Joulu pilalla
Ei päästä lähtemään Espanjaan lomalle.
Muutamaa ihmis henkeä pitää suojella kausiflunssalta.
Kommentit (58)
Ai, luulin että mies sammui jo nyt kuusen alle.
-Sinkkiş
Aivan kamalaa itsekkyyttä,, korona tappaa ja leviää,mutta ap on how cares, Espanjaan pitää päästä, hyvä provo muuten
Vierailija kirjoitti:
Minun silmissäni yhdelläkään ihmis hengellä ei ole merkitystä.
Korona on flunssa. Mulla on ollut kuukauden kova flunssa johon liittyy hengenahdistusta eli tod näk korona vaikka testeissä en olekaan käynyt. Normaalisti olen liikkunut kaupungilla eikä kukaan ole tullut vinkumaan että olisi saanut multa korona tartunnan.
Tuskin sulla Koronaa oli. Jos perusflunssa aiheutti kuukauden hengenahdistusta niin todennäköisesti koronan kohdalla oireet ovat pahempia. Kuulut riskiryhmään.
Joulusi on ollut pilalla aina ja samalla perheesi.
Vierailija kirjoitti:
Joulu ei ole pilalla niin kauan kun ei tarvitse olla yksin ja kotona on suklaata.
Minä olen yksin, mutta suklaata ja kynttilöitä riittää. Ja minulla on taas ihana joulu.
Sinulla tietysti, mutta ei perheelläsi. Pääasia hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Koronapsykoosi tuhoaa Suomen, kohta alkaa näkymään rajoitteiden, konkurssien, työttömyyden, mielenterveys ongelmien, päihteiden epävarmuuden taloudessa, velat jää maksamatta, talot jää maksamatta jne... Ja muistakaa köyhät kärsii eniten tästä koronahössötyksestä
Jos tämä hulluus ei kohta lopu vaan aina odotellaan uutta piikkiä uutta korona-aaltoa niin Suomen tuhon laajuus kasvaa
Mitä enemmän ja huolettomasti koronaa tartutetaan, sitä pitempään tämä paska kestää ja sitä enemmän köyhät kärsii.
Kun joulunviettokin pidettäisiin kohtuullisin tuhlauksin, riittäisi sitten köyhilläkin enemmän rahaa ensi vuoden puolella.
Olipa kuitenkin pikatalvi nyt. Tuleeko marrastulvat?
Voi juku. Mulla on päivä pilalla kun pikkurillistä katkesi kynsi.
Joulu reissun mieli harmin kuka korvaa kun lento kone kentällä jäi ja hiekka ranta on pelkkä haave kuva enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan se on aikakin, että jonkun joulu on AV:lla pilalla. Eletäänhän jo sentään lokakuuta.
https://areena.yle.fi/1-50318065
Katsopa tuo.
"Kansanuskomukset ovat olleet tapa ymmärtää ja selittää ympäröivää maailmaa. Ihmisten luomat myytit, tarut ja kertomukset kiehtovat meitä edelleen. Tänään tutustutaan Närpiön jatulintarhaan ja Turun seudun pyhiin lähteisiin sekä tavataan Maria Turtschaninoff, joka luo kansanuskomusten innoittamana uusia tarinoita, joissa päärooli on naisilla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Kristus syntyi syyskuussa, ihmisille vai sopi parhaiten ottaa joku pakanallinen juhla ja tehdä siitä hänen synttäri juhlinta-aika. Mikäs siinä, joulu katkaisee ainakin suomessa muuten pitkää pimeyttä.
Olisi hyvä muistaa se seimen lapsi kasvoi aikuiseksi ja sitten 33 vuoden kuluttua kärsi meidän edestämme jne, siksi minä olen kiitollinen "joulusta".
Siis sehän oli se verikuu ja pimennys silloin. Piti näyttää maailmalle, milloin "se on täytetty". Nyt on jossakin pieni käännösvirhe! Osaat varmaan sanoa, missä se voisi olla. Kirkkautta / valoa , niitä tietysti, mutta samaa ovat nähneet ennen sitäkin.
Uudessa allakassa lukee 21.12.2020 klo 12.02 Talvipäivän seisaus. Ei niillä tainnut olla siellä kovin tarkkaa merkkiä missään muualla?
Lisään tähän tekstiä 1955 painetusta kirjasta. Siinä on selvästi samaa:
"--Mitä korkeammalle aurinko nousi, sitä kuumemmaksi kävi ilma, ja ristiinnaulittujen kärsimykset suurenivat.
--Kuudennella hetkellä, klo 12, tuli kolme tuntia kestävä pimeysyli maan. Ei voida täysin selittää, mistä se johtui.
---Selitetään, että näillä seuduin vallitsevat kevätsirokon tomupilvet, erämaatuulet, voivat pimentää auringonkin. Silloin on kärpäsiäkin laumoittain liikkeellä. Myös ovat jotkut tähtientutkijat laskeneet, että sinä päivänä on voinut olla auringonpimennys Syyriassa ja Palestiinassa."
sivulla 188 kirjassa Hyvän paimenen askelissa, Lauri Pohjanpää & Saimi Kaskimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on yliarvostettu. Unohtakaa koko hössötys kolmen päivän takia.
Miten niin kolmen päivän? Jouluhan kestää yli kuukauden - alkaa ensimmäisenä adventtina ja loppuu loppiaisena.
Varmaan siksi kun on olemassa virkamiehiä ja heilläkin kuuluu olla lailliset vapaapäivät?
Mä olen kärsinyt koronan oireista nyt n. 9 kuukautta. Että sellaisen kausiflunssan ap ja kaltaisensa toivat ulkomaanreissuiltaan. Kiitos siitä. Toivottavasti et pääse sinne v**un Espanjaan tai muuallekaan enää ikinä. Mätäne neukkukuutioosi p*skakasa.
Miten teillä vietetään maailman ainoa kyllä aika on ollut myös äitienpäivänä on nyt käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka korvaa meille Joulu reissun peruuntumisesta aiheutuneen mieli harmin.
Ehkä joku äikänope, joka opettaa sulle yhdyssanat?
Kysyisin että mikä taho estää aloittajaa viettämästä joulua Espanjassa jos se nyt on noin kamalan tärkeää? Kuten tiedämme, Suomi ei rajoita kansalaistensa maastalähtöä ja kyllä lentoja kulkee. Jos ei suoria niin vaihdolla pääset Espanjaan taatusti.