Auttaisiko karppaus väsymykseen? Tai sokerittomuus?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalo auttaa väsymykseen kaamoksen aikana. Serotoniinin eritys lisääntyy ja melatoniinin eritys väärään aikaan vähenee. Yöunet muuttuvat paremmiksi. Tärkeää että valoa otetaan aamuisin. Toki terveellinen ruokavalio siinä ohelle on plussaa.
Kasvis sose keitto ja lasi maitoa päivässä 2 viikkoa niin olo paranee sitten vitamiinit puristettu appelsiini ja omena päivässä . Porkkanaraaste . Kaamoksessa otetaan vitamiini d ja a sekä c tabletteina 3 kk ajan . Joillekin auttaa kalanmaksa öljy .
Ne leivät missä on lisätty sokeria siirappia hunajaa kun jättää pois se auttaa jo paljon . Samoin mehut missä on lisättyä . Puristaa itse tuoreesta .
Muuta aurinkoon. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalo auttaa väsymykseen kaamoksen aikana. Serotoniinin eritys lisääntyy ja melatoniinin eritys väärään aikaan vähenee. Yöunet muuttuvat paremmiksi. Tärkeää että valoa otetaan aamuisin. Toki terveellinen ruokavalio siinä ohelle on plussaa.
Kasvis sose keitto ja lasi maitoa päivässä 2 viikkoa niin olo paranee sitten vitamiinit puristettu appelsiini ja omena päivässä . Porkkanaraaste . Kaamoksessa otetaan vitamiini d ja a sekä c tabletteina 3 kk ajan . Joillekin auttaa kalanmaksa öljy .
Vitamiinit ja ravinto kannattaa saada ruuasta, ei suinkaan purkista. Porkkanaraasteella ja appelsiinimehulla ravinnot on melko heikot.
Olen karannut nyt kalororajoitteettomasti 3kk. Tavoitteenani ei ole laihtua mutta saada kehon hormoniepätasapaino ja vireystila kuntoon. On auttanut hurjasti! Olo että, näinhän minun olisi aina kuulunut syödä - herään virkeänä, en tarvitse päivän mittaan lepohetkiä, treeni kulkee, iho parantunut, hampaat kirkastuneet list goes on. Mulle sopii tosi hyvin, ja siis kaloreita en rajoita syön itseni kylläiseksi.
Jollain auttaa, jollain ei. Itsellä ei tämä vuosienkaan karppaus ja paastoilu ole poistanut jatkuvaa väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen karannut nyt kalororajoitteettomasti 3kk. Tavoitteenani ei ole laihtua mutta saada kehon hormoniepätasapaino ja vireystila kuntoon. On auttanut hurjasti! Olo että, näinhän minun olisi aina kuulunut syödä - herään virkeänä, en tarvitse päivän mittaan lepohetkiä, treeni kulkee, iho parantunut, hampaat kirkastuneet list goes on. Mulle sopii tosi hyvin, ja siis kaloreita en rajoita syön itseni kylläiseksi.
Karpatessa ei tarvitse miettiä kaloreita. Hyvä ja ravitseva ruoka tekee se, että keho ei kerjää ylimääräistä, vaan on tyytyväinen siihen, mitä saa.
Tuorepuristettua sokeritonta kirjoitti:
Ne leivät missä on lisätty sokeria siirappia hunajaa kun jättää pois se auttaa jo paljon . Samoin mehut missä on lisättyä . Puristaa itse tuoreesta .
Leivässä on puolet sokeria ihan lisäämättä. Eikä itse puristettu mehu ole suinkaan sokeritonta, hedelmäthän ovat varsinaisia sokeripommeja.
Jos nyt vaan kävisit lääkärissä ensin. Täälläkin jo monta täysin päinvastaista neuvoa, jotka perustuvat vain uskomuksiin.
Jos oikeasti tarvitset jotakin lääkitystä, ei kannata ruveta nyt muuttelemaan ruokavaliota tai paastoamaan.
Kertoilu tai vhh n 50g hiilihydraatteja on minun suositus.
Ekat kaksi viikkoa voi olla hankalia kun elimistö totuttelee uuteen mutta sitten syttyvät valot. Meinaan että väsymys ja sumu katoaa.
Aloitin ketoilemaan tasan kaksi vuotta sitten, tarkoituksena oli saada tasattua heittelevät verensokerit ( ei diabetesta) , ne tasottuikin hyvin äkkiä ja hiljaksiin painoa on pudonnut 20kiloa .
Välillä olen palannut hiilarimaahan vain todetakseni että en voi hyvin.
Mukavana lisänä olen parantunut lapsesta asti kärsimistäni siitepölyallergioista .
Suosittelen että aloitat hiilarien vähentämisen hiljaksiin ja lisäilet suolaa (veteen,ruokaan, suoraan suuhun) kun hiilarit alkaa olla n. 20g/pv. Jos siis noin radikaalin muutoksen teet.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaan kävisit lääkärissä ensin. Täälläkin jo monta täysin päinvastaista neuvoa, jotka perustuvat vain uskomuksiin.
Jos oikeasti tarvitset jotakin lääkitystä, ei kannata ruveta nyt muuttelemaan ruokavaliota tai paastoamaan.
Niin, olishan se tyhmää hoitaa väsymystä ravinnolla kun lääkkeetkin on keksitty.
Auttaahan se, mut missä se uudempi pitkä ketju, vois joku nostaa ylös.
Ruokavalioni muokkautui oikeille raiteille säännöllisen liikuntaharrastuksen myötä.
Leipää voi mennä ehkä vko 1-3palaa.
Perunaa 1-2 krt vko pieni määrä.
Herkkuja vaikkapa leivonnaisia en enää pysty vetämään paljoa kerralla. Tulee ihan järkyttävän vetämätön, sumuinen ja väsynyt olotila. Se on mahtava fiilis ku pääse sokerikierteestä veks!!