Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maha sekaisin aina!

Vierailija
19.12.2013 |

Joka päivä ripuli, n. neljä kertaa päivässä. Kuvottova olo varsinkin illalla, aamulla aina huippu olo.

Tähystetty molemmista päistä = ei näy mitään.

Sen tiedän että viljat, paprika, papu, sipuli jne. ei sovi. mutta mitä uskallan ees syödä kohta? 8kg lähtenyt neljässä kuukaudessa, kohta alipainon puolella.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on kokeilla tuota, kiitos vinkistä!

Viimeksi kun yritin kokeilla maitohappobakteereita, maha meni entistä pahemmaksi. Viikon jaksoin, sitten lopetin :(

Vierailija
2/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvä suoli? Jännä ettei tähystyksien jälkeen ole sitä sulle ehdotettu. Googleta fodmap-ruokavalio, testaa huvikseks. Ainakin nuo jo mainitsemasi ruoka-aineet on vältettävien listalla fodmapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maha sekaisin AINA aamuisin :(

Vierailija
4/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä, eniten aamuisin. syömisillä ei väliä, terve ihminen tätä jatkunut jo parikymmentä vuotta. En ole ruokavalioita kokeillut, maito ei juuri maistu mutta makeiset ja leivonnaiset kyllä ja rasvaiset juustot ym herkut.

Vähän on ärsyttävää välillä.

Vierailija
5/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eniten harmittaa tämä jatkuva kuvotttava olo. En halua/jaksa töiden jälkeen ketään tavata, senkus odottelen että pääsee uneen, ja olo helpottaa. Ärtyvään suoleen olen itekkin päätynyt. Hienoa vaan syödä vaikka työpaikkaruokalassa kun ei ole tämmösille oikein sopivaa ruokaa.

Joulua odotellessa :/

Vierailija
6/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja vaivoja täällä. Viimeisin diangnoosini itselleni on endometrioosi. Huomasin että sen oireina on myös ripuli ja pahoinvointi. Eli välttämättä oireet eivät aina johdukkaan ruokavaliosta. Minä voin paremmin imetyksen aikana.Nyt oireet ovat taas palanneet.

Minua on myös auttanut ruokavaliomuutokset, voimakkaat maitohappobakteerit sekä d-vitamiinin ja kalkin lisääminen ruokavalioon. Nämä  olivat ravintoterapeutin suosituksia.  

Vierailija
7/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää saada maha rauhoitettua. On todettu tutkimuksissa, että suolisto on kehon "toiset aivot", jossa syntyy myös iso osa endorfiineista. Tämän vuoksi jatkuva ripuli voi johtaa masentumiseen. Niminerkillä kokemusta on.

Vierailija
8/8 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli maha liian löysällä vuoden. Siirryin laktoosittomaan ja gluteenittomaan ruokaan, mikä helpotti jonkin verran. Todellisen avun sain, kun ryhdyin käyttämään säännöllisesti Lacto7-maitohappobakteereita. Noin kuukauden kuluttua pääsin vaivasta. Kalliiksi tulee jatkuva käyttö mutta on ihanaa tehdä taas asioita vapaasti miettimättä missä on lähin vessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän