Onko aivan idioottimainen ajatus, emme voi tehdä yhteistä lasta
Minulla on pari sairautta joiden takia raskautuminen olisi liian iso riski ja ikääkin on jo 40. Edellisestä liitosta on kaksi jo teini-ikäistä lasta joiden synnytyksiin meinasin kuolla. Olen ollut uudessa avioliitossa nyt seitsemisen vuotta itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa, ja aina vaan enemmän surettaa että hän ei tule koskaan saamaan omaa lasta. Itse hän väittää ettei se haittaa, mutta en vaan kestä, ja kyllä hän on myöntänyt että tosi mielellän mun kanssa sellaisen saisi, mutta kun se ei onnistu niin minkäs teet.
Mun sairaudet on sellaisia ettei adoptio käy laatuun. Pahimmillaan ne voivat aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman / pahoja rajoituksia, mutta voi myös olla että pysyvät stabiileina eikä mitään koskaan käy.
Suomessa ei sijaissynnyttäjää saa käyttää, ja oma terveydentilani ei aina ole mitenkään loistava joten en välttämättä edes jaksaisi vauva- ja pikkulapsiarkea parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta. Mitä jos ns. muumimuki-menetelmällä hankkisi lapsen naisparin kanssa? Huoltajuus olisi heillä, mutta voisimme olla lapsen elämässä mukana. Pikaisesti ajateltuna hyvä idea, tosin siinähän on kyllä riskinsä kuten että äidit eivät sitten suostuisikaan siihen että mies viettää aikaa lapsensa kanssa, paitsi jos isyyden vahvistaa. Sitten tulee tietysti kuvaan mukaan elatusmaksut, mutta ei kai se haittaisi.
Kellään ei varmaan ole kokemusta tällaisesta, mutta onko ihan tyhmää alkaa edes miettimään asiaa tämän enempää?
Kommentit (25)
Ja saakeli! Mies siis on mua muutaman vuoden NUOREMPI, ei vanhempi. -ap
Miten niin itsekästä lapsen kannalta, miten se olisi lapselta pois?
No äläpä mieti miehen puolesta hänen lapsiasioitaan. Hän sanoo ettei häntä haittaa ettei saa ikinä omaa lasta, ja voi oikeasti tarkoittaa sitä.
Ja tätä muumimuki- lastako ei surettaisi jos kuolisit?
Muumimukilapsella olisi kaksi oikeaa äitä + isä. Totta kai varmaan surettaisi, mutta todennäköisyys että kuolisin tähän sairauteen on kuitenkin TODELLA pieni. Yhtä hyvin voisin kuolla vaikka tapaturmaisesti tms. ap
Jos mies sanoo lapsettomuuden olevan ok, anna olla! Jiisus..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:07"]
No äläpä mieti miehen puolesta hänen lapsiasioitaan. Hän sanoo ettei häntä haittaa ettei saa ikinä omaa lasta, ja voi oikeasti tarkoittaa sitä.
[/quote]
Olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa.
Tuo muumimukihomma on sinänsä ok ajatus ja voisi todellakin auttaa jotain naisparia, mutta miksi lähteä noin monimutkaiseen prosessiin kun kerran mieskin sanoo ettei lapsettomuus haittaa häntä?
Ollaan siis yhdessä tätä ajatusta joskus pyöritelty siinä vaiheessa kun adoptiohommat meni puihin. Mies on kiltti ja olen aika varma, että sanoo minua säästääkseen ettei halua lasta. Mutta kyllä hän esim. adoptioon oli innoissaan ryhtymässä. ;( -ap
Tuntuu, että kaikin puolin parempi ja kypsempi vaihtoehto olisi sopeutua tilanteeseen.
No ei suinkaan ole idioottimainen ajatus! Mutta toki miehen tulisi innostua ajatuksesta myös.
Näissä apilaperhekuvioissa suurin ongelma on juuri tuo tilanne lain edessä. Naispari luultavasti haluaa lapsen molempien juridiseksi lapseksi, jolloin miehelläsi ei ole mitään virallista sidettä lapseen. Lisäksi rajat pitäisi keskustella hyvin tarkasti ja roolit miettiä etukäteen. Kuviossa siis vaaditaan suurta luottamusta puolin ja toisin.
Aikamoinen riski olisi ryhtyä tuohon ihan tuntemattomien ihmisten kanssa.
Tilanne olisi eri jos teillä olisi vaikka joku lesbopari ystäväpiirissä niin voisi paremmin luottaa että saisitte olla lapsen elämässä oikeasti mukana.
Mies on sanonut haluavansa lapsen SINUN kanssasi, teille täysin tuntemattoman lesboparin liittäminen tilanteeseen vaikuttaa aika hmm... omituiselta. Varsinkin kun lapsi ei siinä tapauksessa olisi mitenkään sinun, eli Teidän yhteinen.
Voi lapsi raukkaa joka syntyisi tuohon sairaaseen kuvioon :(
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:30"]
Voi lapsi raukkaa joka syntyisi tuohon sairaaseen kuvioon :(
[/quote]
Kahdelle rakastavalle äidille ja yhdelle isälle? Voi raukkaa tosiaan..voi sun lapsiraukkoja, jotka ovat syntyneet idiootille...
Minkä helvetin takia miehen pitäisi antaa huoltajuus lesboparille ja luopua isyydestä?
Ap, sinulla ei ole nyt riittäviä tietoja juridisista kuvioista. Käytännössä tilanne on arka ja avoin meilen muutoksille. Voi toimia, mutta vaatii paljon työstämistä, tasapainoiset vanhemmat.
Mistä tiedätte, pystyisikö mies edes saamaan lapsia, kun ette ole kokeilleet?
Äh, tarkennan. Siis jos isyyden vahvistaisi niin sitten olisi tietty jo lain puolesta oikeus tavata lasta, toisaalta sitten ei perheensisäinen adoptio onnistuisi heillä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 15:56"]
Minulla on pari sairautta joiden takia raskautuminen olisi liian iso riski ja ikääkin on jo 40. Edellisestä liitosta on kaksi jo teini-ikäistä lasta joiden synnytyksiin meinasin kuolla. Olen ollut uudessa avioliitossa nyt seitsemisen vuotta itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa, ja aina vaan enemmän surettaa että hän ei tule koskaan saamaan omaa lasta. Itse hän väittää ettei se haittaa, mutta en vaan kestä, ja kyllä hän on myöntänyt että tosi mielellän mun kanssa sellaisen saisi, mutta kun se ei onnistu niin minkäs teet.
Mun sairaudet on sellaisia ettei adoptio käy laatuun. Pahimmillaan ne voivat aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman / pahoja rajoituksia, mutta voi myös olla että pysyvät stabiileina eikä mitään koskaan käy.
Suomessa ei sijaissynnyttäjää saa käyttää, ja oma terveydentilani ei aina ole mitenkään loistava joten en välttämättä edes jaksaisi vauva- ja pikkulapsiarkea parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta. Mitä jos ns. muumimuki-menetelmällä hankkisi lapsen naisparin kanssa? Huoltajuus olisi heillä, mutta voisimme olla lapsen elämässä mukana. Pikaisesti ajateltuna hyvä idea, tosin siinähän on kyllä riskinsä kuten että äidit eivät sitten suostuisikaan siihen että mies viettää aikaa lapsensa kanssa, paitsi jos isyyden vahvistaa. Sitten tulee tietysti kuvaan mukaan elatusmaksut, mutta ei kai se haittaisi.
Kellään ei varmaan ole kokemusta tällaisesta, mutta onko ihan tyhmää alkaa edes miettimään asiaa tämän enempää?
[/quote]