaikka hoitopaikka ois järjestettynä niin ei auta. Ja sitte minua tietysti ottaa päähän ihan satasella!
Miannille ja Nazulle toivon paljon liikkeitä vielä iltasella! Minulla oli viime raskaudessa kans näillä vkoilla 1vrk ajan sellasta ettei vauva liikkunu ollenkaan. Olin ihan paniikissa ja itkin ja en tienny mitä tehä, mutta onneksi sitte iltasella nukkumaan mennessä vauva ilmotti itestään tukevalla potkulla. Luulen, että sellanen päivän tauko on ihan normaalia, mutta en ite kyllä uskaltas pitempään ootella.. Tai th sano mulle että nla on sitä varten että siellä voi käydä tarkistaan asian. Samaten äitipolilla voi vkl käydä. Ei kannata HIRMU pitkään silti odotella! Eihän se kauaa kestä kun ne sydänäänet kuunnellaan. Ja ainaki kannattaa soittaa sinne äitipolille jos yli vrk kestää liikkeettömyys. Mutta tosiaan, se voi olla ihan vauvan unipäivä vaan, ei heti tarkota että ei ois enää hengissä :) Tsemiä!
Jenille ihanaa hääpäivää! Viettäkää oikein mukava ilta :)
Ja Lupicaille onnittelut ku saitte asunnon myytyä, toiv. saatte myös uuden tilalle ;)
Tervetuloa uudet keskustelijat minunki puolesta.
Mitä vielä ;) Niin, niistä menkkakivuista. Mitähän ne oikein on? Mulla tahtoo olla niitä kans välillä, mutta kestää max 5min kerrallaan. Otettiin niitten takia testejäki tulehuksista mutta eipä mitään löytyny. Nyt viimeks oli kyllä kohdunkaula pehmentyny, ei vielä pehmyt mutta oli lääkäri laittanu ruksin siihen kiinteä/pehmeä välille. Että liekö ne saanu niitä aikaan.
(.) Meijän masussa liikkeitä kyllä tuntuu, ei niin paljon kuin esikoiselta mutta ihan tarpeeksi kyllä nytki.
Eipä tässä muuta...
Jääsydän rv 25+4
Täällä ilmoittautuu kolmas, jolla ihan selkeitä muutoksia liikkeissä. Tyyppi melskasi ennen koko päivän kova tohinalla, niin että maha suorastaan heilui.....nyt on ollut jo pari päivää " hiljaisempaa" eli liikkeitä tuntuu vähemmän, tosi harvoin siis, ja ovat paljon vaisumpia. Ovat nykyään vähän niin kuin ne ensimmäiset liikkeet, eli pelkkiä kuplia.
Mä ajattelin itse, että on varmaan muuttanut asentoa, siksi tuntuu vaisuilta. Voihan olla että on sellaisessa asennossa, missä ei edes niin paljon mahdu liikkumaan.
Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri ja ajattelin odottaa sinne asti. Juttelin muutaman kaverini kanssa, ja molemmat sanoivat että ihan normaalia, toisella kaverillani oli 2-3 päivääkin välillä että tuntui ihan muutamia pieniä liikkeitä.
Mä olen siis melko varma , että syytä huoleen ei ole...mutta kannattaa toki soittaa neuvolaan, jos tuntuu epävarmalta.
Mummonikin sanoi tänään, että se nyt vetää siellä happea välillä, ja KASVAA :)
Juhlat on juhlittu,eilen siis vietettiin niitä kuoipuksen 4 vuotis kemuja.Meinas kyllä ottaa päivä tosi lujille,kun aamusta asti oli jalkojen päällä.Yön nukuin minäkin sitten huonosti.Jalkoja pakotti,oli kuuma,eikä oikeen meinannu mitään asentoakaan löytyä.Vessassa en käynny kuin kerran vaan.Aamusta väsytti sitten ihan vimmatusti ja nousinkin vasta kymmeneltä aamupuuron keittoon.
Tänään täällä onkin taas ollu ihan mukava helle päivä.Muutamien vilpoisempien päivien jälkeen on taas ihanaa kun oikeen paahtaa.Käytiin Pietarsaaressa Jaakon päivillä ja kyllä oli kadut niin täynnä ihmisiä,ettei tämän masun kans meinannu sekaan mahtua.Syömässä käytiin mäkkärissä,oli muuten syntisen hyvää!!
Kastelin kaikki pensaat ja kukat ulkosalla ja nyt kyllä alkaa jalat olla melkosen turvoksissa tästä tämänkin päivän seisomisesta.
Mies lähti viettämään kaverinsa kolmekymppisiä,joten lasten kans pidetään täällä taloa pystyssä.Mulla on jotenki aina niin orpo olo jos mies ei oo kotona kun alan illalla nukkumaan.Taidan olla vähän säälittävä!
Coe toivottavasti nyt ei olis mitään vakavempaa,mutta ainahan on parempi käydä tarkistuttamassa niin saa mielenrauhankin.Tuuhan ilmoittelemaan kun joudat!
Jeni siellä parhaillaan nauttii hyvästä ruuasta.Viettäkäähän mukavaa hääpäivää!!
Meijän vauva on kyllä niin villi tapaus ettei oo liikkeistä tarvinnu murehtia.Esikoinen oli meillä tosi rauhallinen masukki ja jatkuvasti sai olla pukkimassa ,että liikkuis ees vähän.Toivotaan että teijän vaavit nyt vähän vilkastuisivat,niin ei tarvis murehtia!
Nyt lähen hakeen lapsia sisällä,että saan ne suihkun ja iltapalan kautta sänkyyn! Kaikille toivotan mukavaa lauantai-iltaa!
Päivänsäde 28+6
Nukkunut huonosti myös... jokin pitää hereillä ja sitten on nuo älyttömät suonenvedot pohkeissa.
Öisin iskee ja välillä päivisinkin.
Vaaveli on taas erikoisen vilkas.. potkut tuntuu niin että tärähtää ja koko masu heiluu :D Tulee näitä kunnon sarja potkuja.
Kylkiä aristaa pikkasen kun tuntuu,että se tosiaan pitää potkujuhlat masussa.
Vessassa tulee käytyy milloin mitenkin. Kovasti vilkutteli silloin uä:ssä, että hoitajaakin nauratti.
Taitaa olla tulossa aika vilkas mukelo :D
Tylsää on... koneen ääressä. Koiraa käytin juuri ulkona ja mies on juhlimassa veljensä kanssa taas jälleen kerran... 8( *pyh*
Masuasukki innostui sitten taas potkimaan oikein potkusarjoja oikeaan kylkeen päin.
Jos sitä jädee ottas ja kattois jonkun leffan.. vapaa päivä kun tänää on ja omaa rauhaa. Pitää ottaa hyöty irti yksin kotona olemisesta :)
Rv.26 tänää tasan.
Heräsin viideltä kun en kertakaikkiaan saa unta kun jännittää että meneekö meidän tarjous asunnosta läpi.
Pakko puuhastella jotakin!
Eipä tässä muuta :)
-lupicaia 29+6
Tosi huono yö takana. heräilin vähän väliä ja joudun nykyään käymään pissalla jopa 4 krt yössä. Ja joka kerta tulee pissaa tosi paljon. Sitten mua vaivasi sellainen kiusallinen vaiva, että oikeaa jalkaa kutitti polven alapuolelta, mutta en paikallistanut, mistä kohtaa kutisi vaan tunsin vaan hirveätä kutinaa. Tosi outoa! Miten voi kutittaa vaikka ei tiedä mistä kohtaa tarkasti kutiittaa??? Se kutina tuli jostain " sisältä" . Aivan kauheaa oli oikeasti. Ja sitten ne liikkeet.. Vauva on kyllä oudon hiljainen. Tänään ei pääse edes neuvolaan. Pikkuinen liikkuu, mutta jotenkin hiljakseen ja vaisusti. Soitanko äitipolille?
Vettä sataa ja taitaa mennä siivoushommiin tämäkin päivä. Pitäisi lisäksi ostaa appiukolle 50-v lahja ja se on vaikea homma. Sillä miehellä on kaikkea ja liikaa. Komen työn takia se ei ehdi harrastaa mitään, silti sillä on kaapit pullollaan upouusia harrastusvälineitä joita se ei ole ehtinyt koskaan käyttää. Ne on myös absolutisteja niin ei voi viedä edes konjamiinipulloa. Mieskään ei keksi, mitä isä tarvisi tai mitä voisi viedä. Itku ja juhlat on huomenna!!!
Siitä tulikin mieleen, että vaatteita sinne ei ole. Onko muilla ollut vaikeuksia löytää odotusvaatteita? Mulla pitkät jalat ja vatsa aika alhaalla pituudestani johtuen eikä rinnat ole suuret. Eilenkin naistenvaateliikkeessa myyjä totesi kun valitin äitiyspaidan rintamuksen väljyyttä että " eikö sulla ole sitten rinnat yhtään kasvaneet?" Olisi pitänyt sanoa että mistä lähtien raskaus on vaatinut isoja rintoja. Imetykseen se ei ainakaan vaikuta tippaakaan. Ärsyttää! Ja kaikki äippähousut ovat lahkeesta lyhyitä. Kiva. Nyt loppuu valivali.
Nazu ja vauveli ja päälle 31 rv
Minä se olen ollut hereillä jo neljä tutia, kun töihin piti raahautua aamu seitsemäksi. Nyt sitten päätin pitää pienen tauon ja istahtaa koneelle. :)
Täällä on myös huonosti nukuttu yö takana, en tainnut kovin montaa tuntia nukkuakaan, kun eilen oli iltavuoro ja vasta puolikymmeneltä kotiuduin. Enpä siinä sitten malttanut mennä sänkyyn paljoa ennen kahtatoista ja mies tuli neljältä yöllä töistä, niin tietenkin heräsin ja taas oli niin vaikea saada uudestaan unen päästä kiinni... Plääh, nyt väsyttää.
Masussa on ollut todella vilkasta nyt muutaman päivä, välillä tekee oikeen pahaa, kun vauva painaa itsensä jotenkin ikävän tutuisesti ihan oikeaa kylkeä vasten. Mutta onnellinen olen siittä, että vauva on vilkas, koska kun esikoista odotin sain aina olla huolissni, että mitä sinne mahaan kuuluu, kun oli aina niin hiljaista.
Saas nähdä millainen riiviö tästä nyt sitten syntyy, kun on jo mahass näin paljon vikkaampi, kun veljensä oli (eipä ole hän enää rauhallinen).
Muuten olo on mukava, vaikkakin väsynyt. Masu on kasvanut valtavsti! Nyt alkaa omat housut todella ahdistaa, että pitäisi jo pikaisesti päästä ostamaan mammahousuja! Ootteko te muuten nähnyt jossain niitä mammalappufarkkuja? Sellaset haluisin aivan ehdottomasti, mutta en oo niitä mistään löytänyt. Onkohan Hennesillä? Esikoista odottaessa kiersin kyllä ihan joka liikkeen, mutta sillon niitä ei vaan ollut missään... Mutta luulis nyt jo jostain löytyvän, kun ovat kuitenkin jotenkin niin perus mammavaate.
Nyt palaan taas töiden pariin. Leppoisaa lauantaita kaikille lokakuisille! ;) Nautitaan mahoistamme, eiks niin...
Möhömassu rv 28 (vautsi, taas räsähti uus viikko tauluun! Kohta ollaan jo kolmessakympissä. ;))
Minä myös olen hieman huolestunut vauvan liikkeistä! Torstaina vauva liikkui tosi vähän. Eilen aamulla mylläsi vähän aikaa oikein kunnolla ja sitten ei enää mitään. Ei päivällä, ei edes tivolin musiikkipauhussa, ei nukkumaanmennessä. Yöllä kävin vessassa ja join lasin tuoremehua. Se yleensä saa melkoiset sembalot aikaseksi, mutta ei, nyt ei liikkeen liikettä. aamulla sitten tönin mahaa ja join makeaa mehua. Makoilin sängyllä ja pikkuhiljaa alkoi huoli iskeä. Nyt sitten n. 30min sitten tunsin pari vaisua (käden) liikettä tuossa alamahalla. Juu, meillä tuo toinen lapsi oli TODELLA hiljainen mahassa, mutta kun tämä yksilö on melskannut koko ajan niin paljon, että siksi hieman outoa tämmöinen. Ja täälläkun ei oo ees se synnäri auki, en sitten tiedä että oisko siellä kuitenki joku päivystävä kätilö tai jotain, että vois käyrää ottaa. Ehkä kuitenki odotan maanantaiaamuun ja jos ei tästä liikkeet lisäänny / voimistu niin soitan sitten neuvolaan.
Niin ja muutenkin maha tuntuu erilaiselta kuin ennen, semmoiselta pehmeämmältä ja jopa pienemmältä (??!!).
Mies lähtee päivällä reissuun, aikoi ottaa isomman tytön mukaan. Ja poika lähtee taas mummolaan yökylään, eli jään kuopuksen kans kaksin kotiin. Ihan kiva, saa vähän nauttia hiljaisuudesta jne. Vois vaikka käydä jonkun kivan kävelylenkin, kun on vaan yks lapsi. Nuo kaksostenrattaiden kera tehtävät reissut alkaa ottaa jo voimille.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Käyn kyllä taas päivän mittaa lueskelemassa juttujanne :))
T. Mianni ja se on nyt sitten 27+0
Olen silloin tällöin käynyt teitä kurkkimassa, vaikka enemmän tuolla ensikoissa sitten kirjoittelen :) Lokakuinen olen kumminkin, la 23.10. Nuo liikke-jutut kuullosti niin tutuilta! Eli aika samat fiilikset kuin muillakin, välillä iskee huoli kun vaihtelee niin paljon nuo tuntemukset päivästä toiseen. Toisena päivänä on oikein aktiivinen kaveri matkassa, toisinaan vetelee sikeitä vuorokauden ympäri... Mulle sopis kyllä, että tasaisin väliajoin ympäri vuorokauden muistais pieni ilmoitella itsestään ;) Mulla ainakin on joskus päiväkin välissä, ettei tunnu kuin korkeintaan joku hento hipaisu... Jotenkin en kuitenkaan ole kauhean huolissani, kun edes jotain aina tuntuu joskus :)
Ai niin, jollakulla oli myös vaateongelmia. Mä olen kiertänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat kaupat etsien " alapään vaatetta" mutta huonolla menestyksellä. Kaikki housut on niin kapeeta mallia, että näyttää mun päällä makkarankuorelta, vaikka en mielestäni olekaan mitenkään erityisen pullukka... Takapuoli ja reidet vaan on eriparia kuin muu kroppa :( Ja sama ongelma on siltä osin ollut jo ennen raskautta... Mun pitäis myös jotain vähän siistimpää löytää, kun viikon päästä on serkun häät. Mahakaan ei vielä ole mikään valtaisa, mutta näkyy jo kumminkin vähän ja tuntuu sitäkin enemmän, ainakin vaatekaupoilla ;)
Terveisiä kaikille lokakuisille lähettää Ope ja Ahaa rv 26+5
Pojat siivoaa autoa ja minä väännän lounasta. Poika istuuu auton ratin takana ja vaihtaa biisejä ja aina kun uusi alkaa niin pomppii penkillä ku joku diskokuningas. Hauskan näköistä!
Ikävää, Mianni, että masuvauva aiheuttaa huolta. Toivottavasti alkaa taas jonkinmoinen liikehdintä, niin pääset viettämään viikonloppua rauhassa. Kyllähän niitä uneliaampiakin kausia vauvoille tulee ja nyt kun alkaa tuo tilakin kokoajan vähenemään.
Mulla on ollut tosi kipee eilisilta taas kun vauva on jo melko jämäkästi pää alaspäin ja terkkarin mukaan tosi alhaalla. Se nimittäin tuntuu ja vihloo alapäähän ihan todella. Ja vessassa juokseminen on ihan jatkuvaa!! Välilä oikeesti tuntuu että jalat lähtee alta kun vauva hutkasee tuonne jonnekin. Tämäkin vaiva alkaa aikasemmin kuin ekalla kertaa, sillä silloin poika kääntyi lähtöasemiin vasta 35 vkolla.
Muuten kaikki ok ja ihanaa viikonloppua viettämään.
Terkuin, Aleksanteri ja Sirpukka tasan 30
Meillä 1v4kk:n kuume on laskenut asteella, nyt enää reilu 38 kuumetta ja on jo käytännössä ihan normaali itsensä. Eilenkin oli ihan hyväntuulinen, mutta väsynyt ja nukkui paljon, ja aina herätessä itki kovasti. Nukkuikin yöllä sitten suurimman osan meidän välissä, mikä oli minusta ihanaa... :) Ei ole pidetty häntä meidän sängyssä nukkumassa yli puoleen vuoteen, kun olen pelännyt että putoaa vuoteesta.
(.) - Eilen kirjottelin tonne aihe vapaalle neuvoja kysellen, kun mulle tuli illalla monen tunnin mittaisia " menkkakipuja" . Ei auttanut oikein ibuprofeeni eikä vessareissu. Nelisen tuntia niitä jatkui. Jotkut tuumasivat että pitäis käydä näytillä, jotkut taas että tavallista... en tiedä oikein mitä uskoa, esikoisesta en muista " menkkakipuja" ennen kuin vähän ennen synnytystä. Tänä aamuna ei ole onneksi ollut samoja. Eilen myös supisteli tosi helposti. Täytyy varmaan seurata tilannetta, en ainakaan tee mitään rankempaa tänään.
Alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän se kun on jatkuvaa kremppaa. Viimeksi kuluneen viikon aikana on ollut huonoa oloa, iskiaskipua, liitoskipuja, supistelua ja nyt noita menkkakipujakin, kaikki selvästi raskauteen liittyvää. Oli kai sitä jotain ekassakin raskaudessa, mutta en vaan muista?! Jotenkin nyt vaan tuntuu niin vaivaiselta koko ajan.
Eipä tässä kai sen kummempia... Väsynyt on olo, johtunee noista huonosti nukutuista viime öistä. Taidankin mennä päiväunille yhdessä esikoisen kanssa kohta.
Hyvää viikonloppua itse kullekin.
Coe rv 26+6
Mulla kans takana huono yö, väsytti, mutta ei vain tullut uni millään, muutaman tunnin pätkän sain nukuttua ja nyt tosi väsyny olo :(. Mies oli viihteellä illalla ja nyt aamulla lähdettiinkin esikoisen kanssa heti aamupalan päälle kahdeksalta liikenteeseen, että mies saa nukkua päätään selväksi. Toiveissa kun on että iltapäivällä jaksaa jo esikon kanssa touhuilla ja minä saan vähän siivoilla.
Eilen kävin lindexin loppualesta hamstraamassa muutaman 50 ja 56 senttisen ihanuuden. Sukupuolesta ei ole tietoa, mutta vaaleansinistä ja vihreää ostelin oman tuntemuksen mukaan :D. Tyttövaatteita kun löytyy kotoa jo, mutta ei niitäkään nuin pieninä. Esikoiselle ostelin vain 62 koosta lähtien, mutta nyt päätin että vauva saa olla jo heti alkuun sopivissa.
Camelot: Mekin ilmoitetaan ristiäisissä avioitumisesta, jos ehditään sormukset sitä ennen vaihtaa, muuten jää ilmoitus odottamaan seuraavia perhejuhlia mitkä sitten ovatkaan... Päästään syksyn aikana muuttamaan omakotitaloon vuokralle tästä rivitalosta niin sitten tuon muutoksen yhteydessä vaihdetaan siviilisäätykin, vähemmällä paperisodalla pääsee toivottavasti kun useampi ilmoitus samalla kertaa. Nyt kun vaan sais pian varmuuden milloin muuttokuorman saa pakata, TOIVOTTAVASTI ennen vauvan syntymää.
-mutsikk@
.. lohuduttavaa kuulla, että sinua vaivaa sama liikepohdinta kuin täällä. Ei ole kiva juttu! En minäkään saa vauvaa liikkumaan edes yöllä, yleensä pieni melskasi aina sen jälkeen kun kävin vessassa. Mutta kun ei oikein tiedä soittaako edes mihinkään, kun kuitenkin hentoja liikkeitä tunnen silloin tällöin. Ilmoittele, miten teillä tilanne jatkuu - toivotaan, että meillä molemmilla alkaa pian sellainenkin melske, ettei tarvi murehtia enää!
Mun oli pakko käydä ostamassa kaupasta ihan perus pullapitkoa - teki ihan kamalasti mieli " pullamössöä" . Olen jo pitkään ollut ns. " makealakossa" eli en osta mitään makeata, kylässä syön jos tarjotaan, mutten kotona, mutta tänään en voinut itselleni mitään. Olo kyllä oikeasti helpottui ja piristyin kahvikupin ja kolmen (hui..) pitkosiivun jälkeen. Mies harkoissa ja pitäisi lähteä tytsyn kanssa ulos. Tekis mieli kävelylle kun sateen jälkeen on niin raikas ilma!
Hyvää vkloppua kaikille lokamasuille;)
nazu ja vauvakakkonen
Siis että tuntuu sille kun olisi menkat, varsinkin puuhatessa jotakin.
Esikoisesta oli sama tunne viimeiset ainakin 10 viikkoa, joten en ole huolissani.
Minulla pitää koskea niin että en tuolilla pysy ennen kuin tapahtuu mitään kohdunsuulla - eikä aina silloinkaan tapahdu mitään :/
Joillakinhan voi tapahtua kohdunsuulla jotakin joten mars lääkäriin siitä jos sille yhtään tuntuu! Parempi käydä turhaan kuin että jää odottelemaan kohtalokkain seurauksin.
Minulle on tainnut tulla vanha tuttu korvakäytäväntulehdus. Se oli viime raskaudessa 5 tai 6 kertaa. Huoh.... Mitähän vielä :(
Pakkasin keittiöstä kaiken mikä irti lähti - sitten loppui sanomalehti mihin kääriä laseja ;D
Mitähän vielä pakkaisin? Tässä se aika kuluu odotellessa että meneekö se tarjous läpi. Hitsi että jännittää!
Tervetuloa uusille, teitä taisi olla useampi jo aikaisemminkin.
Rohkeasti juttua vaan, aina me samat kirjoitellaan tänne, tylsää :)
Minäkin jauhan vain että muutto sitä, muutto tätä...
-ja samat viikot edelleen...
Ikävää kuulla, että siellä Nazu ja Mianni joutuvat murehtimaan masuasukkaan liikkeistä :( Kyllä se vaan niin on, että kun kuitenkin tässä vaiheessa liikkeitä tuntuu niin tiuhaan ja tasaseen ja tietyissä tilanteissa (esim. just vessareissulla tai mehulasillisen jälkeen) ja jos poikkeavuutta ilmenee niin totta helkkarissa siinä on huolesta ympyrkäisenä :( Itse kuitenkin ajattelisin, että eikös aina ole hyvä merkki, että kuitenkin niitä liikkeitä tuntee...vaikkakin sitten hentoisiakin...?! Mutta kyllä mä varmaan jo teinä olisin jonnekin soitellut, huolestun aina niin kovin pienestä!
Toivottavasti tämä poju jatkaa samaa rataa tätä liikkumista, ettei tarvii mamman huolestua!!! Tää on kyllä ollut tosi aktiivinen tapaus siitä lähtien, kun alkoi liikkumaan. Ei puolta tuntia ole liikkumatta (tietty yöllä voipi olla, en heräile vauvan liikkeisiin) ja joskus kun on niin jo silloin jo tuppaan hermostumaan ja pitää vähän töniä pojua liikkeelle.
Oltiin tuossa motocrossiradalla kattelemassa, kun pojat ajelivat ja masussa alkoi aikamoinen myllääminen...tais pärinä olla mieluista (tai sitten päinvastoin?!)
Vai mahtuu Lupicaialle vielä " vanhat" farkut jalkaan....heh, mä en viitsi ees koittaa, eivät varmasti tule ees polvien yli :D:D Mun kaikki farkut on mallia lantio ja koko n. 27" eli haaveeksi jäisi ;)
Meillä tänään sitten on se 6-vuotishääpäivä ja sain isännältä lasista tehdyn sellaisen hmmm...mikäköhän olisi oikeelta nimeltään...." koriste" , johon on kaiverrettu koira.....Oikein nätti ja tosi painava:) Kävi sen kultasepänliikkeestä ostamassa. Tuolla se nyt on kaiuttimen päällä koristeena.
Mun ostamani konjakki oli oikein mieluinen. Meillä isäntä on aika perso, mutta myöskin hyvin tarkka noitten konjakkien kanssa ja tuo on kuulemma sellaista mitä hän ei ole ees saanut maistaa eikä oo ikinä ite raaskinut ostaa :) Sitte vielä ilmoitin, että olen varannut meille pöydän ravintolasta klo 19. Sekin oli oikein mieluinen " yllätys" !
Mä eilen laitoin kaikki uudet vaatteet äitiyspakkauslaatikkoon ja kaikki muut tavarat kokosin siihen pahvilaatikkoon, jossa äitiyspakkaus tuli. Olihan niitä vaatteita jo aika lailla montaa sorttia :)
Tarvisi alkaa siivoomaan taas vaihteeksi, eilen pidin " välipäivän" ...ai ai :)
Mukavaa lauantaipäivän jatkoa kaikille!!
Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 29+6
Ah, mikä rauha. Mies ja kaks muksua lähti reissuun ja kuopuskin meni päiväunille. Anoppi oli aikonut ottaa isomman tytön niille ihan yöksi (ei oo ollu aiemmin kuin pari kertaa ja edellisestä kerrasta on aikaa jo reilusti yli puoli vuotta). Hieman jännittää miten menee, mutta tyttö oli kyllä niin tohkeissaan yökylään pääsystä, että tuskin tulee ongelmaa. Luvattiin miehen kans hakea tyttö illalla kotiin, jos ikävä iskee.
Liikkeistä: Hiljaista, hiljaista on, todella. Niiden kahden hipaisun lisäksi tuntui tuossa muutama tunti sitten kaks peräkkäistä muljausta, aivan kuin vauva ois kääntäny kylkee tai jotain. Ja muuten ei siis mitään. Mutta lupasin miehelle etten ala panikoimaan, vaan katotaan ihan rauhassa sinne maanantaihin. Mies myös muistutti,että muutkin masukit on meillä tehny samaa. Ja oikeessa on. Tosin nyt syön täällä suklaata (ihan tietysti VAAN sen vuoksi, että vauva virkistys;) joten katsotaan mitä tapahtuu.
Hupaisaa, että jollain mahtuu vielä vanhat housut jalkaan. Mulla se on yleensä tapahtunut viimeisen kerran joskus rv 12 paikkeilla ja sitten seuraavan kerran n. 6kk:n päästä synnytyksestä JOS olen aktiivisesti laihduttanut.
Jenille oikein mukavaa hääpäivää!!!! Nauttikaa illasta.
Minäkin olen tässä pikkaisen suunnitellut, että jos pääsis miehen kans kaksin johonkin viikonlopuksi syyskuussa, kun on miehen synttärit. Tosin meillä ei oo vielä koskaan ollu lapset kahta yötä peräkkäin hoidossa jne eli ihan suunnitteluasteella vielä olen. Tarkoitus ois siis vähän miehelle yllätyksenä järkätä se reissu. Mutta, saa nyt nähdä. Ainoo toivo ois se, jos äitini ottas tuon kuopuksen, sitä kun ei oikeen muualle voi jättää (vierastaa yhä sen verta paljon).
Mutta, nyt käytän tilaisuuden hyväksi ja lähden raivaamaan pojan huoneesta KAIKEN ylimääräisen roinan veks. Se ei nimittäin onnistu, jos jompikumpi isommista lapsista on kotona..
" Menkkakivut" jatkuikin sitten tänään ja on supistellut tosi herkästi levossakin, vaikka olen yrittänyt vaan olla ja lepäillä (kannettava sängyssä). Soitin lopulta Kättärille ja tuumasivat että kun on näin paljon viikkoja ja noin pitkäkestoista kipua niin pitää mennä näytille.
Eli lähdetään sinne kun esikoinen pannaan unille seiskan maissa... Toivottavasti ei ole mitään hätää vaan kaikki on ihan ok ja kotio pääsee takas. En itsekään usko että olisi suurempaa hämminkiä, mutta jotain ohjeistusta kaipaan kun tosiaan on kipu ja supistelu jatkunut lepäillessä.
Piti tulla vaan sanomaan kun tietysti kuitenkin mietityttää enkä viiti ketään muutakaan huolestuttaa. Kerron sitten mitä sanottiin.
Coe