Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassatytöt/-naiset menevät hämilleen hymystäni

Vierailija
04.10.2020 |

Ja kyllä, olen NAINEN! Tämä varmaan kuulosti miehen avaukselta, mutta ei ole. Olen aina ystävällinen ihmisille, ja esimerkiksi kassalla, kun maksutilanne on päättymässä kiitän ja hymyilen. Hyvin moni menee hymystäni niin hämilleen, ettei voi kuin hymyillä takaisin ja esimerkiksi hyvän päivän jatkon toivotus jää sanomatta, kun eivät osaa odottaa asiakkaan hymyilevän niin kuin minä. Ja olen siis kiinnittänyt huomiota tähän, sillä sellaiset neutraalin ilmeen omaavat saavat niitä päivänjatkojen toivotuksia edelläni, koska he ovat vähän kuin robotteja, jolloin kassahenkilön on helppoa käyttäytyä itsekin "etiketin mukaisesti".

Tämä tuntuu kyllä mukavalta, että hymyni vaikuttaa muihin niin vahvasti. Olen itsekin ollut kassalla töissä ja eräs miesasiakas kehuikin minua hurmaavasta hymystä.

Ilmeisesti Suomessa ei juuri hymyillä tai ainakaan yhtälailla kuin minä hymyilen? Miten sinuun vaikuttaa, jos joku tuntematon hymyilee sinulle nätisti? Tarvitseeko maailma enemmän hymyileviä kasvoja? 🤗

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla setänainen

Vierailija
2/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla setänainen

Ai saakeli että repesin 😅

⚘ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyily piristää. Kunhan se ei ole säälivä hymy, vaan oikea hymy. Itseäni vähän hävettää olla tyypillinen robottimainen asiakas joka ei edes vastaa toivotuksiin, mutta voisin yrittää parantaa tapojani.

Vierailija
4/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla setänainen

Entä minkälaisia ovat tätimiehet?

Vierailija
5/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyily piristää. Kunhan se ei ole säälivä hymy, vaan oikea hymy. Itseäni vähän hävettää olla tyypillinen robottimainen asiakas joka ei edes vastaa toivotuksiin, mutta voisin yrittää parantaa tapojani.

Kun tiedostat heikkoutesi voit myös kehittyä, jos vain haluat 😊

⚘ap

Vierailija
6/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyllä minä hymyilen minua palveleville ihmisille, ja nähdäkseni niin tekevät (lähes) kaikki muutkin ihmiset. Ehkä sinun hymysi on jotenkin pelottava, jos kassanhoitajat eivät edes tohdi puhua sinulle.

Vierailija
7/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...no kyllä täällä Pohjanmaalla myyjät ja asiakkaat hymyilee vaikka tätä pidetään nuivana seutuna. Itse yritän olla mukava asiakas. Noin yleensä ainakin.

Vierailija
8/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis käytä maskia?!?

Vierailija
9/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaneidit luulee, että haluat heidän kanssaan petipuuhiin ja hämnentyvät. Sitähän se hymyili tarkottaa.

Vierailija
10/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! 😊

SilverFox69

Vierailija
11/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla setänainen

Entä minkälaisia ovat tätimiehet?

Manboobs ja leveä perä. Sellaisia on.

Vierailija
12/20 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy on aina ilahduttava asia :)

Vierailija
13/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti sen hymyn kanssa.

Vierailija
14/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa LIIKA hymyily koetaan vittuiluksi tai flirttailuksi.

Vierailija
15/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kassa, ja jos joku asiakas yhtäkkiä toimii täysin epäpoikkeuksellisesti, niin kyllä se pysäyttää. Vähän robottimaista liukuhihnahommaahan se meidän työ kuitenkin on.

Vierailija
16/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja olin opiskeluaikana Prismassa töissä ja aina silloin tällöin piti olla kassalla, jos oli tungosta. Ei ollut kerta eikä toinenkaan kun av-mammat ja opiskelijatytöt menivät mieluummin sinne pidemmälle kassalle - jossa istui naama norsunvidulla elämäänsä vihaava raivo-Riitta - kuin olisivat tulleet sinne mun juuri avatulle vapaalle kassalle, jossa hymyili pervo 22-vuotias opiskelijapoika.

Vierailija
17/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa...no kyllä täällä Pohjanmaalla myyjät ja asiakkaat hymyilee vaikka tätä pidetään nuivana seutuna. Itse yritän olla mukava asiakas. Noin yleensä ainakin.

No niin täällä E-Pohjanmaallakin, tosin noita päivänjatkontoivotuksia kuulee aika harvoin.

Vierailija
18/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kassa, ja jos joku asiakas yhtäkkiä toimii täysin epäpoikkeuksellisesti, niin kyllä se pysäyttää. Vähän robottimaista liukuhihnahommaahan se meidän työ kuitenkin on.

Epäpoikkeuksellisesti? Tarkoitit varmaan poikkeuksellisesti?

Vierailija
19/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että saan lähes aina hyvän päivän toivotukset kun hymyilen myyjille :D

Vierailija
20/20 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olin opiskeluaikana Prismassa töissä ja aina silloin tällöin piti olla kassalla, jos oli tungosta. Ei ollut kerta eikä toinenkaan kun av-mammat ja opiskelijatytöt menivät mieluummin sinne pidemmälle kassalle - jossa istui naama norsunvidulla elämäänsä vihaava raivo-Riitta - kuin olisivat tulleet sinne mun juuri avatulle vapaalle kassalle, jossa hymyili pervo 22-vuotias opiskelijapoika.

Tuo vanha nainen on varmaan mukavampi ja parempi ihminen kuin joku 22 v násäviisas poika joka vain miettii mihin seuraavaksi sen pippelin voisi tunkea