Lapsesi keskiarvo joulutodistuksessa?
Kommentit (47)
Vanhempien tulee kannustaa lasta ja arvostaa koulunkäyntia ja motivoida. Saada se laiskakin lapsi aktiiviseksi.
Turha vähätellä jos ala ja yläasteella ka reippaasti 9. Eipä se paljoa lukiossa huonone jos motiivia opiskella.
Hienoja keskiarvoja lapsilla! Sillä ei niinkään ole merkitystä onko keskiarvo 7,6 vai 9,2 vaan tärkeämpää on mielestäni se, että vanhemmat kertovat lapsilleen olevansa ylpeitä heistä ja arvostavansa heidän ponnistelujaan. Näin lapsi tietää, että hänellä on joku, joka uskoo häneen ja on hänen tukenaan. Sellainen kannustaa elämässä eteenpäin, myös niinä vaikeampina hetkinä.
Taisi olla kasiluokkalaisella 8,5. Hieno suoritus, opiskelee englanninkielisellä luokalla ja esim. reaaliaineiden kokeet on kyllä aika haastavia vastata englanniksi.
Mun esikoisella oli ka 9,7 ja lukuaineiden ka 10. Olen lapsestani valtavan ylpeä, mutta en kehtaa asialla muualla brassailla kuin täällä nimettömänä. Kun lapsi on hyvä ihan kaikessa mihin ryhtyy, niin koulussa kuin harrastuksissakin, niin se tuppaa tiettyä ihmistyyppiä harmittamaan.
Itse asuin vuoden USAssa ja siellä suhtautuminen oli toisenlaista. Koulu mm. näyttävästi juhli ja palkitsi parhaita oppilaita ja hyvistä tuloksista kerrottiin avoimesti kaikille. Suomessa vastaava tulkittaisiin leuhkimiseksi.
7.luokkalaisella 7,2. Ottaa päähän.
Välitodistuksessa (lukion toinen) oli yx häppeepilkku 8 äikästä .