Kaupan kassatytöt/-naiset menevät hämilleen hymystäni
Ja kyllä, olen NAINEN! Tämä varmaan kuulosti miehen avaukselta, mutta ei ole. Olen aina ystävällinen ihmisille, ja esimerkiksi kassalla, kun maksutilanne on päättymässä kiitän ja hymyilen. Hyvin moni menee hymystäni niin hämilleen, ettei voi kuin hymyillä takaisin ja esimerkiksi hyvän päivän jatkon toivotus jää sanomatta, kun eivät osaa odottaa asiakkaan hymyilevän niin kuin minä. Ja olen siis kiinnittänyt huomiota tähän, sillä sellaiset neutraalin ilmeen omaavat saavat niitä päivänjatkojen toivotuksia edelläni, koska he ovat vähän kuin robotteja, jolloin kassahenkilön on helppoa käyttäytyä itsekin "etiketin mukaisesti".
Tämä tuntuu kyllä mukavalta, että hymyni vaikuttaa muihin niin vahvasti. Olen itsekin ollut kassalla töissä ja eräs miesasiakas kehuikin minua hurmaavasta hymystä.
Ilmeisesti Suomessa ei juuri hymyillä tai ainakaan yhtälailla kuin minä hymyilen? Miten sinuun vaikuttaa, jos joku tuntematon hymyilee sinulle nätisti? Tarvitseeko maailma enemmän hymyileviä kasvoja? 🤗
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla setänainen
Ai saakeli että repesin 😅
⚘ap
Hymyily piristää. Kunhan se ei ole säälivä hymy, vaan oikea hymy. Itseäni vähän hävettää olla tyypillinen robottimainen asiakas joka ei edes vastaa toivotuksiin, mutta voisin yrittää parantaa tapojani.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla setänainen
Entä minkälaisia ovat tätimiehet?
Vierailija kirjoitti:
Hymyily piristää. Kunhan se ei ole säälivä hymy, vaan oikea hymy. Itseäni vähän hävettää olla tyypillinen robottimainen asiakas joka ei edes vastaa toivotuksiin, mutta voisin yrittää parantaa tapojani.
Kun tiedostat heikkoutesi voit myös kehittyä, jos vain haluat 😊
⚘ap
Jaa. Kyllä minä hymyilen minua palveleville ihmisille, ja nähdäkseni niin tekevät (lähes) kaikki muutkin ihmiset. Ehkä sinun hymysi on jotenkin pelottava, jos kassanhoitajat eivät edes tohdi puhua sinulle.
Jaa...no kyllä täällä Pohjanmaalla myyjät ja asiakkaat hymyilee vaikka tätä pidetään nuivana seutuna. Itse yritän olla mukava asiakas. Noin yleensä ainakin.
Kassaneidit luulee, että haluat heidän kanssaan petipuuhiin ja hämnentyvät. Sitähän se hymyili tarkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla setänainen
Entä minkälaisia ovat tätimiehet?
Manboobs ja leveä perä. Sellaisia on.
Suomessa LIIKA hymyily koetaan vittuiluksi tai flirttailuksi.
Olen itse kassa, ja jos joku asiakas yhtäkkiä toimii täysin epäpoikkeuksellisesti, niin kyllä se pysäyttää. Vähän robottimaista liukuhihnahommaahan se meidän työ kuitenkin on.
Olen mies ja olin opiskeluaikana Prismassa töissä ja aina silloin tällöin piti olla kassalla, jos oli tungosta. Ei ollut kerta eikä toinenkaan kun av-mammat ja opiskelijatytöt menivät mieluummin sinne pidemmälle kassalle - jossa istui naama norsunvidulla elämäänsä vihaava raivo-Riitta - kuin olisivat tulleet sinne mun juuri avatulle vapaalle kassalle, jossa hymyili pervo 22-vuotias opiskelijapoika.
Vierailija kirjoitti:
Jaa...no kyllä täällä Pohjanmaalla myyjät ja asiakkaat hymyilee vaikka tätä pidetään nuivana seutuna. Itse yritän olla mukava asiakas. Noin yleensä ainakin.
No niin täällä E-Pohjanmaallakin, tosin noita päivänjatkontoivotuksia kuulee aika harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kassa, ja jos joku asiakas yhtäkkiä toimii täysin epäpoikkeuksellisesti, niin kyllä se pysäyttää. Vähän robottimaista liukuhihnahommaahan se meidän työ kuitenkin on.
Epäpoikkeuksellisesti? Tarkoitit varmaan poikkeuksellisesti?
Huomaan että saan lähes aina hyvän päivän toivotukset kun hymyilen myyjille :D
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olin opiskeluaikana Prismassa töissä ja aina silloin tällöin piti olla kassalla, jos oli tungosta. Ei ollut kerta eikä toinenkaan kun av-mammat ja opiskelijatytöt menivät mieluummin sinne pidemmälle kassalle - jossa istui naama norsunvidulla elämäänsä vihaava raivo-Riitta - kuin olisivat tulleet sinne mun juuri avatulle vapaalle kassalle, jossa hymyili pervo 22-vuotias opiskelijapoika.
Tuo vanha nainen on varmaan mukavampi ja parempi ihminen kuin joku 22 v násäviisas poika joka vain miettii mihin seuraavaksi sen pippelin voisi tunkea
Taidat olla setänainen