Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minuu parisuhteessa

apua
05.10.2020 |

Hei!
Minä ja mun poikaystävä oltiin seurusteltu vuosi ja sitten muutettiin yhteen asumaan. Nyt ollaan asuttu yhdessä 4kuukautta ja koko ajan mua vaan on ahdistanut ihan hirveesti! Poikaystävä on aivan täydellinen, hänessä ei ole mitään vikaa ja hoitaa kaikki kotityötkin mukavasti ja kohtelee mua kun prinsessaa. Oon ite 20v poikaystävä parivuotta vanhempi.

Tuntuu etten saa myöskään yhtään omaa aikaa ja nautin myös itekseni olelusta. Sillon kun asuttiin erillään kaikki oli hyvin. Nyt poikaystävän läheisyys ahdistaa....

Mitä teen? Kyseessä on mies jonka kanssa oikeasti haluan elää elämäni. Lähteekö tämä ahdistus koskaan pois:(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun täytyy ottaa omaa aikaa! Harrasta ja tapaa ystäviä, ulkoile, lue, tee mitä vaan mitä ennenkin teit kun olit yksin. Ei yhdessä asuminen tarkoita sitä, että pitää koko ajan kyhnätä yhdessä.

Vierailija
22/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin oon vaan kotona, koska mulla ei oo koulupaikkaa tai työpaikkaa tällä hetkellä. Käytännössä koko elämä pyörii tän mun miehen ympärillä.

Vaikka saankin olla kotona itsekseni silloin kun mies on töissä koen että elän vain häntä varten.

Meillä on poikaystävän kanssa mukavaa yhdessä ja kaikki sujuu muilta osin hyvin. Kaipaan vain sitä aikaa kun minua ei ahdistanut ja saisin elää elämääni ilman tätä kamalaa tunnetta:( En halua menettäö tuota miestä, hän on minulle niin rakas.

Teiltä on tullut ihania vastauksia, kiitos niistä! Ehkä se johtuu tosiaan siitä että mies haluaa jatkuvasti kyöhnätä kanssani eikä hänelläkään ole mitään muuta kuin minä ja työpaikka. Kun hän ei ole töissä, ollaan 24/7 yhdessä. Harmittaa kun esim nyt haluan lähteä reisuunkin yksinäni, sillä liika yhdessä olo on ajanut minut ihan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme että ahdistaa. Ei ole tervettä että sinun elämäsi pyörii miehen ympärillä ja elät vain häntä varten.

Tarvitset nyt jotakin omaa tekemistä. Mitkä asiat kiinnostavat sinua? Aloita vaikka käymällä joka päivä kävelyllä jos et muuta keksi. Sinun täytyy päästä säännöllisesti ulos asunnosta ettei päivät kulu siihen että odotat vain miestä kotiin.

Suosittelen lämpimästi että haet töitä ja/tai opiskelupaikkaa, se antaisi sisältöä elämään eikä ole millään tavalla mieheen liittyvää toimintaa. Myös jollekin kurssille voi mennä vaikkei koulua kävisikään. Kansalaisopistolla ym. on monenlaista mielenkiintoista.

Voisitteko alkaa viettää osan ajasta erillään? Onko sinulla kavereita ja sukulaisia joiden luona voisit käydä ilman miestä?

Kuulostaa että olet jotenkin lamaantunut etkä osaa tehdä asioita ilman miestä. Teidän pitäisi nyt oikeasti vähän erkaantua toisistanne jotta saisit tilaa olla rauhassa ja hengähtää. Jos ette tee asialle mitään, niin on vaarana että sinua alkaa ahdistaa niin paljon ettet enää voi olla suhteessa miehen kanssa, tai joudutte muuttamaan erillenne.

Mieti asioita mistä pidät ja missä haluaisit käydä. Ala toteuttaa niitä ensin parina päivänä viikossa ja tarkkaile tuntuuko paremmalta. Voisitko käydä vaikka parin päivän reissulla jossakin? Miehellekin olisi hyvä keksiä jotain muutakin tekemistä kuin pelkästään sinun kanssasi oleminen.

Tykkäätkö kuunnella musiikkia tai äänikirjaa? Voisit vaikka iltaisin laittaa tunniksi-pariksi kuulokkeet korville, kuunnella jotakin toisessa huoneessa kuin missä mies on, ja kieltää miestä häiritsemästä sinä aikana.

Jotakin teidän täytyy nyt tehdä asialle, ja se vaatii sinulta omatoimisuutta ja aktiivisuutta. Tsemppiä, toivottavasti löydätte jonkin toimivan ratkaisun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä