Milloin aletaan puhua toksisesta feminiinisyydestä?
Kommentit (48)
Niinpä!
Vaikka olen nainen, olen huomannut ilkeämielisyyden ja pahojen puheiden lisääntymisen naissukupuolen joukossa.
Kyllä siitä on puhunut jo mm. Kirsi Hytönen joka kyseenalaistaa sen että naisten pitää vaihtaa jotain kesäverhoja ja tehdä muuta toksista.
Toksinen maskuliinisuus on pahaksi miehelle itselleen. Se on sitä kun kielletään miehiltä itkeminen tai työllistyminen vaikkapa päiväkotiin ja istutaan sitten kotona köyhänä ja työttömänä kunnes päädytään itse murhaan. Naisilla ei oikein ole vastaavaa ellei ajatella sitten esim. feminismin lapsellista muotoa, jossa pyritään estämään naiselta sellaisia asioita kuten äitiys tai kotiäitiys.
Sitten kun jotakuta kiinnostaa iin paljon että nostaa asian esiin. Joten pallo on nyt sinulla.
Vihervasemmistolaiset miehet ilmentävät toksista feminiinisyyttä eli naiseuden huonoja puolia, kuten liiallista tunteiden mukaan ohjautumista, joka johtaa järjettömiin poliittisiin näkemyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen maskuliinisuus on pahaksi miehelle itselleen. Se on sitä kun kielletään miehiltä itkeminen tai työllistyminen vaikkapa päiväkotiin ja istutaan sitten kotona köyhänä ja työttömänä kunnes päädytään itse murhaan. Naisilla ei oikein ole vastaavaa ellei ajatella sitten esim. feminismin lapsellista muotoa, jossa pyritään estämään naiselta sellaisia asioita kuten äitiys tai kotiäitiys.
Vastauksesi on toksista feminiinisyyttä. Et osaa katsoa peiliin vaan kaikki paha on miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan myrkyllistä naiseutta olemassa. Esim. ylinaisellinen oman sukupuolen esittäminen, kun yritetään miellyttää miehiä oman huonon itsetunnon takia.
Ihan ensin pitää määritellä toksinen feminiinisyys, muuten ei ole mitään hyötyä puhua, kun kaikki puhuvat toistensa ohi.
Toksinen maskuliinisuus määritellään sellaiseksi, että vahingoitetaan itseä ja muita, kun yritetään olla "maskuliininen", esimerkiksi ei puhuta tunteista tai ollaan väkivaltaisia.
Vastaavasti toksinen feminiinisyys voisi ilmetä vaikka kilpavarusteluna siinä, kuka on paras äiti, tai yltiöpäisenä itsensä uhraamisena muiden puolesta, mikä johtaa vain katkeroitumiseen ja ongelmiin ihmissuhteissa.
Minäkin nimeäisin sen muiden miellyttämisen ja ylikiltteyden ettei vaan tulisi mistään moitteita toksiseksi feminiinisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä!
Vaikka olen nainen, olen huomannut ilkeämielisyyden ja pahojen puheiden lisääntymisen naissukupuolen joukossa.
Pascanpuhuminen taitaa olla ihan molempien sukupuolien ominaisuus eikä varsinaisesti liity miehiseen tai naiselliseen pakkorooliin ollenkaan, mistä taas toksisessa maskuliinisuudessa ja toksisessa feminiinisyydessä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan myrkyllistä naiseutta olemassa. Esim. ylinaisellinen oman sukupuolen esittäminen, kun yritetään miellyttää miehiä oman huonon itsetunnon takia.
Miten tuo on naiselle itselleen haitaksi? Yleensähän noilla naisilla käy hyvin flaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on naiselle itselleen haitaksi? Yleensähän noilla naisilla käy hyvin flaksi.
Käy ehkä flaksi, ja joutuu suhteeseen, jossa panee omat tarpeensa ja onnellisuutensa syrjään toisen tarpeiden tieltä. Elää onnettoman elämän. Kyllä mä näen että se on haitaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla todellakin on toksinen feminiinisyyden muoto, mutta se on niin hallitseva osa naiskuvaa, ettei sitä edes hahmoteta haitalliseksi. Naisten äärimmäinen esineellistäminen ja seksualisointi sekä siihen liittyvä ahdas sukupuolirooli johtaa syömishäiriöihin, erinäisten tietotaitojen ja yhteiskunnallisen yleissivistyksen kehittymättömyyteen ja heikompaan menestymiseen työelämässä. Nainen joka on koko ikänsä nähnyt itsensä pääasiallisesti puhtaana seksiobjektina on tyhmä, sivistymätön ja riippuvainen miesten taidoista ja osaamisesta. Monet naiset kuitenkin kasvavat esineellistämään itseään ja pyörimään oman pyllynsä ympärillä aamusta iltaan ja se on todellakin heille haitallista.
Lasun toiminta Suomessa voi olla toksista feminiinisyyttä pahimmillaan. Pahimmillaan siis ryöstetään toiselta naiselta tai tämän lapsi tai lapset pelkästään mm. kirjauksia vääristelemällä ja pimittämällä (vrt. juoruilu). Mm. Lassilan lasu on pahamaineinen näistä toimintatavoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repii ihmisen psyykettä esittää koko ajan jotain roolia eikä ja jos ei voi relata hetkeksikään. Pahimmillaan painavat loppuunpalamiseen saakka aina uudestaan ja uudestaan toisten vuoksi ja hyödyksi työskennellen ja toimien. AIna vaan antavat periksi eivätkä koskaan sano mitä itse ovat mieltä. Niin psyykkisesti kuin fyysisestikin taipuvat vaan muiden tahtoon. Jotkut elävät tiedostamattaan tuolla lailla rooleissaan koko elämän (kun ensin tulee kasvatetuksi siihen, sen jälkeen yhteiskunnan asenteiden painostamana jatkaa sitä), joten voidaan varmaan sanoa että on se haitaksi jos elää tavallaan emotionaalisesti vangittuna koko elämänsä.
Toksisen maskuliinisuuden vastine voisi olla joku Kunnon Äiä-mies, joka oikeasti haluaisi olla sokerikondiittori ja laulaa kirkkokuorossa mutta ei kehtaa kun mitä kaikki nyt ajattelisi, niin kyrpiintyy sitten elämänsä niissä autonrassausporukoissa ja käy töissä raksalla vaikka ei vattuakaan kiinnostaisi. Elämä menee hukkaan kun ei saa tehdä sitä mitä sisimmässään oikeasti haluaisi ja esteenä on se, että muut oudoksuvat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi on toksista feminiinisyyttä. Et osaa katsoa peiliin vaan kaikki paha on miehissä.
Olen eri kuin lainaamasi, mutta kommentoin tekstiäsi. Eihän toksinen feminiinisyys tarkoita sitä että syyttäisi kaikesta miehiä, kuten toksinen maskuliinisuuskaan ei tarkoita sitä että syyttäisi kaikesta naisia. Huonoista käytöstavoista ja ankeasta asenteesta noissa on kyse. Toksisessa maskuliinisuudessa/feminiinisyydessä on kyse siitä, että ylläpidetään väkisin oletettuja pakkorooleja, joiden mukaan vastentahtoisesti eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ehkä flaksi, ja joutuu suhteeseen, jossa panee omat tarpeensa ja onnellisuutensa syrjään toisen tarpeiden tieltä. Elää onnettoman elämän. Kyllä mä näen että se on haitaksi.
Miten niin joutuu? Eihän sitä noin vaan minnekkään joudu, ellei itse siihen suostu. Ei se, että on naisellinen tarkoita, että samalla menettää jotain ihmisarvostaan ja on joidenkin tapahtumien ja ihmisten uhri. Tämä taitaa olla sitä toksista naisellisuutta, että joku määrittelee millainen naisen pitäisi olla tai muuten käy kalpaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla todellakin on toksinen feminiinisyyden muoto, mutta se on niin hallitseva osa naiskuvaa, ettei sitä edes hahmoteta haitalliseksi. Naisten äärimmäinen esineellistäminen ja seksualisointi sekä siihen liittyvä ahdas sukupuolirooli johtaa syömishäiriöihin, erinäisten tietotaitojen ja yhteiskunnallisen yleissivistyksen kehittymättömyyteen ja heikompaan menestymiseen työelämässä. Nainen joka on koko ikänsä nähnyt itsensä pääasiallisesti puhtaana seksiobjektina on tyhmä, sivistymätön ja riippuvainen miesten taidoista ja osaamisesta. Monet naiset kuitenkin kasvavat esineellistämään itseään ja pyörimään oman pyllynsä ympärillä aamusta iltaan ja se on todellakin heille haitallista.
Olipas toksista femspleinausta. Annas kun arvaan, et ole se kedon kaunein kukkanen?
Miksi teille on niin tärkeää ahtaa teille epämieluisat naisen tai miehen mallit toksiseen muottiin?
Erittäin aiheellinen kysymys.