Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu pilalla

Vierailija
05.10.2020 |

Ei päästä lähtemään Espanjaan lomalle.
Muutamaa ihmis henkeä pitää suojella kausiflunssalta.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Kristus syntyi syyskuussa, ihmisille vai sopi parhaiten ottaa joku pakanallinen juhla ja tehdä siitä hänen synttäri juhlinta-aika.  Mikäs siinä, joulu katkaisee ainakin suomessa muuten pitkää pimeyttä.

Olisi hyvä muistaa se seimen lapsi kasvoi aikuiseksi ja sitten 33 vuoden kuluttua kärsi meidän edestämme jne, siksi minä olen kiitollinen "joulusta".

Siis sehän oli se verikuu ja pimennys silloin. Piti näyttää maailmalle, milloin "se on täytetty". Nyt on jossakin pieni käännösvirhe! Osaat varmaan sanoa, missä se voisi olla. Kirkkautta / valoa , niitä tietysti, mutta samaa ovat nähneet ennen sitäkin.

Uudessa allakassa lukee 21.12.2020 klo 12.02 Talvipäivän seisaus. Ei niillä tainnut olla siellä kovin tarkkaa merkkiä missään muualla?

Vierailija
22/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävä katsella lasten itkuntuhruisia silmiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Kristus syntyi syyskuussa, ihmisille vai sopi parhaiten ottaa joku pakanallinen juhla ja tehdä siitä hänen synttäri juhlinta-aika.  Mikäs siinä, joulu katkaisee ainakin suomessa muuten pitkää pimeyttä.

Olisi hyvä muistaa se seimen lapsi kasvoi aikuiseksi ja sitten 33 vuoden kuluttua kärsi meidän edestämme jne, siksi minä olen kiitollinen "joulusta".

https://yle.fi/uutiset/3-8334651

Tuo toistuu myös, mutta ovatko tienneet silloin kaikki?

Vierailija
24/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun vietossa on tärkeintä muistaa, että se on Kristuksen syntymäjuhla.

Se on Talvipäivän Seisauksen juhla. Kristityt omivat valmiin juhlan.

Vierailija
25/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun vietossa on tärkeintä muistaa, että se on Kristuksen syntymäjuhla.

Se on Talvipäivän Seisauksen juhla. Kristityt omivat valmiin juhlan.

Näinhän siinä taisi käydä - pääsivät käännyttivät helpoimmalla kun käännyttivät pakanajuhlan viettämisen kristilliseksi, koska ihmiset olisivat kuitenkin sitä pakanajuhlaa viettäneet, eikö sitä olisi saatu kitkettyä pois.

Mutta jos se on sopinut jo 2000 vuotta niin eiköhän mekin voida jatkaa sitä, että joulu katkaisee pimeän talven?

Ehkä APn olisikin pitänyt surra sitä, että joulu oli piloilla - koska se meni jo?

Nyt on hyvä aika keksiä miten saa ihan kotonansa luotua ihanan joulun! Ja jos se koti on niin kaamea paikka että joulunpyhät siellä on automaattisesti piloilla... niin sitten kannattaa jättää koko joulu välistä ja pyrkiä tekemään omasta kodista kivampi arkikoti!

Vierailija
26/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka opettaisi oikeinkirjoitusta.

Vierailija
27/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten htoi olla ajanlasku tuolloin? Oliko se vuosi kuunkiertoja vai auringon mukaan? Siinä on iso ero, kuten kaikki tietää niistä kultaisista lautasista sadussa Prinsessa Ruusunen;-)

Vierailija
28/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten M A H T O I olla ajanlasku tuolloin? Oliko se vuosi kuunkiertoja vai auringon mukaan? Siinä on iso ero, kuten kaikki tietää niistä kultaisista lautasista sadussa Prinsessa Ruusunen;-)

Korjasin, kun hoksasin. Aina ei hoksaa. Miksiköhän mun piti tämä tähän nyt laittaa:

http://www.sarapanpagi.org/golgota-kalvari-vt3061.html

Vierailija
29/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmissäni yhdelläkään ihmis hengellä ei ole merkitystä.

Korona on flunssa. Mulla on ollut kuukauden kova flunssa johon liittyy hengenahdistusta eli tod näk korona vaikka testeissä en olekaan käynyt. Normaalisti olen liikkunut kaupungilla eikä kukaan ole tullut vinkumaan että olisi saanut multa korona tartunnan.

Vierailija
30/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten htoi olla ajanlasku tuolloin? Oliko se vuosi kuunkiertoja vai auringon mukaan? Siinä on iso ero, kuten kaikki tietää niistä kultaisista lautasista sadussa Prinsessa Ruusunen;-)

Enkä tarkoittanut näitä "plates" ollenkaan, vaan kuunkiertoja:-D

https://www.churchofjesuschrist.org/study/friend/2017/02/golden-plates-…

Liittyykö nuo "lautaset" mitenkään toisiinsa?

Vierailija
31/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on yliarvostettu. Unohtakaa koko hössötys kolmen päivän takia.

Ei unohdeta. Anna muiden viettää joulua. Se ei ole sinulta mitään pois!!!

Vierailija
32/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi jättää kokonaan viettämättä, aika tyhjä sisältö juhlalla, jos juhlitaan vaan joulupukkia ja lahjoja.

Uli uli...

Vierailija
33/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on pilalla niinä vuosina, jolloin aatto menee töissä. Nyt on tulossa täydellinen joulu.

Vierailija
34/58 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhla. ❤️

Vierailija
35/58 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan se on aikakin, että jonkun joulu on AV:lla pilalla. Eletäänhän jo sentään lokakuuta.

https://areena.yle.fi/1-50318065

Katsopa tuo.

Vierailija
36/58 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kolmen päivän?  Jouluhan kestää yli kuukauden - alkaa ensimmäisenä adventtina ja loppuu loppiaisena.

Vierailija
37/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä aika tehdä jonnekin / betoniseinien / kuusien / katajien pohjoispuolelle jäälyhtyjä!

Vierailija
38/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapsykoosi tuhoaa Suomen, kohta alkaa näkymään rajoitteiden, konkurssien, työttömyyden, mielenterveys ongelmien, päihteiden epävarmuuden taloudessa, velat jää maksamatta, talot jää maksamatta jne... Ja muistakaa köyhät kärsii eniten tästä koronahössötyksestä

Jos tämä hulluus ei kohta lopu vaan aina odotellaan uutta piikkiä uutta korona-aaltoa niin Suomen tuhon laajuus kasvaa

Vierailija
39/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä edes. Tosi väsynyt trolli

Vierailija
40/58 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kolmen päivän?  Jouluhan kestää yli kuukauden - alkaa ensimmäisenä adventtina ja loppuu loppiaisena.

http://www.arcturusastronomy.fi/index.php?page=taehdistae

Aatella, et ennenvanhaan ovat nähneet säkkipimeässä tuonkin varmaan useammin kuin me koskaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi