Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri on yksi toimivan kyläyhteisön peruspilareista,

Vierailija
20.12.2013 |

aivan kuten pappi, opettaja ja kauppias. Siksi en ymmärrä mitä tällä sote-uudistuksella haetaan. Osaatko selittää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa, meillä kylässä on tk jonne on varsin helposti päässyt, olen kuullut että kaikkialla ei niin ole. Eli viedään se hyvä tk meiltä lääkäreineen niin ollaan sitten tasa-arvoisia, vai?

Vierailija
2/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään mitään ajatuksia herätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Mä en kyllä valitettavasti näe tässä tasa-arvoa vaan pikemmin jakautumista. Mutta onneksi mä luotan systeemiin ja sen itsestäänkorjaavuuteen? Ihminen itse valitsee mitä palveluja käyttää. Ja raha ratkaisee, kuten Irwin joskus lauleli. ap

Vierailija
4/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan lääkärille riitti palkaksi pari omenaa

Vierailija
5/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei taida olla siihen, että jokaiseen kylään riittäisi oma lääkäri. Lisäksi lääkärit eivät nykyään enää yleensä halua yksinäiseen terveyskeskukseen ainoaksi lääkäriksi, isoon vastuuseen, kauas koulutusmahdollisuuksista ja kollegoista. Tietystä asukasluvusta aiheutuva työmääräkin on suurempi kuin kunnanlääkäriaikoina, koska silloin ei joka vaivasta lähdetty lääkäriin eikä moniin vaivoihin ollut hoitoa.

Vierailija
6/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Onneks mulla on omalääkäri aina matkassa. ;) ap

Vierailija
7/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas maalla. Haluan tavata sen kyläyhteisöni lääkärin! Pilari, saaaatana!

Vierailija
8/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hyväkin, jos vähän vähenis turha lääkärissä ramppaaminen. Tämmönen medikalisoitunut yhteiskunta on älyttömän kallis. Ja eipä se haittaa, vaikka elinikä vähän lyhenee sieltä toisesta päästä. Tiiän että saan tästä alapeukkuja, vaan ei haittaa, tää on mun rehellinen mielipide. Lisäksi vois vielä laittaa maksulliseksi jokaisen lääkärikäynnin. Vois ihmisiä alkaa kiinnostamaan enemmän se oman terveyden hoitaminen.

Vierailija
9/9 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteytettynä voisi sanoa, että ei joka räkätaudista lääkäriin tartte lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi