Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viisaudenhampaanpoisto

Vierailija
20.12.2013 |

olen menossa lähiaikoina viisauden hampaiden poistoon. ilmoitin työantajalle leikkauspäivämäärät. työvuoroissa näkyy vapaapäiviä kyseiselle viikolle 5 ja työpäiviä 2. voiko työnantaja tehdä kyseisesti? onhan mahdollista että olen seuraavana päivänä työkykyinen ja minulla ei ole työsopimukseen merkittyä viikkotuntimäärää täynnä. lisäksi työantaja sanoi että sairasloma jotka joudun ottamaan leikkauksen takia on palkatonta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viisaudenhampaan poistossa. Kaksi hammasta on nyt leikattu pois.Molemmilla kerroilla olisin saikkua saanut....

Vierailija
2/11 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kaikki neljä viisaudenhammasta perjantaina ja vasta seuraavana tiistaina olin työkykyinen. Suu turposi ja sattui saatanasti, kipulääkkeenä oli oksikodino joka pisti pään sekaisin eli joka tapauksessa olin joko kivuissa tai aineissa ekat kolme päivää. Anteeksi semantiikka ei ole ihan selkeä mutta toimenpiteen aikana olin nukutettu, en tiedä onko se sitten leikkaus vai poisto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota ööö... ei viisaudenhampaiden poistosta mitään sairaslomaa todellakaan tule! Ei se hampaan/hampaiden poisto nyt niin iso juttu ole. Olet ihan työkykyinen poiston jälkeenkin.

Vierailija
4/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse ensin. Se on kuitenkin ikuinen toimenpide etkä enää sen jälkeen saa hammastasi takaisin.

Vierailija
5/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:18"]

Tota ööö... ei viisaudenhampaiden poistosta mitään sairaslomaa todellakaan tule! Ei se hampaan/hampaiden poisto nyt niin iso juttu ole. Olet ihan työkykyinen poiston jälkeenkin.

[/quote]

Blaa blaa blaa. Minulta leikattiin 2 viisaudenhammasta, en pystynyt syömään enkä puhumaan kahteen päivään ja naamani oli turvonnut & mustelmilla, joten todellakin sain sairaslomaa asiakaspalvelusta. Ihanaa kun ihmiset huutelevat "faktoja" tietämättä asioista mitään....

Vierailija
6/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kommentoi: Viisaudenhampaan poisto on ihan rutiinitoimenpide ja siitä ei tule (eikä tarvitsekaan tulla) sairauslomaa. Sen sijaan viisaudenhampaiden leikkaaminen saattaa olla isompi asia, mutta ei sekään välttämättä tarkoita saikkua. Itseltäni on poistettu kaksi viisuria - ei saikulle tarvetta, vaan saman tien duuniin ja yksi leikattu, ei tarvetta saikulle. Ap kyseli nimenomaan viisurin poistosta, joten oletin sen olevan poisto - eikä leikkaus.

Vierailija
7/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:20"]

Harkitse ensin. Se on kuitenkin ikuinen toimenpide etkä enää sen jälkeen saa hammastasi takaisin.

[/quote]

Oletko nyt ihan tosissasi? Viisaudenhampaista on useimmille enemmän haittaa kuin hyötyä. Aiheuttavat usein infektioita ympäröivässä kudoksessa, karioituvat sijaintinsa takia helposti ja seiskojen sekä viisureiden väliin muodostuu helposti parodontiittia juuri tuon sijainnin ja vaikean puhdistettavuuden seurauksena. Ei niitä kukaan huvikseen poistata.

Vierailija
8/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehtuneet molemmin puolin useita kertoja. sen takia poistetaan ja nimenomaan leikkaamalla. eniten mietityttää se että voiko työnantaja ottaa minulta ne puuttuvat16 työtuntia omanpään mukaan pois koska menen hammasleikkaukseen. eihän minulla ole oikeutta sairaslomaan jos ei kyseisellä viikolla ole merkitty minulle oikeutettuja työtuntejakaan. joten jos menen leikkaukseen niin saan palkan vain 14 tunnilta.? vaikka soppari on tehty 30 tunnin työviikko ajalle..-ap-

Vierailija
9/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on kaikki viisaudenhampaat poistettu ja kyllä sairaslomaa siitä tuli

Vierailija
10/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut viisauden hampaidenpoistosta (kaikki kerralla) kaksi päivää saikkua jo 90-luvulla.

Onko pakko ilmoittaa kuinkapaljon etukäteen? Peruisin leikkauksen ja seuraavalla kerralla ilmoittaisin leikauksesta vasta kun tuntilista on jo tehty että ai joo mulla muuten olikin ylihuomenna leikkaus ja tulen seuraavana päivänä töihin. Saikuista en puhuisi mitään. Jos hammaslääkäri sitä kuintekin kirjoittaisi, niin pakkohan se oli pitää.

Vierailija
11/11 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisurin poistosta määrätty saikku ei taida olla palkallista muutenkaan, jos ei mistään akuuttipoistosta ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme