Onko aivan idioottimainen ajatus, emme voi tehdä yhteistä lasta
Minulla on pari sairautta joiden takia raskautuminen olisi liian iso riski ja ikääkin on jo 40. Edellisestä liitosta on kaksi jo teini-ikäistä lasta joiden synnytyksiin meinasin kuolla. Olen ollut uudessa avioliitossa nyt seitsemisen vuotta itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa, ja aina vaan enemmän surettaa että hän ei tule koskaan saamaan omaa lasta. Itse hän väittää ettei se haittaa, mutta en vaan kestä, ja kyllä hän on myöntänyt että tosi mielellän mun kanssa sellaisen saisi, mutta kun se ei onnistu niin minkäs teet.
Mun sairaudet on sellaisia ettei adoptio käy laatuun. Pahimmillaan ne voivat aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman / pahoja rajoituksia, mutta voi myös olla että pysyvät stabiileina eikä mitään koskaan käy.
Suomessa ei sijaissynnyttäjää saa käyttää, ja oma terveydentilani ei aina ole mitenkään loistava joten en välttämättä edes jaksaisi vauva- ja pikkulapsiarkea parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta. Mitä jos ns. muumimuki-menetelmällä hankkisi lapsen naisparin kanssa? Huoltajuus olisi heillä, mutta voisimme olla lapsen elämässä mukana. Pikaisesti ajateltuna hyvä idea, tosin siinähän on kyllä riskinsä kuten että äidit eivät sitten suostuisikaan siihen että mies viettää aikaa lapsensa kanssa, paitsi jos isyyden vahvistaa. Sitten tulee tietysti kuvaan mukaan elatusmaksut, mutta ei kai se haittaisi.
Kellään ei varmaan ole kokemusta tällaisesta, mutta onko ihan tyhmää alkaa edes miettimään asiaa tämän enempää?
Kommentit (25)
Mitä sinä' alat miellyttämään miestä. Mies ei halua lasta ja sillä sipuli. Itselläsi on jo lapset. Itse sain ekan lapsen 44 v ja kaikki meni hyvin. Eli ei se 40 vee ole liian vanha mutta jos aiemmat synnytykset oli kauheita että mainasit kai kuolla, miksi riskeerata.
Minusta oikeasti hieno asia. Jos te olette miettineet asian noin, niin toteuttakaa se. Ei kannata täällä kysellä, kun täällä ollaan niin tiukkapipoisia.
Suostuuko mies muumimuki lapseen vai mikä' lie onkaan. Ikinä kuullutkaan. Mieskö ei voi saada lasta? Siinä käy niin koska nuorempi ja jos on siittiökykyinen niin etsii ennen pitkää nuoremman naisen ja perustaa perheen hänen kanssaan. Eli naati nyt vielä kun voit.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 20:55"]
Mitä sinä' alat miellyttämään miestä. Mies ei halua lasta ja sillä sipuli. Itselläsi on jo lapset. Itse sain ekan lapsen 44 v ja kaikki meni hyvin. Eli ei se 40 vee ole liian vanha mutta jos aiemmat synnytykset oli kauheita että mainasit kai kuolla, miksi riskeerata.
[/quote]
Ööh, mitäh? Luit vissiin aika valikoiden?
ohis
Mitä mies itse sanoo? Kysy, jos et ole kysynyt vielä.