Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa sanoa olevansa kaunis?

Vierailija
20.12.2013 |

Jos sanoo olevansa kaunis, tullaan heti haukkumaan itsekeskeiseksi ja tyhmäksi. Kun korjaa olevansa vielä älykäskin, tullaan haukkumaan itsekeskeiseksi omaan napaan tuijottelijaksi. Miksi ei saa olla tyytyväinen itseensä? Onko se muilta pois? Jos sattuu nyt vain olemaan kaunis ja fiksu, pitääkö valehdella? Onko jotenkin arvokkaampaa olla vaatimaton ja vähätellä itseään?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa tuntemani ihiminen, joka kehtaa ääneen tykätä omasta ulkonäöstään. Ei, en ole klassisen kaunis tai naisellinen, mutta itse tykkään siitä miltä näytän. Ja olen vanhemmilleni kiitollinen geeneistäni. Olipa se sitten naama, joka itseä miellyttää tai aivot, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Kenen tahansa ulkonäkö on parhaimmillaan onnellisena ja sitä kelpaa katsella niin itse peilistä kuin toistenkin kadulla;) Olen kokenut todella vaikeita aikoja lapsena ja aikuisena, nyt olen niin hemmetin kiitollinen, että olen tässä juuri tällaisena!

Vierailija
22/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on väärin olla tyytyväinen ulkonäköönsä. Varsinkin jos on nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:25"]

Olen ainoa tuntemani ihiminen, joka kehtaa ääneen tykätä omasta ulkonäöstään. Ei, en ole klassisen kaunis tai naisellinen, mutta itse tykkään siitä miltä näytän. Ja olen vanhemmilleni kiitollinen geeneistäni. Olipa se sitten naama, joka itseä miellyttää tai aivot, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Kenen tahansa ulkonäkö on parhaimmillaan onnellisena ja sitä kelpaa katsella niin itse peilistä kuin toistenkin kadulla;) Olen kokenut todella vaikeita aikoja lapsena ja aikuisena, nyt olen niin hemmetin kiitollinen, että olen tässä juuri tällaisena!

[/quote]

Loistavaa! :) meitä on liian harvassa. Olen sitä mieltä, että jos kaikki hyväksyisivät itsensä, he hyväksyisivät myös muut paremmin ja sitten kaikilla olisi hyvä mieli. Itsekin olen käynyt läpi rankkoja asioita, mutta nyt parin vuoden ajan kaikki on ollut hyvin. Olen niin kiitollinen elämästäni ja tyytyväinen itseeni :) ihanaa, että sinäkin olet! T. Ap

Vierailija
24/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus nrolle 21, olen 17.

Niin tuolla aikaisemmin joku toinen kommentoi että "kauneus vaikuttaa todellakin kohteluun, maailma on erilainen rumalle ja kauniille". Vastasin siis tuohon viestiin ja puhuin siis yleisesti siitä että miten kauneudella uraa/hyötyä tekevät joutuvat kokemaan. 

Et näytä ymmärtävän että ei ole oikeastaan faktisen kaunista naista, on naisia, jotka elävät eri rooleissa. Tarkoitin että "kaunottaren roolissa" elävä nainen on itsekeskeinen pyrkyri ja pettää usein lähimpänsä.Se on tietty ihmistyyppi ja puhun siis olemassaolevista ihmisistä. Sanoin että toiset kauniit naiset ovat kilttejä ja joutuvat hyväksikäytetyksi. Tämäkin on tarinaa todellisesta elämästä. Kauneus on maailmalla kauppatavaraa, ei siihen naisen itsetunto vaikuta.

Sinusta esim. saa käsityksen että sinulle on tärkeää että ulkonäkösi huomioidaan ja haluat korostaa sitä itse ilman että kenelläkään olisi oikeutta sanoa että kyse on itsekeskeisyydestä. Katsopas, jos sulla olisi oikeasti hyvä itsetunto, et välittäisi ihmisten reaktioista, mutta koska vedit herneen nenään munkin kommentista, se todistaa ettet ole itsellesi ihan rehellinen.

Plastiikkakirurgiasta puhuin siinä yhteydessä, jossa keskustelin työstä, jossa ollaan ulkonöällä. Silloin on melkein pakko peittää ikääntymisen merkit ja muutkin. Ihan faktaa siis.

Yli hilseen meni sulla parisuhdekommenttikin. Tarkoitin että se miestyyppi joka priorisoi naisessa ulkonäköä, toimii usein aika stereotyyppisesti: hänelle nainen ei ole yksilö vaan tietty statussymboli, esine. Sellainen mies ei edes näe naisen luonnetta.

Vierailija
25/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää oppia ilmaisemaan niin, että "olen omasta mielestäni kaunis" ja "olen omasta mielestäni fiksu". Ei vain, että "olen kaunis" ja "olen fiksu", ikään kuin kaikki maailmassa olisivat sitä mieltä. Jälkimmäinen ärsyttää usein ihmisiä, koskee muuten aikalailla mitä tahansa mielenilmaisua. Omaa näkökulmaa ei kannata tuoda esille yleisenä, universaalina totuutena, vaan omana mielipiteenä, ja siksi muistaa sanoa aina tuo, "omasta mielestäni...", "minun mielestäni...", "minä olen sitä mieltä..." jne. Sitä välttää monet riidat kun muistaa tämän. Näin siis minun mielestäni. :) 

Vierailija
26/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin joskus toteamaan, että pidän omista kasvoistani. Päälleni lähes syljettiin. Omista kasvoistaan en saa pitää.

:)

Vierailija
27/40 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 00:23"]

Mikäli oot kaunis niin miehet sanoo kyllä sen. Mene kapakkaan koklaan sanooko kukaan sua kauniiksi.

[/quote]

No pillua ne vaan haluaa sillä kauniiksi hokemisellaan. Höh. 

Olen ruma nainen, mut kauniiksi muakin on haukuttu illan viimeisen biisin aikana. Loukkaannuin. Ei kyl herunut.

Vierailija
28/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne muut sen huomaa sanomattakin :)

mua varsinkin hieman arkisen näkösenä vituttaa, et oikein tullaan hieromaan sitä, et "kun mä oon niin kaunis, ihan siis aidosti tiedostan sen hölö hölö..." Mitä siihen pitäis sanoa, varmaan onnitella. ei ole hyvätapaista levennellä rahoillaan, ulkonäöllään tms. Miksi koet sen tarpeelliseksi?

Vierailija
29/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:26"]

Jos sanoo olevansa kaunis, tullaan heti haukkumaan itsekeskeiseksi ja tyhmäksi. Kun korjaa olevansa vielä älykäskin, tullaan haukkumaan itsekeskeiseksi omaan napaan tuijottelijaksi. Miksi ei saa olla tyytyväinen itseensä? Onko se muilta pois? Jos sattuu nyt vain olemaan kaunis ja fiksu, pitääkö valehdella? Onko jotenkin arvokkaampaa olla vaatimaton ja vähätellä itseään?

[/quote]

Vaatimattomuus on tekopyhää. Kehuskelukin on ärsyttävää. Parempi laittaa burkha päälle. Kaikki on niin väärin.

Vierailija
30/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi pitää itseään kauniina, mutta on monien mielestä keskiverto tai vähän sen yläpuolella. Kauneus on subjektiivista. Siksi en sillä kehuskele. Muutenkin, who cares.

Vierailija
31/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja yleensä ihmiset pitävät itseään paremman näköisenä kuin ovat.

-4

Vierailija
32/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nyt esim. täällä palstalla, jos puhutaan vaikkapa saadusta kohtelustaTai kokemuksista, johon kauneus olennaisesti liittyy. En livenä mene kenellekään kertomaan, että hei, oon kaunis, näetkö :D enkäeveile sillä ilman syytä. T. Ap

Vierailija
33/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on minusta se, miltä itsestä tuntuu. Jos kokee olevansa kaunis, niin hyvä! 

Vierailija
34/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kehuskele rauhassa olevasi kaunis, mutta muista, että kaikki eivät ole samaa mieltä :)

Minäkin olen mielestäni kaunis, mutta tiedän, että en kaikkien makuun. Olen tummatukkainen, hoikka ja tyylini on klassinen. Joku voi pitää vaaleaverikköä, sporttista ja räväkkää kauniina ja minua ei.

Vierailija
35/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihminen livenä sanoo, että on kaunis niin se on kunnioitettavaa. Tällaisella palstalla sellaisen kirjoitteleminen on kuitenkin jotenkin joutavanpäiväistä. Jos itse uskoo olevansa kaunis, miksi sitä pitää tulkuttaa palstoilla Jos taas livenä haluaa sen kertoa, se on jo ihan ihailtavaa:)

Vierailija
36/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, siis missä yhteyksissä ja kenelle voi sanoa itseään kauniiksi? Itse en usko että ketään toista kiinnostaa kuulla mitä mieltä olen omasta ulkonäöstäni. Kai he nyt päällepäin näkevät olenko kaunis vai en.

Vierailija
37/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus harvoin liittyy saatuun kohteluun, enkä keksi yhtään kokemustakaan johon se olisi liittynyt.

Useimmat nuoret naiset vaan sattuvat olemaan "tavallisen kivan näköisiä" eli vastaavat tämän hetken muotia, hoikka, pitkät hiukset ja suht kivat vaatteet, sitten he vertaavat itseään pikkuisen pulleampaan tai vanhempaan, epämuodikkaammin pukeutuvaan ja ovat mielestään kovinkin kauniita.

Vierailija
38/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:44"]

Kauneus harvoin liittyy saatuun kohteluun, enkä keksi yhtään kokemustakaan johon se olisi liittynyt.

Useimmat nuoret naiset vaan sattuvat olemaan "tavallisen kivan näköisiä" eli vastaavat tämän hetken muotia, hoikka, pitkät hiukset ja suht kivat vaatteet, sitten he vertaavat itseään pikkuisen pulleampaan tai vanhempaan, epämuodikkaammin pukeutuvaan ja ovat mielestään kovinkin kauniita.

[/quote]

Todellakin liittyy kohteluun. maailma on täysin erilainen rumalle ja kauniille.

Vierailija
39/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:44"]

[/quote]

Todellakin liittyy kohteluun. maailma on täysin erilainen rumalle ja kauniille.

[/quote]

Anna esimerkkejä? Minua ainakin on aina kohdeltu hyvin vaikka aamuisin peilistä minua katsoo hirmuinen suohirviö. Johtuisiko siitä että osaan hymyillä?

Vierailija
40/40 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:40"]

No, kehuskele rauhassa olevasi kaunis, mutta muista, että kaikki eivät ole samaa mieltä :)

Minäkin olen mielestäni kaunis, mutta tiedän, että en kaikkien makuun. Olen tummatukkainen, hoikka ja tyylini on klassinen. Joku voi pitää vaaleaverikköä, sporttista ja räväkkää kauniina ja minua ei.

[/quote]

Tottakai muistan :) itse olen tiimalasivartaloinen ja pitkä, vaaleaihoinen mutta muuten tumma. Olen hyvin monen miehen mieleen, ilmeisesti evoluution vuoksi. Kaikki ominaisuuteni mainitaan usein ihannelistoilla, blondi tosin en ole ;) Oma naisihanteeni näin naisena on vaalea tai punatukkainen, keijukaismainen, lyhyt ja siro. Arvostan silti naiskauneutta kaikenlaisissa paketeissa.

Uskon, että kauneudessa on jokin universaali juttu, mutta ylsityiskohtaiset mieltymykset vaihtelevat paljon. Yleensä ihmiset voivat silti olla samaa mieltä jonkin henkilön kauneudesta, vaikka se ei henkilökohtaisesti juuri iskisikÄän. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän