Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikunoita salaattiin, miltä ne maistuu??

Vierailija
19.12.2013 |

voisko niiden makua rinnastaa johonkin? Ja saako tuorei viikunoita esim Prismasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet viikunat ovat harvoin Suomessa erityisen hyviä, ikävä kyllä. Täällä ostan aina kuivattuja, ja ne sopivat viipaloituna salaatteihinkin hyvin. Jos ei halua niitä lätysköitä, kovahkoja, voi ostaa esim. näitä: http://www.rainbow.fi/tuotteet/elintarvikkeet/kuivatut-hedelmat-ja-pahkinat/rainbow-pehmeat-kuivatut-viikunat-200-g/

Viikunassa on sellainen hieman sienimäinen, erittäin siemeninen, pehmeä keskusta. On kyllä ihan oman makuisensa, en keksi mitään saman makuista. 

Vierailija
2/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta viikuna on aika mauton ja sitä on vain hauskaa syödä koska ne siemenet narskuu kivasti hampaissa =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroon sekoitetulta, sokeriselta hiekalta maistuu, ei erityistä herkkua.

Vierailija
4/6 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kyllä niistä tuoreista, kuivatut on aivan ylimakeita minulle. Aina jos on tarjolla kaupassa hyvännäköisiä tuoreita viikunoita, ostan. Tykkään syödä niitä esim. mozzarellan ja hunajalla ja sitruunalla maustetun oliiviöljykastikkeen kanssa. 

Prismoista saa toisinaan ,mutta on erittäin kausittaista milloin tuoreita viikunoita saa.

Vierailija
5/6 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet viikunat on aivan ihania, ja mun mielestä Suomestakin saa varsin hyviä.

Ne kuivatut on kamalia. Sopii salaattiin yhtä hyvin kuin joku rusina tai sokeroitu kuivahedelmä. Jos siis tuo makuyhdistelmä on mieleesi niin suosittelen...

Vierailija
6/6 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikunahillo maistuu rusinalta. Ostin tänään ensimmäistä kertaa viikunahilloa ja tuttu maku, rusinakeitto. Olen syönyt kauan sitten viikunoita ja en pitänyt ihmeellisemmän makuisena. Sokerista. Appelsiini- ja persikkahillo paljon parempaa esim juustojen kanssa. Tai mikä muu hillo kuin viikuna. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻