Asunnonvälittäjien ärsyttävät puolet
Kun etsin asuntoa törmäsin asunnonvälittäjien oivaan hoputuskikkaan, kertovat ostajalle että "illalla/huomenna on tulossa asuntoa katsomaan Tosiostaja Ruotsista/Kuopiosta eli jos kämppä kiinnostaa niin kannattaa jättää tarjous heti". Valettahan tuo varmalla ostajalla pelottelu on, pyrkivät manipuloimaan ihmisiä tekemään hätiköidyt kaupat.
Mitä kokemuksia muilla?
Kommentit (10)
Joo. Paras tapa saada mut toteamaan että mä sitten vetäydynkin kokonaan, kun teillä on noin varma ostaja. Yleensä muuttuu ääni kellossa samantien.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Paras tapa saada mut toteamaan että mä sitten vetäydynkin kokonaan, kun teillä on noin varma ostaja. Yleensä muuttuu ääni kellossa samantien.
Ai "yleensä"? Osteletko oikein useinkin asuntoja?
Välittäjät kurvaa yleensä paikalle kalliilla autolla ja kiireisenä. Ne ei jaksa tarkentavia lisäkysymyksiä, varsinkaan mistään edullisemmasta asunnosta joka ei tuo heille hyvää liksaa. Ja kova hoppu seuraavaan paikkaan tekemään niitä miljoonakauppoja.
Myykää osakkeenne itse, ei välittäjällä ole mitään muuta annettavaa fiksulle asunnonmyyjälle kuin ehkä realistisempi hinta-arvio. Yhden illan kannattaa lukea asunnon myynnin perusasiat netistä. Tilaatte asunnon paperit isännöitsijältä ja teette huolella ilmoituksen nettiin. Ihan suhteettomat palkkiot.
Mihinkään lisäkysymyksiin ei osata vastata. Asioista luvataan ottaa selvää mutta ikinä ei palata asiaan.
Liski olisi luotettava asunnonvälittäjä *Tirsk*
Ne on sellasia ovenavaajia että siihen nähden iso palkka.
Ei vaikuttaisi mitenkään. Toteaisin vaan että ”ai jaa, no sitten jos tämä nyt menee niin täytyy katsella muita sopivia asuntoja. Onhan noita!”. En muutenkaan näytä olevani erityisen kiinnostunut tietystä asunnosta, vaan annan ymmärtää että muitakin vaihtoehtoja on mietinnässä. Kuten kyllä yleensä onkin. Olen sijoittajana ostanut ja myynyt useita asuntoja, ja myös omaa kotia vaihtanut useamman kerran. Mikään kämppä ei ole niin hyvä, etteikö lopulta löytyisi ihan vastaavaa, tai jopa parempaa. Ei kannata kiirehtiä kun kuitenkin aika isolla rahalla pelataan, eikä myöskään kannata maksaa liikaa saadakseen juuri jonkun tietyn asunnon.
"Sijoittajat on ollut tosi kiinnostuneita, huomennakin tulee sijoittajaporukka etelästä jne. katsomaan"
Ostamani asunnon tapauksessa välittäjä lähetti viestin: "asunnosta on tullut toinen, täsmälleen samansuuruinen tarjous ja nyt myyjä päättää kenelle haluaa myydä, jos et halua korottaa tarjoustasi?" No korotin tonnilla ja sain asunnon, mutta epäilen myyjän vain vedättäneen minua tuolla. Sinänsä outoa, että välittäjällä ei ole mitään todistusvelvollisuutta toisen tarjouksen olemassaolosta, vaan voivat vedättää tuolla tavalla.