Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kansalaisia ei jatkuvasti muistuteta, kuinka tärkeä on tehdä edunvalvontavaltuutus

Vierailija
04.10.2020 |

Meidän jokaisen ja heti. Useimmat havahtuvat liian myöhään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki tehneet? Itse olen vähän tyhmästi ajatellut aina, että ehtiihän tässä. Toivottavasti ehtii :(

Vierailija
2/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin ottaa nyt heti työn alle. Voiko sen tehdä itse, ts. onko se täysin lainvoimainen, vai tarvitaanko lakimiestä?

Vierailija
4/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on täysin yksin?

Vierailija
5/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliälyistä ei tarvitse muistutella.

Vierailija
6/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin ottaa nyt heti työn alle. Voiko sen tehdä itse, ts. onko se täysin lainvoimainen, vai tarvitaanko lakimiestä?

Muotovaatimukset ovat tarkat ja pitää olla kaksi ulkopuolista todistajaa. Kannattaa googlata.

Vierailija
7/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on täysin yksin?

Jos lähipiirissä ei ole ketään, jonka haluaisi asioitaan hoitavan, eikai tuota kannata tehdä.

Vierailija
8/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee lähinnä perheellisiä, yksinelävälle jopa parempi jos asioita hoitaa virallistaho, ei se nyt niin kallista ole.

Vierailija
9/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyistä ei tarvitse muistutella.

Aika moni normaaliälyinen ei tule tällaisia ajatelleeksi ennen kuin on myöhäistä. Miten itse tulit tehneeksi?

Vierailija
10/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on parempi, että mennään oikealla edunvalvoja-määräyksellä,

jolloin edunvalvoja tekee tilityksen varojen käytöstä maistraatille. Edunvalvontavaltuutuksella toimivan ei tilitystä tarvitse tehdä ja se voi altistaa edunvalvottavan hyväksikäytölle.

Vierailija
11/11 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain pitäisi olla joustavampi. Ei kukaan voi ehdottaa vanhemmalleen sellaista vaikka vanhenee, koska siitä tulee todella epäilyttävä kuva. Lisäksi omaisen asioita pitäisi voida hoitaa ilman, että on juuri se valvontamalli vakiona, koska on luotettaviakin omaisia, eri asia jos omainen on taparikollinen. Sen näkee nopeasti jos on jotain hämärää tapahtunut tilillä, mistä ei ole sovittu aiemmin yhdessä. Lisäksi osalla suomalaisista ei ole omaisia iäkkäänä, mutta siihenkin pitäisi saada joku inhimillisempi joustavampi tapa hoitaa raha-asiat.